XXL Nutrition

4kg p/m challenge - Lastige Gainer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-Help mij een gepaste overschot te krijgen aan eiwitten.
waarom perse een overschot in eiwitten? je hebt aan 2-2,5 gr eiwit per kg BW meer dan zat. Dus nogmaals. Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten zijn dit?
- Begint de hoeveelheid suiker ongezond te worden? (lees: weightgain, pindakaas gebruik)
een weightgainer is niets meer dan wat KH, eiwitten en vetten. Waarom een WG toevoegen als je dit ook met (extra) oats,rijstpoeder, noten, olie, pindakas etc kan doen?
- Kan ik een weightgainer shake combineren met een whey proteïne shake? (onderbouwing erbij)
alles kan. Een weightgainer is niets meer dan KH + eiwitten + vetten. Je kan net zo goed dus oats + melk/yoghurt + noten/olie oid nemen.
Whey is niets meer dan eiwitten. Zelfde eiwitten als in zuivel. Het zijn supplementen en de ingredienten zijn net zo goed gewoon voedingsmiddelen en kcal.
Je kan dus ook simpelweg meer "normale" voeding nemen als poedertjes. Maar kwaad kan het niet als je het als aanvulling gebruikt.

- Aangezien mijn lichaam niet zoals een gemiddeld mens voedsel verteerd; hoeveel weightgainer shakes en wheyproteïne shakes kan ik dagelijks maximaal innemen? (bv. is 3 shakes p/d OK? wat is het maximale zonder dat mijn algehele gezondheid hierdoor achteruit gaat?)
zie hierboven. Ook shakes zijn gewoon macro's uit voeding. Ze zijn alleen handig en eenvoudig te bereiden. Als je ten eerste genoeg gewone voeding neemt en het als aanvullingen gebruikt kan het geen kwaad. Ik zou me alleen niet zo klem eten aan eiwitten. Is nergens voor nodig en onnodig duur.
Denk simpel. als je eieren eet kan je er ook pannenkoeken van bakken. Heb je meteen je koolhydraten en kan je de scheppen weightgainer schrappen. Bovendien is simpel pannenkoeken mis of meel veel goedkoper. En pannenkoeken zijn lekker! ;)

Je kan ipv zo een monstershake ook een pak simpele wraps halen en gooi er wat roomkaas met kip/tonijn (goedkoop) of zalm op. oprollen en klaar.

Het is eind van het plaatje gewoon simpel. Je kan prima alles opvullen met gewone voeding. Maar als het niet "past" in volume ga dan wat meer vetten eten of vul inderdaad aan met shakes. Maar een pak chocomelk is ook een prima "monstergainer". Is ook niet ongezond als je aan wil komen en je haalt al je macro's al.

Maar even een vraag. Eet je dit (of het vorige schema) al.. of is dit een plan?
 
Bedankt voor je reactie!

-Help mij een gepaste overschot te krijgen aan eiwitten.
waarom perse een overschot in eiwitten? Doordat mijn verbranding erg hoog is en ik voorheen niet de beoogde resultaten behaalde met een eetschema die voor een gemiddeld mens wel werkt -> is het tijd voor wat zwaarder geschut.

je hebt aan 2-2,5 gr eiwit per kg BW meer dan zat. Dus nogmaals. Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten zijn dit?
Hier kom ik nog op terug.

- Begint de hoeveelheid suiker ongezond te worden? (lees: weightgain, pindakaas gebruik)
een weightgainer is niets meer dan wat KH, eiwitten en vetten. Waarom een WG toevoegen als je dit ook met (extra) oats,rijstpoeder, noten, olie, pindakas etc kan doen?
Top! Wanneer de de weightgainers mij de keel uit gaan komen zal ik hierin nog meer variëren. Voor nu is het een middel om naast mijn voedselinname toch nog wat extra voedingsstoffen binnen te krijgen op een makkelijkere manier (atm train ik mijzelf in het vergroten van mijn eetlust). Wat vind jij hiervan?

