AndroidHealthClinic

5 dagen trainen waarvan 2x in de week benen en vaste dagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pimpel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
333
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Ben al een maandje aan het puzzelen om een mooi schema in elkaar te draaien.
Ik volg al een jaar of 4 een UB/LB dus tijd voor wat nieuws.

Ik wil graag jullie mening over onderstaand schema.
Ik volg het nu een maand of 2 en het bevalt me prima.
Alle compounds zitten erin verwerkt.
Gezien ik op vaste dagen train is een PPL geen optie omdat ik dezelfde training op dezelfde dagen wil hebben.

(heb de oefeningen expres eruit gelaten, wil graag alleen op of aanvulling op de indeling van de spiergroepen)

Maandag:Rug en biceps (4x rug / 3x biceps)
Dinsdag:Legday
Woensdag:Borst, schouders en triceps (3x borst, 3x schouder, 2x triceps)
DonderdagOFF
VrijdagLegday
ZaterdagUpperbody (2x borst, 2x rug, 1x schouder, 1x triceps, 1x biceps)
ZondagOFF
 
Geen reactie is geen commentaar ga ik daar maar vanuit dan.
Schema bevalt me opzich verder goed.. elke training kan ik er weer vol voor gaan dus herstel lukt in de vrije dagen.
 
(heb de oefeningen expres eruit gelaten, wil graag alleen op of aanvulling op de indeling van de spiergroepen)
Ik zou de oefeningen wel willen weten zodat een ieder die meer uitgaat van bewegingen dan spiergroepen daar wellicht iets zinnigs over kan schrijven.
Je deelt bijvoorbeeld biceps bij rug in, er is altijd overlap. Ik vraag mij af waarom je 3x per week de armen gericht met specifieke oefeningen wil trainen. Je pakt de armen ook al frequent aan met basis oefeningen. Als je die bijvoorbeeld terug zou brengen naar 2x per week kan je ze na benen doen, ik noem maar iets. Bij het doen van oefeningen voor de borst wordt de voorkant schouder frequent belast, als je daarna nog tig voorkant schouder oefeningen gaat doen leidt dat al gauw tot minimaal zonde van de energie. Borst pak je naar eigen zeggen 5x aan, is helemaal niet zo'n grote spiergroep, en rug 6x. Ligt aan de oefeningen of dit beter uit verhouding is.
 
Ik vind het ook moeilijk om een goed antwoord te geven met deze beperkte informatie
 
chrash Derksen
Dank voor jullie reactie.
Kan ik begrijpen.. bij deze mijn volledige schema

Maandag Rug / Biceps
Deadlift
Seated cable row
Straight arm pulldown
Tbar row
Preacher db curl
Hammer curl
DB curl

Dinsdag Legs
Squat
Stiff-Legged Deadlift
Legpress
Leg extensions
Calf raises legpress
Standing calfraises
Ab oefening

Woensdag Borst / Schouders / Triceps
Incline benchpress
Decline benchpress
Cable Flys
Barbell shoulder press
Front raise
Rear delt machine
Overhead tricep extensions
Weighted dips

Donderdag RUST

Vrijdag Legs

Hex squat machine
Barbell lunges
Leg curl
Standing calfraises high rep
Seated calfraise

Zaterdag Upperbody
Benchpress
Peck deck
Pull-up
Chinup
Lateral cable raise
Standing lateral biceps curl
DB triceps extensions

Zondag RUST


In een traditioneel push/pull/legs zitten vaak ook borst schouder triceps bij elkaar, daarom heb ik die ook een beetje gepikt en verwekt in mijn schema.
Ook heb ik de grote 3 aardig compounds verdeeld tussen de dagen.
De front raise kan er wellicht tussenuit omdat de voorkant schouders al hard wordt aangepakt die dag.

Ieder commentaar is welkom.
In mijn hoofd ben ik nog steeds van mening dat een standaard "bro split 5 dagen" waar je 1x per week een spiergroep pak,
minder goed werkt dan een goed schema waar je 2x per week je spiergroepen pak.
Nogmaals ub/lb is voor mij lang een succes geweest. Daarom een fris nieuw schema met bovenstaande citeria.
 
-Ik zou op maandag 1a2 biceps oefeningen weglaten, een beetje teveel van het goede lijkt me.
-dinsdag zou ik de stiff legged deadlift eruit laten.
-woensdag zou ik kiezen tussen de weighted dips of de decline bench

er zijn natuurlijk tientallen verschillende manieren van trainen en evenveel visies hierop, dus ik zou zeker ook de mening van anderen nog afwachten

ik ben het afgelopen jaar meer fan geworden van simpelere trainingen met de focus op de grote lifts en assistance enkel als er energie, tijd en goesting over is.
 
-Ik zou op maandag 1a2 biceps oefeningen weglaten, een beetje teveel van het goede lijkt me.
-dinsdag zou ik de stiff legged deadlift eruit laten.
-woensdag zou ik kiezen tussen de weighted dips of de decline bench

er zijn natuurlijk tientallen verschillende manieren van trainen en evenveel visies hierop, dus ik zou zeker ook de mening van anderen nog afwachten

ik ben het afgelopen jaar meer fan geworden van simpelere trainingen met de focus op de grote lifts en assistance enkel als er energie, tijd en goesting over is.

Thanks mate.. goeie input. Ik wacht de rest ook nog even af.
 
Thanks mate.. goeie input. Ik wacht de rest ook nog even af.

Ik vind dat je veel oefeningen doet.
Maar je geeft zelf in de eerste post al aan dat het programma je bevalt. Als je dan ook nog groeit, dan ben je op het punt waar je wilt zijn.
 
Seated cable row
Stiff-Legged Deadlift
Front raise
Kunnen er zonder ogen uit. Doet dingen dubbel of driedubbel waarvan ik denk is dat nou nodig doe dat dan met basiscompounds en andere mis ik.
Stiff legged deadlift zou ik sowieso niet doen, kies dan voor de RDL.
Pec Deck. Kan er ook uit.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven