AndroidHealthClinic

48mm schijven

Bezoekers in dit topic

ViceZ

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
85kg
hi all,

Ik loop ergens tegenaan en hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik ben thuis een gym aan het inrichten voor als ik wat minder tijd heb om bv naar de gym te gaan.

Ik heb een barbell van 50mm gekocht en via MP technogym schijven.

Nu blijken de schijven niet te passen, ze blijken (hartmaat) geen 50mm te zijn maar 48mm.

De verkoper zegt nu dat ze op een originele technogym barbell moeten passen maar ik heb nog nooit een stang van 48mm gezien, en kan het ook nergens vinden. Dit los vh feit dat ik geen nieuwe stang wil kopen.

De schijven lijken wel echt technogym te zijn.

Iemand enig idee hoe dit zit....?

Dank!
 
Heb eerder weleens een set techogym schijven voorbij zien komen van 48mm, nooit de logica gezien, en ook niet bekend met de maat in barbells, destijds ook online niks kunnen vinden.
Maargoed, bij klein spul heb je ook 20 25 28 en 30mm, dus ergens wass t ook wel te verwachten dat er meerdere maten zouden zijn (heb ook weleens 55mm gezien, dacht uit oostblok), maar inmiddels is 50mm wel de standaard.
Ik zou de koop ontbinden, 48mm kan je weinig mee tenzij je ze uitboort of op plate loaded apparaten gebruikt (hebben weleens kleinere pinnen)
 
Heb ook wel eens 48 mm schijven gezien (dat waren wel heel oude schijven), maar het komt voor
 
Zijn volgens mij van die 10kg stangen met zwarte plastic uiteinden. Heb je geen reet aan. Idd koop ontbinden
 
De technogym barbells hebben inderdaad plastieke sleeves, ik weet wel iemand die er een paar heeft liggen moest je intresse hebben.
En anders veel plezier met het uitfrezen .
 
Drama dus

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb met de verkoper gemeten omdat ik het er klein uit vond zien. Die 2 mm zie je op het oog niet dus was ‘onzin’ maar toen ik 48mm zag ging ik er vanuit dat het binnen de marge valt.

De barbell en schijven kunnen nl niet allebei 50mm zijn want dan past het ook niet.

Maar het is een ander verhaal en door het meten heb ik niet de gelegenheid om de koop te ontbinden.....
 
De barbell en schijven kunnen nl niet allebei 50mm zijn want dan past het ook niet.
50mm schijven zijn over het algemeen 51mm, bumpers vaak 50.5

Misschien toch maar weer op marktplaats zetten.
 
Back
Naar boven