- Kan ik een weightgainer shake combineren met een whey proteïne shake? (onderbouwing erbij)
alles kan. Een weightgainer is niets meer dan KH + eiwitten + vetten. Je kan net zo goed dus oats + melk/yoghurt + noten/olie oid nemen.
Whey is niets meer dan eiwitten. Zelfde eiwitten als in zuivel. Het zijn supplementen en de ingredienten zijn net zo goed gewoon voedingsmiddelen en kcal.
Je kan dus ook simpelweg meer "normale" voeding nemen als poedertjes. Maar kwaad kan het niet als je het als aanvulling gebruikt.


- Aangezien mijn lichaam niet zoals een gemiddeld mens voedsel verteerd; hoeveel weightgainer shakes en wheyproteïne shakes kan ik dagelijks maximaal innemen? (bv. is 3 shakes p/d OK? wat is het maximale zonder dat mijn algehele gezondheid hierdoor achteruit gaat?)
zie hierboven. Ook shakes zijn gewoon macro's uit voeding. Ze zijn alleen handig en eenvoudig te bereiden. Als je ten eerste genoeg gewone voeding neemt en het als aanvullingen gebruikt kan het geen kwaad. Ik zou me alleen niet zo klem eten aan eiwitten. Is nergens voor nodig en onnodig duur.
Denk simpel. als je eieren eet kan je er ook pannenkoeken van bakken. Heb je meteen je koolhydraten en kan je de scheppen weightgainer schrappen. Bovendien is simpel pannenkoeken mis of meel veel goedkoper. En pannenkoeken zijn lekker! ;)

helemaal mee eens. Top!

Je kan ipv zo een monstershake ook een pak simpele wraps halen en gooi er wat roomkaas met kip/tonijn (goedkoop) of zalm op. oprollen en klaar.
Top, klinkt smakelijk! Heb je nog meer ideeën om zo een wrap heerlijk te maken? dus bv. tortilla insmeren met roomkaas plakjes zalm/kip/tonijn erop en wat nog meer? Thanks in advance

Het is eind van het plaatje gewoon simpel. Je kan prima alles opvullen met gewone voeding. Maar als het niet "past" in volume ga dan wat meer vetten eten of vul inderdaad aan met shakes. Maar een pak chocomelk is ook een prima "monstergainer". Is ook niet ongezond als je aan wil komen en je haalt al je macro's al.

Ja dat is precies mijn bedoeling! qua volume is het echt een geforceerde strijd om dit allemaal elke week te bereiden(tijd) en te eten. Vandaar die caloriebommen, maar ik wil hier dus niet in doorschieten met als gevolg dat mijn gezondheid hierdoor in gevaar komt.

Maar even een vraag. Eet je dit (of het vorige schema) al.. of is dit een plan?
Dit eet ik nu.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
welkom

Doordat mijn verbranding erg hoog is en ik voorheen niet de beoogde resultaten behaalde met een eetschema die voor een gemiddeld mens wel werkt -> is het tijd voor wat zwaarder geschut.
je zal meer hebben aan in zijn geheel meer eten dan absurd veel eiwitten. Vergeet niet dat eiwitten ook meer verzadigen dan koolhydraten. Je kan meer koolhydraten eten en die worden dan ook weer verbrand voor energie. De 2-2,5 gr eiwit per kg BW is ook al hoog genomen (normaal 1,8 gr per kg is al zat)
Je kan mogelijk beter wat meer vetten nemen. Verzadigen ook maar zijn veel kcal denser. Dus pak wat meer noten/pinda's, vette vis, ei, volle zuivel ipv magere zuivel, gooi eens cacao door je shakes etc.


Hier kom ik op terug.
ben benieuwd. veelal zijn bij velen vetten laag en daar kan je nu juist je winst ook halen.

Top! Wanneer de de weightgainers mij de keel uit gaan komen zal ik hierin nog meer variëren. Voor nu is het een middel om naast mijn voedselinname toch nog wat extra voedingsstoffen binnen te krijgen op een makkelijkere manier (atm train ik mijzelf in het vergroten van mijn eetlust). Wat vind jij hiervan?
ik zou het eeder andersom insteken.. eerst gewone voeding. Neem eens tonijn in olie ipv in water. kleine variatie en niet meer volume maar wel meer kcal. Of chocomelk ipv melk, volle zuivel ipv magere etc. Ook dat zijn makkelijke dingen. Ik ben zelf een groot voorstander van normale voeding en als het dan echt niet kan supps. Maar je kan nog heel veel winnen in normale voeding.

helemaal mee eens. Top!
kijk naar alternatieven. Muselibollen met kaas zijn ook jummie. :D en denk aan pindakaas banaan op je brood. Dubbel beleg. Hoef je niet veel meer voor te eten net als de variaties in pannenkoeken en wraps .

Top, klinkt smakelijk! Heb je nog meer ideeën om zo een wrap heerlijk te maken? dus bv. tortilla insmeren met roomkaas plakjes zalm/kip/tonijn erop en wat nog meer? Thanks in advance
er zijn zoveel opties. banaan pindakaas, pindakaas/kip (kipsate), ham/kaas/curry (de simpelste)/ huttenkase met pesto en reepjes paprika (gegrild uit pot oid). Kan er nog wel wat bedenken. In Spanje aten we vaak bocadilla con tortilla. Oftewel een aardappeltortilla (aardappel met ei en spek en wat groente bakken) en dat op een broodje. Wat ik ook wel in ed vakantie deed. omeletten met ham/kaas of weet ik veel wat en dat oprollen in een tortilla. Of gewoon de standaard dingen als gehakt etc. Doe eens gek.. braadworstjes/merguezworstjes met currysaus en in een tortilla rollen. Kan prima ook koud. :D

Ja dat is precies mijn bedoeling! qua volume is het echt een geforceerde strijd om dit allemaal elke week te bereiden(tijd) en te eten. Vandaar die caloriebommen, maar ik wil hier dus niet in doorschieten met als gevolg dat mijn gezondheid hierdoor in gevaar komt.
je gezondheid komt niet snel in gevaar als je ook gewoon je groente en fruit eet en je macro's haalt.
Gooi ook eens zonnebloempitten/pompoenpitten/sesamzaad etc ergens door.
Pindasaus bij je eten of wat tahin.
Zalig griekse yoghurt met walnoten en honing. Er zijn zoveel opties. en een lekkere pudding is ook prima een keer hoor. Je kan best een keer monatoetje nemen. :D of speculaasvla oid. Nu we het toch over sint hebben.
Maar denk ook aan milkshakes maken. Gewoon met goedkoop roomijs... lekker in de avond.
Als je basis goed is kan je echt wel veel opvullen.
wat ook niet vult.. een rol snack a jacks.. of rijstwafels met pindakaas :D

genoeg opties als kcal bommetjes.

Mijn ontbijtje is vaak 5 gebakken eieren met kip/vlees en groente en daarbij een bak (lactosevrije) kwark met ontbijtgranen en een shitzooi aan pitten en zaden en cacao. Prima te doen.. voor een iel grietje (wat niet eens traint momenteel).

Het is een kwestie van opbouwen en eenvoudige dingen nemen.

Heb je geen zin om et koken. Couscous.. alleen heet water opgieten en klaar. Daar een blik mais/kidneybeans/tomatenpuree en wat kip/tonijn erdoor en happen maar. Dat zijn echte flinke bommen voor weinig volume. WIl je meer tips.. PM maar met welke ingredienten je lekker en makkelijk vind. :)

Maar bouw op... volume went best snel en vergeet niet dat een vloeibare shake vaak meer volume is dan een maaltijd (zoals met couscous) ;)
 
je zal meer hebben aan in zijn geheel meer eten dan absurd veel eiwitten. Vergeet niet dat eiwitten ook meer verzadigen dan koolhydraten. Je kan meer koolhydraten eten en die worden dan ook weer verbrand voor energie. De 2-2,5 gr eiwit per kg BW is ook al hoog genomen (normaal 1,8 gr per kg is al zat)
Je kan mogelijk beter wat meer vetten nemen. Verzadigen ook maar zijn veel kcal denser. Dus pak wat meer noten/pinda's, vette vis, ei, volle zuivel ipv magere zuivel, gooi eens cacao door je shakes etc.

