Fitness Seller

5 daags split met 2x in de week benen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

C6DL

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
194
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Ik doe nu 5 jaar een 4x daags UB/LB en wil graag eens iets anders.
Vereisten:

- Ik ben gebonden aan vaste dagen trainen.
- Wil mijn benen 2x per week pakken als het lukt (lopen iets achter op bovenlichaam ivm blessure)
- Ben bereid 5 dagen te trainen ipv 4

Ik zat te kijken naar een tradiationeel split schema, maar dan pak ik me benen slechts 1x in de week.
Een PPL kom ik niet lekker uit met mijn dagen.
Een UB/LB met PPL combineren zou een optie kunnen zijn.

Eigenlijk zoek ik dus een split 5x daags waar benen 2x inzitten.
Alleen die is er volgens mij niet .

Wat zijn jullie ideeen?
 
Beste optie is idd UB/LB/PPL...als je per sé de rest maar 1x wilt trainen: borst-biceps, benen, rug-triceps, benen, schouders oid
 
Ik deed een tijdje onderstaande. Het werkt goed om in dagen te denken, niet in weken... Een week is nou eenmaal een irritant getal van 7 dagen wat vaak niet goed uitkomt.
Je geeft aan op vast dagen te willen trainen. Dat is erg lastig, maar misschien kun je iets met onderstaande.

(Ik ben absoluut geen kenner, maar ik vond dit betreft regelmaat en voldoende herstel goed vol te houden)

Upper - Lower - Rust - Upper - Lower - Rust - Upper - Lower - Rust enz....

Dan train je dus:

Week 1: 5x
Ma Up
Di Low
Wo Rust
Do Up
Vrij Low
Zat Rust
Zon Up

Week2: 5x
Ma Low
Di Rust
Wo Up
Do Low
Vij Rust
Zat Up
Zon Low

Week 3: 4x
Ma Rust
Di Up
Wo Low
Do Rust
Vrij Up
Zat Low
Zon Rust

En weer van voor af aan!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik deed een tijdje onderstaande. Het werkt goed om in dagen te denken, niet in weken... Een week is nou eenmaal een irritant getal van 7 dagen wat vaak niet goed uitkomt.
Je geeft aan op vast dagen te willen trainen. Dat is erg lastig, maar misschien kun je iets met onderstaande.

(Ik ben absoluut geen kenner, maar ik vond dit betreft regelmaat en voldoende herstel goed vol te houden)


En weer van voor af aan!

Ik doe al 5 jaar ub/lb
Nu tijd voor wat anders!
 
Beste optie is idd UB/LB/PPL...als je per sé de rest maar 1x wilt trainen: borst-biceps, benen, rug-triceps, benen, schouders oid

Het is niet het niet willen dat ik de rest 1x wil trainen (liefst 2x zelfs)
Maar een keer een andere prikkel, dus meer verschillende oefeningen voor een spiergroep in een tradioneel split schema, kan ook weleens goed zijn gok ik!
(met de oefeningen zelf wissel ik al af ineen ub/bl)

Corrigeer me als ik dit verkeerd ziet.
 
Voor zover ik weet heeft een naturel trainende sporter er meer baat bij om elke spier 2x per week te belasten dit i.v.m. de spiereiwitsythese. Door de mix van UB/LB en PPL kan je al meer oefeningen toevoegen dan bij 2x UB/LB dus zou mijn voorkeur uitgaan naar UB/LB/PPL
 
Voor zover ik weet heeft een naturel trainende sporter er meer baat bij om elke spier 2x per week te belasten dit i.v.m. de spiereiwitsythese. Door de mix van UB/LB en PPL kan je al meer oefeningen toevoegen dan bij 2x UB/LB dus zou mijn voorkeur uitgaan naar UB/LB/PPL

Wellicht moet ik daar dan eens meer in verdiepen dan.. een voorbeeld zou dus zijn:

Ma: Legs
WO: Ub
DO: Lb
Vr: Push
Za: Pull

Hoe zit het dan met spiergroep belasting van een push en de dag erop een pull?
Dan zit er nog geen 24u tussen?
 
Optimaal is dit niet omdat je ook altijd spieren van de andere spiergroepen belast maar het is wel te doen
 
Mijn split workout is als volgt:

Maandag: Legday
Dinsdag: Chest, schouders en triceps
Woensdag: Rug en biceps
Donderdag: Legday
Vrijdag: Upperbody
 
Waarom komt PPL niet uit?
 
Omdat een week 7 dagen heeft, hij niet traint in het weekend, op vaste dagen een specifieke training wilt doen en hij 2 maal per week zijn benen wilt trainen.
 
Wellicht moet ik daar dan eens meer in verdiepen dan.. een voorbeeld zou dus zijn:

Ma: Legs
WO: Ub
DO: Lb
Vr: Push
Za: Pull

Hoe zit het dan met spiergroep belasting van een push en de dag erop een pull?
Dan zit er nog geen 24u tussen?

Ik doe het op deze manier:

Vrij: Push
Za: Legs
Zo: Pull
Di: Legs
Wo: Upper body

Op die manier train je vijf vaste dagen per week, iedere spier groep 2x, en heb je voldoende rust tussen de verschillende trainingen. Bovendien programmeer ik voor de upper body training meer body weight exercises.
 
PHAT van Layne Norton is een mooie combi van PPL + UB/LB.
 
Wellicht moet ik daar dan eens meer in verdiepen dan.. een voorbeeld zou dus zijn:

Ma: Legs
WO: Ub
DO: Lb
Vr: Push
Za: Pull

Hoe zit het dan met spiergroep belasting van een push en de dag erop een pull?
Dan zit er nog geen 24u tussen?
Ja, wat is het probleem dan? Je bent niet van suiker gemaakt. Push en pull kan prima opeenvolgend.
 
Benen
Rust
Romp achterkant
Romp voorkant
Benen
Rust
Rust
 
Omdat een week 7 dagen heeft, hij niet traint in het weekend, op vaste dagen een specifieke training wilt doen en hij 2 maal per week zijn benen wilt trainen.
Ik zie niet helemaal in waarom. Ik train ook PPL en als ik een keer niet train, schuift de boel gewoon op. Mocht je vaker benen willen trainen is een combi van UB/LB en PPL een optie. Je kunt ook de ene week 2x Push 1x Pull doen en de volgende week andersom (en Legs altijd 2x houden).
 
Ja, ik weet het ook niet, maar het zijn zijn voorwaarden.
 
Sommige hebben echt een vaste dag voor een bepaalde training.(Ik niet)

Het beruchte maandag bankdrukdag enz.

Anderen trainen iets wel/niet op een bepaalde dag vanwege andere activiteiten. Even voor mezelf ik ben sportschutter en weet dat ik op de dag dat ik savonds ga schieten geen oefeningen moet doen die de armen belasten. Ik schiet bijna altijd op woensdagavond wat dus betekend dat ik nooit op woensdag romp/armoefeningen doe.

"Doorschuiven" betekend trouwens wel dat je moet accepteren dat je soms onder ongunstigste omstandigheden moet trainen.
 
Sommige hebben echt een vaste dag voor een bepaalde training.(Ik niet)

Het beruchte maandag bankdrukdag enz.

Anderen trainen iets wel/niet op een bepaalde dag vanwege andere activiteiten. Even voor mezelf ik ben sportschutter en weet dat ik op de dag dat ik savonds ga schieten geen oefeningen moet doen die de armen belasten. Ik schiet bijna altijd op woensdagavond wat dus betekend dat ik nooit op woensdag romp/armoefeningen doe.

"Doorschuiven" betekend trouwens wel dat je moet accepteren dat je soms onder ongunstigste omstandigheden moet trainen.
*Betekent 2x
 
Back
Naar boven