AndroidHealthClinic

5 dagen per week - nieuw trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Foto Contest x2
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
11.291
Waardering
6.037
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Dag E-broeders en zusters, aangezien het nieuwe jaar er weer aankomt, EN aangezien ik vanavond wou sporten maar alles dicht is (****ers) dacht ik, ik maak mezelf even nuttig, en ga even knutselen met een degelijk trainingsschema waar ik het nieuwe jaar mee in kan knallen (omdat ik dit jaar te gierig ben voor vuurwerk moet ik op een andere manier maar knallend t jaar openen)

Ik vind mijn armen wat achterlopen, dus ik wil een aparte arm dag. Verder heb ik een immerdurende schouderblessure zoals sommigen misschien wel weten, dus dat beperkt mij enigzins in borst en triceps oefeningen. Schouders train ik helemaal niet.
Toch zal ik onderstaand schema opstellen voor een normaal persoon, zodat sommigen van jullie er misschien ook iets aan hebben, en voor mn huisgenoot. Voor borst zal ikzelf alleen fly-achtige oefeningen doen, en schouders ga ik helemaal niet trainen, maar dat neem ik dus niet mee in dit schema.
Here goes:

Maandag
Lats hyperextentions borst, triceps
Aangezien maandag geen Deadlift deze dag 4 oefeningen voor bovenrug>
Pullups
Tbar-rows
Dumbbel rows
Hyperextentions

Barbell bench press
incline dumbbell flyes
incline dumbbell press

Kickbacks superset met cable pushdown

Dinsdag
Bovenbenen buik
squat
lunges
legpress
leg extentions

Windshield wipers
dragon flags

Woensdag
armen
Skullcrushers
Overhead cable extention
cable kickbacks

Barbell curls
Preacher curls
Machine curls

Donderdag
Schouders nek kuiten
Barbell Overhead press
dumbbell lateral raises
cable facepulls

Smith shrugs
db shrugs

smith calve raises
machine calve extentions

Vrijdag
Onderrug Lats borst biceps onderarmen
Deadlift
pullups
suppinated barbell rows
hanging scapula pinches

cable crossovers
flat db flyes

ez bar curls
hammer curls

wrist curls
reverse wrist curls

Wat denken jullie van dit schema?
 
Laatst bewerkt:
Op maandag zal ik DB Rows weghalen aangezien je T-bar row hebt.
Ik denk dat het beter is om met compounds te beginnen op maandag heb ook wel moeite als ik later chins moet doen ja die kun je wel als eerste zetten en daarna bench press.
Op dinsdag na je squat kun je beter leg press doen ben je gelijk van de compound movements af.
Armen is wel goed mischien dat je preacher's veranderd in cable bicep curls.
Donderdag DB shrugs en smith shrugs weg en pak barbell shrugs:) zie je wel de verschil.
Smith machine calve raise? dan is het goed.
Onderarmen? ah die train ik nooit:)

Voor de rest wel goed.

Kun je reps en sets posten?>
 
Op maandag zal ik DB Rows weghalen aangezien je T-bar row hebt.
Ik denk dat het beter is om met compounds te beginnen op maandag heb ook wel moeite als ik later chins moet doen ja die kun je wel als eerste zetten en daarna bench press.
Op dinsdag na je squat kun je beter leg press doen ben je gelijk van de compound movements af.
Armen is wel goed mischien dat je preacher's veranderd in cable bicep curls.
Donderdag DB shrugs en smith shrugs weg en pak barbell shrugs:) zie je wel de verschil.
Smith machine calve raise? dan is het goed.
Onderarmen? ah die train ik nooit:)

Voor de rest wel goed.

Kun je reps en sets posten?>

Thanks brah, noted!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
bump
 
Ik mis hamstrings. RDL/leg curls toevoegen? En aangezien je je armen wil laten groeien, chin-ups op maandag in plaats van pull-ups? Kan je met je schouders ook chest dips doen?
 
Vrijdag doe je veelste veel!
 
Jep. Met hammer curls pak je ook al deels onderarmen en met dl en rows voel ik ze meestal ook wel ;)

Das bewust gedaan. Na vrijdag 2 dagen volledige rust, en is ook de enige dag waarna ik die 2 dagwn rust pak. En ik wil meer gripkracht.
 
kick :$
 
Zet die pr0nz aan de kant en lees mijn post :p.
 
Ik mis hamstrings. RDL/leg curls toevoegen? En aangezien je je armen wil laten groeien, chin-ups op maandag in plaats van pull-ups? Kan je met je schouders ook chest dips doen?

sorry bro!
hamstrings bij alle leg compounds en dl ook deels, hams lopen voor op quads.
ik pak biceps nu al 2x per week, als ik chins doe haal ik belangrijkste rugoefening weg, chins vind ik nooit echt lekker voor mn rug. Armen 2x per week moet zat zijn toch?
en dippen kannie nee:(
 
sorry bro!
hamstrings bij alle leg compounds en dl ook deels, hams lopen voor op quads.
ik pak biceps nu al 2x per week, als ik chins doe haal ik belangrijkste rugoefening weg, chins vind ik nooit echt lekker voor mn rug. Armen 2x per week moet zat zijn toch?
en dippen kannie nee:(

Seems legit. Ik pak een achterliggende spiergroep soms wel vaker dan twee keer per week, beetje afhankelijk van hoe die aanvoelt. Met chins heeft het bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik goed doorhad de lats te gebruiken, maar sinds ik ermee gestart ben zijn mijn biceps ook goed gegroeid.

EZ bar curls zou ik sowieso droppen, liever preacher/concentration curls. Aangezien je twee keer per week pull-ups doet, zou ik hammer curls ook achterwege laten. Onderarmen groeien niet moeilijk (niet in de categorie kuiten) als je maar zwaar genoeg lift. Voor hammers zou ik dan alternating DB curls doen en goed concentreren op de squeeze bovenaan de rep. Kickbacks vind ik ook dubieus, overhead DB extensions?
 
Hey hey ik ben sinds gister begonnen met het schema en ik voel me vandaag of ik ben aangereden dus goed teken maar ik weet niet precies alle namen wat precies welke oefening is maar dat zoek ik dan op youtube dus dat komt wel goed maar wat jullie verder allemaal de over zeggen ik volg de helft maar dus als iemand het schema zou willen sturen ofzo met alle aanpassingen dan zou dat wel fijn zijn en ik pak alle oefeningen 3 x 8

Thanks.
 
Seems legit. Ik pak een achterliggende spiergroep soms wel vaker dan twee keer per week, beetje afhankelijk van hoe die aanvoelt. Met chins heeft het bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik goed doorhad de lats te gebruiken, maar sinds ik ermee gestart ben zijn mijn biceps ook goed gegroeid.

EZ bar curls zou ik sowieso droppen, liever preacher/concentration curls. Aangezien je twee keer per week pull-ups doet, zou ik hammer curls ook achterwege laten. Onderarmen groeien niet moeilijk (niet in de categorie kuiten) als je maar zwaar genoeg lift. Voor hammers zou ik dan alternating DB curls doen en goed concentreren op de squeeze bovenaan de rep. Kickbacks vind ik ook dubieus, overhead DB extensions?

overhead oefeningen vind ik matig met mn schouder, :( die ez zal ik vervangen!
Stel je commentaren op prijs bro! thanks
 
overhead oefeningen vind ik matig met mn schouder, :( die ez zal ik vervangen!
Stel je commentaren op prijs bro! thanks
Glad to help :mrgreen:. Heb je overhead DB extensions al eens geprobeerd als je 'n bankje op een incline zet? Vind ik persoonlijk ook prettiger voor de schouders.

Heb inmiddels m'n zijkant schouder ook naar de kloten geholpen :P. Denk een scheur ofzo, voor mij ook geen presses de komende tijd.
 
Back
Naar boven