MuscleMeat

5*5*5-schema door Pavel Tsatsouline? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
6.968
Waardering
1
Heeft iemand hier een link van, heb er een keer iets over gelezen.

Het schema zou je 5 keer een fullbody-training in de week laten doen, op verschillende intensiteiten. (Dacht ik)

Als iemand hier iets over heeft, zou ik degene hier eeuwig dankbaar voor zijn!
 
in power of the people of in the naked warrior staat er iets van in;)
 
Klopt, maar daar vond ik het erg onduidelijk instaan. Ik had gehoopt dat hier iemand meer zou weten/ervaring zou hebben...

Toch bedankt voor je reactie, meer tips/links/... zijn welkom!!
 
klinkt opzich wel leuk

ben benieuwd
 
Duidelijker dan in het boek ga je het denk ik niet vinden.
 
Oké; heb een artikel gevonden: (Heb printscreen gedaan)

2hydy50.jpg


2q0t4pt.jpg


Hieruit maak ik op dat je korte trainingen doet, voor heel het lichaam, en dan 5 keer per week.
Maar is het echt zo, dat je 4 weken lang dezelfde reps, sets en hetzelfde gewicht gebruikt, en dat je alleen na week 4 hoger in gewicht mag gaan voor de pr's?
 
Volgens mij mag je in iedere week al voor pr's op de setjes van 5 gaan...
 
Oké; heb een artikel gevonden: (Heb printscreen gedaan)

2hydy50.jpg


2q0t4pt.jpg


Hieruit maak ik op dat je korte trainingen doet, voor heel het lichaam, en dan 5 keer per week.
Maar is het echt zo, dat je 4 weken lang dezelfde reps, sets en hetzelfde gewicht gebruikt, en dat je alleen na week 4 hoger in gewicht mag gaan voor de pr's?

word dit minder effectief als je het vaker doet of is dan de drang naar volume te groot?
 
@Alex: Er staats wel dat je niet tot failure mag gaan, dus misschien alleen op dinsdag, als je maandag triples @5RM doet of zo?

Drang naar groot volume, gepaard met hoge intensiteit. (Net als lifters en Russische squaters doen)

Maar wat zeg je ervan, rnbflavour; je hebt er vaak een goede kijk op.
 
@Alex: Er staats wel dat je niet tot failure mag gaan, dus misschien alleen op dinsdag, als je maandag triples @5RM doet of zo?

Drang naar groot volume, gepaard met hoge intensiteit. (Net als lifters en Russische squaters doen)

Maar wat zeg je ervan, rnbflavour; je hebt er vaak een goede kijk op.

daar geef je me teveel krediet. :D
ik heb nog nooit een schema in deze vorm gedaan

het lijkt me een heel goed schema, maar je zult moeten kijken hoelang je pr's blijft halen en of het schema leuk genoeg is vol te houden.

maar laat weten wat de progressie is want ik vind het in theorie heel goed schema
 
@Alex: Er staats wel dat je niet tot failure mag gaan, dus misschien alleen op dinsdag, als je maandag triples @5RM doet of zo?

Drang naar groot volume, gepaard met hoge intensiteit. (Net als lifters en Russische squaters doen)

Maar wat zeg je ervan, rnbflavour; je hebt er vaak een goede kijk op.

van wat ik ervan begrijp

3 week lang doe je elke dag 5 herhalingen
een paar singles als voelsetje daarna 1 werkset met 5 herhalingen met ongeveer je 7rm

de 4de week ga je deloaden en doe je doe je 3 herhalingen met je 7rm

week 5 ga je voor eennieuwe pr
 
Is zo'n beetje GTG, maar dan met minder trainingen :p

Lijkt me nteressant om eens te proberen.
 
lijkt me idd wel goed te doen: trainen op 90% van je 1RM


werkt bij mij ook al een tijdje..........
deadlift: 200 max --> 180 training ( 3 reps?)
squat: 170 max --> 150~155 training ?
bench: 90 max --> 80 training ?

voor deadlift kan ik dit wel volhouden, voor squat/bench val ik liever terug op 80%; daarmee kan ik meer volume trainen ( 5*5)
:cool:
 
Tja, zolang je maar van failure afblijft is 't geen probleem. :thumbup: (Wat voor mij een probleem zal zijn... Wil graag voluit)
 
ook zonder failure te traininen kun je voluit gaan.


je speed gaat gewoon omhoog waardoor je power gelijkt blijft tijdens de training.
in de formule power = strength x speed

strenght (gewicht) omlaag en snelheid omhoog
 
Ik denk dat dit 'm wordt:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik denk dat dit 'm wordt:

[Link niet meer beschikbaar]

hmm had me zo'n schema toch heel anders voorgesteld
maar als dit je wat lijkt neem je deze

maar waarom nie gewoon voor de standaard 5 gekozen?

squat
overhead
row
bench
deadlift
 
Deze oefeningen vind ik fijner, en imo passen ze vrij goed bij elkaar.

Maar hoe had jij je het schema voorgesteld? Want ik vraag me af of mijn schema wel goed is qua reps&sets.
 
Deze oefeningen vind ik fijner, en imo passen ze vrij goed bij elkaar.

Maar hoe had jij je het schema voorgesteld? Want ik vraag me af of mijn schema wel goed is qua reps&sets.

squat - 1 single met redelijk gewicht
squat = 1 single met meer gewicht dan de 5rep van gister
squat 5reps op kilo's waarmee je ongeveer 6a7 reps kunt doen kilo aanvoelen door vorige sets

zelfde voor respectievelijk bench, deadlift, overhead, row
 
Back
Naar boven