dit vind ik serieus geweldig advies. Ik ga morgen maar eens een lekkere hoeveelheid noten en cacao door m'n shakes gooien. Welke (goedkope) producten bevatten nog meer gezonde vetten?

ben benieuwd. veelal zijn bij velen vetten laag en daar kan je nu juist je winst ook halen.
dit is een ruwe schatting van m'n dagelijkse voeding (excl. weightgainer/wheyproteine en drinken: sapjes). any thoughts about this?

1575080885388.png



ik zou het eeder andersom insteken.. eerst gewone voeding. Neem eens tonijn in olie ipv in water. kleine variatie en niet meer volume maar wel meer kcal. Of chocomelk ipv melk, volle zuivel ipv magere etc. Ook dat zijn makkelijke dingen. Ik ben zelf een groot voorstander van normale voeding en als het dan echt niet kan supps. Maar je kan nog heel veel winnen in normale voeding.
Ja precies, zulke geniepige producten, zoals chocomel/tonijn in olie, probeer ik ook te vinden. Ik heb dus lactose intolerantie en zuivel zonder lactose is volgens mij best prijzig of vergis ik mij hierin?

kijk naar alternatieven. Muselibollen met kaas zijn ook jummie. :D en denk aan pindakaas banaan op je brood. Dubbel beleg. Hoef je niet veel meer voor te eten net als de variaties in pannenkoeken en wraps .
Jaa precies, niet gierig zijn met beleg! :roflol:

er zijn zoveel opties. banaan pindakaas, pindakaas/kip (kipsate), ham/kaas/curry (de simpelste)/ huttenkase met pesto en reepjes paprika (gegrild uit pot oid). Kan er nog wel wat bedenken. In Spanje aten we vaak bocadilla con tortilla. Oftewel een aardappeltortilla (aardappel met ei en spek en wat groente bakken) en dat op een broodje. Wat ik ook wel in ed vakantie deed. omeletten met ham/kaas of weet ik veel wat en dat oprollen in een tortilla. Of gewoon de standaard dingen als gehakt etc. Doe eens gek.. braadworstjes/merguezworstjes met currysaus en in een tortilla rollen. Kan prima ook koud. :D
toppppp

je gezondheid komt niet snel in gevaar als je ook gewoon je groente en fruit eet en je macro's haalt.
Gooi ook eens zonnebloempitten/pompoenpitten/sesamzaad etc ergens door.
Pindasaus bij je eten of wat tahin.
Zalig griekse yoghurt met walnoten en honing. Er zijn zoveel opties. en een lekkere pudding is ook prima een keer hoor. Je kan best een keer monatoetje nemen. :D of speculaasvla oid. Nu we het toch over sint hebben.
Maar denk ook aan milkshakes maken. Gewoon met goedkoop roomijs... lekker in de avond.
Als je basis goed is kan je echt wel veel opvullen.
wat ook niet vult.. een rol snack a jacks.. of rijstwafels met pindakaas :D

genoeg opties als kcal bommetjes.

Mijn ontbijtje is vaak 5 gebakken eieren met kip/vlees en groente en daarbij een bak (lactosevrije) kwark met ontbijtgranen en een shitzooi aan pitten en zaden en cacao. Prima te doen.. voor een iel grietje (wat niet eens traint momenteel).

Het is een kwestie van opbouwen en eenvoudige dingen nemen.

Heb je geen zin om et koken. Couscous.. alleen heet water opgieten en klaar. Daar een blik mais/kidneybeans/tomatenpuree en wat kip/tonijn erdoor en happen maar. Dat zijn echte flinke bommen voor weinig volume. WIl je meer tips.. PM maar met welke ingredienten je lekker en makkelijk vind. :)

Maar bouw op... volume went best snel en vergeet niet dat een vloeibare shake vaak meer volume is dan een maaltijd (zoals met couscous) ;)



Top, dit moet nu wel lukken lijkt mij. Bedankt voor je advies. Ik houd je op de hoogte hoe het is gegaan. Hopelijk zal ik op deze wijze op een hogere versnelling aankomen.
 
