XXL Nutrition

5 dagen trainen, welke groepen welke dag ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

supreme

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2005
Berichten
4.107
Waardering
44
Lengte
1m93
Massa
83kg
Ik ga in de vakantie 5x per week sochtends trainen... maar nu heb ik altijd 3x per week getraint met de volgende verdeling:

Dag1 : Rug, achterkant schouder, traps, biceps
Dag2: Borst, Schouders voor/zijkant, triceps
Dag 3: Benen, kuiten, buik


Nu dacht ik het zo te doen:

Dag1 : Borst(plat/decline), Triceps
Dag2 : Schouders(zijkant voorkant), Traps, Buik
Dag3: Rug, Schouder 8erkant, Biceps
Dag4: Borst(incline), , Kuiten, Buik
Dag5: Benen

Wat vinden jullie van deze verdeling? En als je wat aan te merken hebt, of te verbeteren, hou je aub niet stil :D
 
Waarom borst onderverdelen in plat decline en incline ? doe gewoon 1 goede borsttraining in de week.
Ik zou het zo doen dan:

Dag 1: Borst, Triceps
Dag 2: Benen, Kuiten
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders ( voor, zijkant ), Traps en Buik
Dag 5: Rug, Biceps
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust

Dag 1 t/m 7 natuurlijk Maandag t/m Zondag
 
Biceps en Triceps kan je afwisselen, maar net wat je zelf het lekkerste vindt.
Voor achterkant schouders kan je altijd nog 1 oefening bij rugtraining pakken.
 
Big_M zei:
Waarom borst onderverdelen in plat decline en incline ? doe gewoon 1 goede borsttraining in de week.
Ik zou het zo doen dan:

Dag 1: Borst, Triceps
Dag 2: Benen, Kuiten
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders ( voor, zijkant ), Traps en Buik
Dag 5: Rug, Biceps
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust

Dag 1 t/m 7 natuurlijk Maandag t/m Zondag

Dit is mijn schema bijna maar heb niet op dag 3 rust... waarom is volgens jou dag 3 goed om rust te nemen ? (groeien?)
 
dag 1: lower body
dag 2: upper body
dag 3: GPP + mobility
dag 4: lower body
dag 5: upper body
 
momenteel doe ik zelf dit:

zondag: rug, achterkant schouders
maandag: kuiten, buik
dinsdag: cardio
woensdag: borst, biceps
donderdag: benen
vrijdag: schouders(voorkant en zijkant), triceps (en nog wat cardio)
zaterdag: rust

ik zou als je 5 keer gaat gewoon wat verder opsplitten dus en alles 1 keer per week doen. korte en intensieve trainingen.

maar iets heel anders zou ook geen kwaad kunnen voor een aantal weken zoals Monsterstrength bijvoorbeeld aangeeft.
 
hmm msschn zelfs beter om maar 1 spiergroep per dag te trainen, en dan te eindigen met triceps en biceps op dezelfde dag. vb
1 Borst en buik
2 Rug en kuiten
3 Schouders en traps
4 Benen
5 biceps en triceps

msschn dat ik dees probeer, of heeft iemand nog opmerkingen? msschn een andere dagverdeling.
 
Moob zei:
momenteel doe ik zelf dit:

zondag: rug, achterkant schouders
maandag: kuiten, buik
dinsdag: cardio
woensdag: borst, biceps
donderdag: benen
vrijdag: schouders(voorkant en zijkant), triceps (en nog wat cardio)
zaterdag: rust

.


hmmm kuiten en buik op een dag, dan voel je je toch niet echt voldaan na die training, ik zou dan persoonlijk denken dat ik voor niets naar de gym ben gegaan
 
ik zie dat ie 2x borst doet,misschien wilt ie die spier wel groter maken??
doe ik zelf ook,omdat die wel meer mogen uitkomen.
 
jay_c zei:
Dit is mijn schema bijna maar heb niet op dag 3 rust... waarom is volgens jou dag 3 goed om rust te nemen ? (groeien?)

Dit schema volg ik nu ook, en op woensdag ( 3e dag ) vind ik goed om rust te nemen, ( na 2 dagen trainen ) en als je dinsdag je benen getraind heb, dan heb je op vrijdag genoeg rust om rug te doen.
 
Ik wil 5 dagen trainen, geen dag rust...weekend = voor rust :)
En ik wil borst eens 2x per week proberen, en dan doe ik bewust Plat en incline apart, testen of het gunstig werkt.. voor incline overigens pak ik 2 oefeningen en een Pull over oefening.

Iemand die ook borst 2x doet en bevalt het?

Dag1: Borst(plat/decline), Triceps
Dag2: Schouders(zijkant voorkant), Traps, Buik
Dag3: Rug, Biceps
Dag4: Borst(incline), Buik, Schouder 8erkant
Dag5: Benen, Kuiten

Weer even wat aangepast, ik wil overigens bij elke dag binnen 1 uur klaar zijn met trainen.
 
Naja doe het maar zoals jij wilt dan, ik zou mijn schema alleen nooit zo indelen.
Dag 1 train je borst waar je je schouders ook al meepakt ( voorkant ) en dan wil je dinsdag weer je schouders trainen.
Bij je rugtraining van dag 3 pak je je achterkant schouders al mee, doe dan een oefening voor achterkant schouders bij die training.
 
Ik doe dit

D1 Borst/ biceps
D2 Rug/Triceps
D3 Schouders/ Achterkant benen
D4 Benen
D5 Borst/ triceps/biceps
 
Train zelf ok 5 x per week en dit bevalt mij het best

ma: borst, buik
di: rug, kuiten
wo: rust
do: biceps+triceps, onderarmen
vrij: schouders, traps, buik
za: benen, kuiten
 
zo doe ik het
ma: ochtend: borst buik
di: ochtend: rug,biceps
woe: rust
do: ochtend: schouders savonds:triceps
vrij: benen, buik
za:rust
zo:rust

je moet zeker zien dat je genoeg rust neemt , dat is mijn mening toch , en donderdag doe ik de indeling omdat schouders alleen doe ik 45min en ik hou mijn traingen altijd binnen de 50min , en zo intensief mogelijk!
 
Guramaster , kleine opmerking, ik dacht dat het niet goed was om 2dagen achtereen trek- of duwspieren te trainenn , ik dacht altijd dat je als je dag 1 trekspieren doet , dag 2 duwspieren moest doen enzo voor ...
 
nicolazio zei:
zo doe ik het
ma: ochtend: borst buik
di: ochtend: rug,biceps
woe: rust
do: ochtend: schouders savonds:triceps
vrij: benen, buik
za:rust
zo:rust

Zo ziet mijn schema er ook uit, alleen vrijdag en dinsdag zijn omgewisseld ( en train alles gewoon smiddags )
 
Rug en biceps op 1 dag is imo niet echt goed. Door je rugtraining ga je biceps gebruiken als secundaire spier, en ga je deze al uitputten alvorens je aan de eigenlijke biceptraining nog moet beginnen.
 
mss domme vraag, maar als je bij roeien pomp krijgt over hele lichaam, betekent het dan ook dat deze spieren hierdoor groeien? Ikzelf heb bij roeien ook goede pomp in mn lats, groeien zij hierdoor dan?
 
steebz zei:
mss domme vraag, maar als je bij roeien pomp krijgt over hele lichaam, betekent het dan ook dat deze spieren hierdoor groeien? Ikzelf heb bij roeien ook goede pomp in mn lats, groeien zij hierdoor dan?

Rows zijn voor lats, snap je vraag neit echt ???
 
Back
Naar boven