Fitness Seller

5 dagen split schema check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

uMirin

Cool Novice
Lid geworden
3 aug 2012
Berichten
187
Waardering
3
Hallo,

Ik wil vanaf volgende week maandag een nieuwe 5 daagse split schema beginnen.
Ik train nu zo'n 2 maanden in de sportschool en dacht zelf aan dit:

dag 1:
4 borst oefeningen
3 triceps oefeningen.

dag 2:
4 rug oefeningen
3 biceps oefningen

dag 3:
4 oefeningen voor benen
3 buikoefeningen.

dag 4:
3 schouder oefeningen
2 traps oefeningen
3 buikoefeningen

dag 5:
4x12 deadlift
4x12 military press
4x12 squat

Graag jullie meningen.

p.s.
Mijn doel is vooral eerst massa pakken en daarom oom de belangrijkste oefeningen erin gezet (ook bp).
 
Zelf aanvoelen, de 1 pakt 5 oefeningen voor borst en ikzelf maar 3. zolang je maar zoveel mogelijk spieren pakt, lijkt me dit prima (incline&decline borst, wijdte&dikte rug enz)
 
Mijn borst oefeningen zijn:
bench press
incline bench press
incline dumbbell press
Dips
 
Mijn vraag is nou; is het verstandig om bijvoorbeeld military press op vrijdag te pakken of niet? Omdat ik een dag te voren al schouders pak..
 
Mijn vraag is nou; is het verstandig om bijvoorbeeld military press op vrijdag te pakken of niet? Omdat ik een dag te voren al schouders pak..

Wat denk je zelf?
 
Denk het niet, maar ik wil een 5 daagse split schema hebben dus darom dacht ik dat ik het beter kom verdelen... Iemand ander nog iedeen wat voor oefeningen ik anders op dag 5 kan doen?
 
Er zijn zoveel mogelijkheden:

- pak je veel zware compounds, of ook veel isolatie?
- heb je genoeg rust aan 1 dag ertussen, of misschien minstens 2?
- wat zijn je doelen?
- wil je groepen die achterlopen extra aanpakken?

Er zijn genoeg punten waar je aandacht aan moet besteden. ik zal zeggen, luister goed naar je lichaam en naar jezelf: wat je doelen zijn (bv kracht of massa)
vervolgens maak je een schema: werkt het, oke. werkt het niet, verander het en kijk dan of het werkt.

succes
 
Back
Naar boven