Je wilt dus o.a 7,5 banaan en 5 appels per dag naar binnen werken?
 
Laatst bewerkt:
Goedkope vetbronnen zijn ook olie olijven, zonnebloempitten sesamzaad chiazaad
Allemaal eurotje bij action. Schroom niet een sausje te pakken. Immers mayo=ei met olie ;)
Denk ook aan sardines of makreel in blik, vetttere vleeswaren/salades. Simpel sandwhichspread onder ham/kip, gooi door je ei wat magere spekreepjes.lekker voor de smaak.

Ben zelf lactose intolerant en gluten intolerant met pinda allergie...
Maar probeer griekse yoghurten experimenteer met kwark.
Zure zuivel kan goedgaan ivm lactose allergie

Wat voor shake pak je en welke gainer? Want die bevatten ook gewoon lactose.
Dus mogelijk kan je t wel beperkt hebben .
Harde kaas is ook zo goed sls lactosevrij (goudse)

Pesto rood groen etc perfect door je eten of als extra op je beleg en cheap.

Macros zijn prima. Meee eiwit zou ik niet doen.

Succes

Ps wissel fruit af. Mango, ananas, druiven, banaan, appel, etc
 
Geweldige tips Marina! Het klopt dat ik in beperkte mate intolerant ben voor lactose.

Mijn eetschema is nu trouwens super divers geworden. Ik merk dat gevarieerd eten echt helpt om meer voedsel naar binnen te werken.

Ik ben onderhand in totaal 3 kg aangekomen (22 dagen). Gaat de goede kant op.
 
Een kleine bump misschien, maar je schatting van je vet 184g en 192g eiwit. vetten en eiwitten liggen hier bijna gelijk, wat ik best vreemd vind, alhoewel het meerendeel onverzadigd is , wat wel goed is uitreraard.
Zelfs voor bij te komen vind ik 4000kcal kcal enorm veel. zelfs met bulk schema zou ik al niet boven de 3500 uitkomen.

Ik ben ervan overtuigd dat je met minder ook wel toe komt om bij te komen, Word moeilijk om dat overtollige vet dan weer kwijt te geraken anders vrees ik.
Maar als je dit niet erg vind, je komt gewoon bij dus who cares.

Ik ben ook lichtgevoel aan lactose, met magere produtcten (magere kwark, magere melk, lactosevrije whey) heb ik dit probleem niet, echter als ik volle producten eet wel (meermaals getest ook).
Enige klachten van lactose zijn een opgezette buik, wat niet oogt tijdens je training :D.
 
Dag MDC,

Bedankt voor je reactie.
Ik zit nu op mijn 37e dag en ik ben nu 5 kg aangekomen (waar ik echt trots op ben).
Ik ben het met je eens dat 4K KCAL belachelijk veel is, maar zodra ik 85kg weeg zal ik mijn eetschema aanpassen naar ong. 3.5K KCAL.

Ik maak mij inderdaad niet druk om overtollige vet, ik vind een hoger vet percentage namelijk mooier ogen (Wellicht compensatiegedrag voor mijn uiterlijk van vroeger :roflol: ).

ps. die shakes zijn niet meer smakelijk, maar ik zet gewoon door en ik probeer nu nieuwe recepten. Heb jij nog een tip? (aub iets waarmee ik de pindakaas kan vervangen :kots:)

Groeten,


(voor de andere lezers: dat dit schema voor mij werkt, wil niet zeggen dat het bij een ander ook werkt)
 
Laatst bewerkt:
Je wilt dus o.a 7,5 banaan en 5 appels per dag naar binnen werken?

Ja zeker, het is vooral een aanrader om er een paar voor en tijdens de training naar binnen te proppen !
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven