Fitness Seller

4kg p/m challenge - Lastige Gainer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

OpEenMissie

Novice
Lid geworden
28 nov 2019
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
76kg
Ik heb mijn post adhv jullie reacties bijgewerkt. (bedankt voor de tips!!)

Dag allemaal,

Ik zal wat relevante informatie over mijzelf kort opsommen.
- ectomorph (1.87m, 73kg)
- 4x p/w krachttraining
- Mijn verbranding is zeer hoog (lees: Ik kom lastig aan/ik maak haast geen vet aan, gevoelige darmen)
- doel: 4kg p/m aankomen (zowel in vet als in spier). Verantwoording hiervoor: ik vind een vetpercentage die ietwat boven gemiddeld is met een sterk postuur mooier ogen. Bij het bereiken van 85kg komt er weer een nieuwe challenge.

Hoofdvraag: corrigeer mijn eetschema waar nodig
- Help mij een gepaste overschot te krijgen aan eiwitten.
- Begint de hoeveelheid suiker ongezond te worden? (lees: weightgain, pindakaas gebruik)
- Kan ik een weightgainer shake combineren met een whey proteïne shake? (onderbouwing erbij)
- Aangezien mijn lichaam niet zoals een gemiddeld mens voedsel verteerd; hoeveel weightgainer shakes en wheyproteïne shakes kan ik dagelijks maximaal innemen? (bv. is 3 shakes p/d OK? wat is het maximale zonder dat mijn algehele gezondheid hierdoor achteruit gaat?)


Aangezien ik graag gevarieerd eet en ik bij het maken van mijn voedselvoorraad niet op een obsessieve wijze elke ingedriënt meet, zijn de hoeveelheden kcal gebaseerd op de berekeningen van voedingscentrum (wat ik OK vind). Wel zijn alle schattingen qua aantal kcal met opzet aan de lage kant.

Ochtend:
- monster shake/pap: +-250ml melk, 3 bananen, +-1.5 eetlepel pindakaas (huismerk), 2 appels, 1 scoop weightgainer, +-200gr oats (ja echt!!) = min. +-900kcal
- 4 complete eieren + 2 plakjes kaas, handje spinazie, brocolli/champignon = +-400kcal?
- vitamine a tot z

Lunch:
- 4 bruine bolletjes of pistoletjes belegd met bv. tonijnsalade, eiersalade, kipfilet, kaas = 300kcal?
- noten/chocola (bv. chocolade repen) = 300kcal?

Middag:
- Monster shake: idem (whey proteïne ipv weightgainer) = min. +-900kcal
- Warme maaltijd (bv. pasta, rijstbonen, stamppot, zoete aardappelen etc) = +-750kcal?. (lees: +-1.5 bord vol)

Avond:
- Warme maaltijd (= ander warme gerecht dan in de middag) = +-5
00kcal? (lees: +- 1 bord vol)
- vitamine d

Nacht:
- 1/2 Monster shake: idem (weightgainer) = min. +- 450kcal
- Griekse yoghurt/kwark (+ fruit), noten of snelle opwarmmaaltijd bv. bapou, erwtensoep, noem maar op

Totaal: +-4250kcal

ps. ene dag dus 2x weightgainer en 1x whey proteine. Andere dag 2x whey proteine en 1x weightgainer. (is dit wijsheid?)
ps. een vette hap op z'n tijd doe ik graag.


Ik ben benieuwd naar jullie tips.

Zodra ik 85kg weeg zal ik een aangepaste schema met andere doelen posten!

Groeten


fyi. Vanaf volgende week ga ik een log bijhouden (incl. foto's van de gerechten + mijn groei)
 
Laatst bewerkt:
Op 3500 callorieen ga je geen kilo in de week aankomen je zou dan minimaal elke dag 1200 callorieen boven je onderhoud moeten zitten.
Als je ook nog is daadwerkelijk ecto morph bent. En je verbranding zeer hoog is zou je onderhoud een stuk hoger liggen.
 
Das echt niet veel.
Monstershake .... :o
Mijn standaard kleine ontbijtje was al 1100 kcal.... :engel:

Kom er later op terug want een maaltijd van 500 kcal is meer een dieetmaaltijd dan een maaltijd om aan te komen.

Post eens wat exacter wat je dan eet?
 
Die "monster-shake" van jou bevat ookal veel meer dan 600kcal (ik kom met MFP zonder de scoop weightgainer al op dik 1600)
 
Ja de 200 gram oats alleen al is meer dan 700 kcals
 
Bepaal eerst je onderhoud. Nu lijkt die 3500 KCal die je wilt gaan eten volledig uit de lucht gegrepen.
 
leesvoer post 1
gebruik anders excel van post 2.
 
Toen ik "ecto" en "monstershake" las dacht ik meteen; kijk die is goed bezig. Maar kijkend naar de verhouding melk, oats, scoops etc is dit 1; geen shake, maar dat maakt niet uit. 2. jouw inschatting qua kcal is dusdanig ondermaats dat je echt meteen moet beginnen met wegen en meten. Je hebt inmiddels al meer dan voldoende advies gehad in dit topic. Ik zelf ben ook goed op weg geholpen hier en de vuistregel was voor mij: Stoppen met inschattingen maken, want de normale mens heeft geen idee van de macro's in de dagelijkse voeding. Na een aantal maanden weet ik van vrijwel al mijn dagelijkse voedsel wat er qua macro's inzitten en kan ik dus mijn eetschema naar wens aanpassen. De eerste maanden heb ik alleen gegeten wat ik op heb geschreven en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.
 
Dag allemaal,

Ik zal wat relevante informatie over mijzelf kort opsommen.
- ectomorph (1.87m, 73kg)
- 4x p/w krachttraining
- Ik kom lastig aan en ik maak haast geen vet aan
- doel: 4kg p/m aankomen (zowel in vet als in spier)

Hoofdvraag: corrigeer mijn eetschema waar nodig
- Help mij een gepaste overschot te krijgen aan eiwitten.
- Begint de hoeveelheid suiker ongezond te worden?
- Kan ik een weightgainer shake combineren met een whey proteïne shake?
- Aangezien mijn lichaam niet zoals een gemiddeld mens voedsel verteerd; hoeveel weightgainer shakes en wheyproteïne shakes kan ik dagelijks maximaal innemen?

Ochtend:
- monster shake: 250ml melk, 3 bananen, 1 soeplepel pindakaas (huismerk), 2 appels, 1 scoop weightgainer, 200gr oats = min. 600kcal
- 4 complete eieren + 2 plakjes kaas, handje spinazie, brocolli/champignon = 400kcal?
- vitamine a tot z

Lunch:
- 4 bruine bolletjes of pistoletjes belegd met bv. tonijnsalade, eiersalade, kipfilet, kaas = 300kcal?
- noten/chocola (bv. chocolade repen) = 300kcal?

Middag:
- Monster shake: idem (whey proteïne ipv weightgainer) = min. 600kcal
- Warme maaltijd (bv. pasta, rijstbonen, stamppot, zoete aardappelen etc) = 500kcal

Avond:
- Warme maaltijd (= ander warme gerecht dan in de middag) = 500kcal
- vitamine d

Nacht:
- Monster shake: idem (weightgainer) = min. 600kcal
- Griekse yoghurt/kwark (+ fruit), noten of snelle opwarmmaaltijd bv. bapou, erwtensoep, noem maar op

Totaal: +- 3500kcal

ps. ene dag dus 2x weightgainer en 1x whey proteine. Andere dag 2x whey proteine en 1x weightgainer.
ps. een vette hap op z'n tijd doe ik graag.


Ik ben benieuwd naar jullie tips.

Zodra ik 85kg weeg zal ik een aangepaste schema met andere doelen posten!

Groeten
1. Verwacht niet dat mensen je macro's voor je gaan uitrekenen, tenzij je er goed uitziet, foto's post en vrouw bent;
2. Teveel eiwitten heeft ook weinig zin, dat is dure vulling, die shakes lijken uit de lucht gegrepen;
3. Het is al moeilijk, dus je besluit voor 4 kg/maand te gaan, waarom?
4. Dmv tips hier onderhoud schatten, hier genoeg boven gaan zitten, dan kijken wat er gebeurt;
5. Hoe zwaarder je wordt en als je vetpercentage stijgt ga je steeds beter vet vasthouden.

Succes!
 
Een soeplepel pindakaas? Weet je wel hoeveel dat is? Lijkt me sterk :haha:
 
Zoek dingen op die je echt lekker vindt en maak daar je maaltijden van. 3 keer per week z’n Shake houd je een aantal dagen vol voordat het je de neusgaten uit komt. :o
 
waarom 4kg massa per maand? zal gewoon heel veel vet zijn.

succes met 200 Gram oats in 250 ml melk te krijgen:roflol:

probeer eens een soeplepel in een pot pindakaas te krijgen:roflol:

een een soeplepel pindakaas is ook gauw 200g. dus nog eens 1200kcal
 
Ik vind het maar een raar verhaal. Ga gewoon een paar honderd kcal boven onderhoud eren, voldoende eiwit en trainen maar. Je wordt langzaam maar zeker groter en sterker. 4kg per maand, ten koste van wat? Je insulineresistentie? Je bloeddruk?

je wordt alleen maar skinny fat op deze manier? Er is geen snelle weg om grot en sterk te worden heb ik geleerd.

ben zeker geen expert en op fitnessgebied een beginner, maar dit lijkt me nou niet echt een gezonde manier van doen.
 
Ik dank jullie wel!
Adhv jullie post heb ik mijn bericht aangepast met als doel om mijn schema en vragen te verhelderen. Ook heb ik geprobeerd om de tips erin te verwerken. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Groeten
 
Op 3500 callorieen ga je geen kilo in de week aankomen je zou dan minimaal elke dag 1200 callorieen boven je onderhoud moeten zitten.
Als je ook nog is daadwerkelijk ecto morph bent. En je verbranding zeer hoog is zou je onderhoud een stuk hoger liggen.

Helaas heb ik dit inderdaad gemerkt. Ik ben nadat ik één maand deze schema hanteerde (zonder de monstershakes) slechts 1kg aangekomen. Vandaar dat ik met supplementen mijn dagelijkse calorie-inname wil verhogen, maar in hoeverre is dit gezond?
 
succes met 200 Gram oats in 250 ml melk te krijgen:roflol:

Succes is niet nodig, maar een goede blender en de sappen die uit de bananen en appels komen wel.
Het is inderdaad wel aan de dikke kant is, maar dat vind ik best prima.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven