Fitness Seller

5 gram per dag, maar hoeveel dagen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik weet heus wel dat het pas over 1-2 weken echt goed gaat werken. Ik heb een simpele gekocht de Maximize Creatine, dus niet de Maximize creatine X-cell.
 
Ik weet heus wel dat het pas over 1-2 weken echt goed gaat werken. Ik heb een simpele gekocht de Maximize Creatine, dus niet de Maximize creatine X-cell.

OK dan, goed dat je het weet :D. Goede keuze ook dat je voor creatine monohydraat heb gekozen. Als je daar niet goed op reageert kan je later nog altijd iets anders proberen.

Die creatine-X-Cell is eigenlijk niets anders dan creatine + dextrose in één pot...

CREATINE X-CELL is een creatine supplement van de derde generatie. Zijn specifieke samenstelling zorgt voor resultaten die vele keren hoger zijn dan met gewone creatine.
Waarom werkt CREATINE X-CELL zoveel beter dan andere creatine supplementen?
Eerst en vooral bevat CREATINE X-CELL pure DEXTROSE van uiterst hoge kwaliteit. Studies tonen aan dat dit zorgt voor een optimale insulinerespons van het lichaam. Die insuline zorgt ervoor dat de creatine samen met andere aminozuren en bepaalde mineralen in de spiercellen worden geïnjecteerd. Om ervoor te zorgen dat die vrijgekomen insuline geen vetdepots kan vullen hebben wij ALPHA LIPOIC ACID toegevoegd. GLUTAMINE en TAURINE, de twee meest voorkomende aminozuren in spierweefsel werden toegevoegd om hun celvolume verhogende eigenschappen, CHROOM om zijn vermogen de bloedsuikerspiegel te stabiliseren.
Als bonus voegden we D-RIBOSE toe. D-RIBOSE is een suikermolecule die rechtstreeks tussenkomst in de aanmaak van ATP en onze spieren de nodige energie levert.
Ingrediënten : dextrose, Creatine monohydraat (10%), D-ribose (2%), L-glutamine (2%), taurine (2%), voedingszuur: E330, smaakstoffen, magnesiumfosfaat, kaliumfosfaat, alfa lipoïne zuur (0,2%), kleurstof: E110, L-Lysine, chroom picolinaat.
 
Ja, en je moet 95gr per keer nemen, en je komt dan maar 2 weken toe, bijna 40€ ???
 
Opladen is niet nodig. Gewoon elke dag 5 gram, meer verbruikt je lichaam niet. Het maakt niet uit op welk tijdstip. Als je nu gaat trainen verbruik je vermoedelijk creatine die je een dag geleden hebt ingenomen.
 
Ik ben achter druivensuiker in poedervorm gaan zoeken maar nergens te vinden. :bang:

Ben naar de supplementenwinkel gegaan en ik heb de Maximize IsoMax gekocht, hier zit ook veel dextrose in.
 
Zeg me in welke stad/dorp je woont en ik geef je een adres waar je het kan halen.

Nu met die ISOMAX kan je ook wel even verder maar voor de volgende keer dan misschien want voor die isomax betaal je teveel geld.
 
Ik ben achter druivensuiker in poedervorm gaan zoeken maar nergens te vinden. :bang:

Ben naar de supplementenwinkel gegaan en ik heb de Maximize IsoMax gekocht, hier zit ook veel dextrose in.


Bij de AH hebben ze het ook (degene waar davy1010 een plaatje van liet zien), daar haal ik ze ook vandaan...

Ik vroeg me nog af: Ik lees overal dat je met creatine gebruik veel water moet drinken, maar waarom is dat eigenlijk zo? (En in welke orde van groothied zit het veel gedeelte hierzo...?
 
Mijn ervaring vertelt me dat een oplaadfase zeker aan te raden is. Neem elke dag in het weekend (=niet trainingsdag) 5 gr smorgens.

ik ben dezelfde mening toegedaan
ik laad een week op 3x5gram per dag
en dan 3 weken 1x5gram per dag

en na mijn oplaadweek ben ik 2 a 3 kg zwaarder
tijdens de onderhoudsweken onderhoud ik gewoon dat gewicht

maar ieder lichaam reageert ook anders op creatine (mijn trainingspartner heeft er geen effect van, ik daarentegen meer kracht, en toch vollere spieren en 2kg meer op de weegschaal)
beetje experimenteren is dus de boodschap (en zoveel mogelijk creatine=bullshit!)
 
Zeg me in welke stad/dorp je woont en ik geef je een adres waar je het kan halen.

Nu met die ISOMAX kan je ook wel even verder maar voor de volgende keer dan misschien want voor die isomax betaal je teveel geld.

Ik woon in Arendonk (dicht bij Turnhout) en ik vond het ook veel geld, halve kilo poeder voor €8. Maar had geen keuze toen dusja. Nu vertelde mijn gymkerel dat als je pure dextrose neemt dat je moet oppassen zodat je tijdens het trainen niet ineens geen energie meer krijgt. Dit omdat je een insulinepiek gaat krijgen maar die daalt ook zeer snel en dan heb je totaal geen energie meer verteld hij me. Klopt hier iets van ???

Bij de AH hebben ze het ook (degene waar davy1010 een plaatje van liet zien), daar haal ik ze ook vandaan...

Ik vroeg me nog af: Ik lees overal dat je met creatine gebruik veel water moet drinken, maar waarom is dat eigenlijk zo? (En in welke orde van groothied zit het veel gedeelte hierzo...?

Creatine belast de lever heel hard en moet veel water te drinken zuiver je je lever waardoor dit een beetje word gecompenseerd.
 
Creatine belast de lever heel hard en moet veel water te drinken zuiver je je lever waardoor dit een beetje word gecompenseerd.


eerste keer dat ik dit hoor? Waar haal je dat vandaan?

bart
 
eerste keer dat ik dit hoor? Waar haal je dat vandaan?

bart


ik dacht (en ben vrij zeker) dat lenn gelijk heeft.
Ook was het (dit keer ben ik niet vrij zeker :)) omdat creatine meer water opnam en je dus meer water moest drinken om uitdroging te vermijden.
 
Tuurlijk mag je dat allemaal in een shake gooien alleen die melk moet eruit. Er is niks mis met melk maar vlak na je training wel.

Waarom is melk slecht vlak na de training? Ik maak me whey shake namelijk altijd met melk na me training:p
 
Hi allemaal,

Het is makkelijker als vele denken :

Voor een gemiddeld BB postuur (rond 70 - 90 KG en 15% ) neem je :

Trainingsdagen : 2.5 Gramm 30 Min. voor en 2.5 Gramm DIREKT na je training drinken met druivensap of een andere Sap.. evtl. nog 3 dextroenergie (druivensuiker) tabletten erachter aan.
Voor een Optimum ongeveer 30 Minutten later nog eens Dextro nemen.
Op geen Trainings dag : 1 x 5 Gramm met druivensap/dextro -> 30 Minuten later weer Dextro.

Ik drink rond die tijd GEEN Koffie (alhoewel bepaalde Wetenschappers hebben bewezen dat koffie toch geen slecht invloed heeft)
maar ik vind : zeker is zeker ;)

Thats all ;)

Mixen met Whey kan natuurlijk altijd, en is ook aantebevelen... maar heeft verders geen positvere werking op het creatin.

ohh en bijna vergeten ..: 3 - 4 liter water drinken voor je niertjes !!!!!!

Zo en nu wordt gebeuld !! :cool: ;)
 
Ik woon in Arendonk (dicht bij Turnhout) en ik vond het ook veel geld, halve kilo poeder voor €8. Maar had geen keuze toen dusja.

Bij één van de volgende adressen in arendonk/turnhout gaan ze het zeker hebben, gewoon aan de balie vragen naar druivensuiker/dextrose:

Arendonk:

APPELEN Veronique
Wippelberg 73
2370 Arendonk
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Fabr. & Grooth.


Turnhout:

Bio Shop
Patersstraat 88
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Herboristerie Betonie BVBA
de Merodelei 14
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Verbeeck Steven
Korte Gasthuisstraat 39
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Verheyen R
Patersstraat 5
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Mercelis M
Stoktsestraat 78
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Wieltjeshoeve (De)
Steenweg op Merksplas 65B
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Essenza
Gasthuisstraat 27
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Maretak (De) BVBA
de Merodelei 36
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Nu vertelde mijn gymkerel dat als je pure dextrose neemt dat je moet oppassen zodat je tijdens het trainen niet ineens geen energie meer krijgt. Dit omdat je een insulinepiek gaat krijgen maar die daalt ook zeer snel en dan heb je totaal geen energie meer verteld hij me. Klopt hier iets van ???

Theoretisch gezien klopt hier wel iets van maar in de praktijk ga je daar niet zo veel last van hebben. Moest je er toch last van krijgen kan je de creatine voor je training zonder dextrose nemen. Ik heb het altijd gedaan met dextrose en ik heb nog nooit een energie crash gekregen. Heeft ook te maken met hoe goed je voedingsschema is. Als je leeft op 2 maaltijden en dextrose dan kan dat gebeuren ja

Creatine belast de lever heel hard en moet veel water te drinken zuiver je je lever waardoor dit een beetje word gecompenseerd.

Heb nog nooit gehoord/gelezen dat het de lever zwaar belast maar de reden dat ik veel water aanraad is omdat je lichaam tijdens creatine gebruik veel water vasthoud waardoor je minder gaat urineren, waardoor je nieren het iets zwaarder te verduren hebben. Maar ook al drink je juist evenveel water als voorheen zal je er niet van sterven, creatine is mijn inziens helemaal niet zo belastend voor het lichaam.

Waarom is melk slecht vlak na de training? Ik maak me whey shake namelijk altijd met melk na me training:p

Na de training wil je dat je snelle koolhydraten en snelle eiwitten zo snel mogelijk opgenomen worden door het lichaam zodat het herstel zo snel mogelijk begint. Melk zal ervoor zorgen dat alles trager gaat ... dus daarom geen melk na de training.
 
Bij één van de volgende adressen in arendonk/turnhout gaan ze het zeker hebben, gewoon aan de balie vragen naar druivensuiker/dextrose:

Arendonk:

APPELEN Veronique
Wippelberg 73
2370 Arendonk
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Fabr. & Grooth.


Turnhout:

Bio Shop
Patersstraat 88
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Herboristerie Betonie BVBA
de Merodelei 14
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Verbeeck Steven
Korte Gasthuisstraat 39
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Verheyen R
Patersstraat 5
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Mercelis M
Stoktsestraat 78
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Wieltjeshoeve (De)
Steenweg op Merksplas 65B
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Essenza
Gasthuisstraat 27
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.

Maretak (De) BVBA
de Merodelei 36
2300 Turnhout
Rubriek: Dieet-, natuur- & biologische voeding - Kleinh.



Theoretisch gezien klopt hier wel iets van maar in de praktijk ga je daar niet zo veel last van hebben. Moest je er toch last van krijgen kan je de creatine voor je training zonder dextrose nemen. Ik heb het altijd gedaan met dextrose en ik heb nog nooit een energie crash gekregen. Heeft ook te maken met hoe goed je voedingsschema is. Als je leeft op 2 maaltijden en dextrose dan kan dat gebeuren ja



Heb nog nooit gehoord/gelezen dat het de lever zwaar belast maar de reden dat ik veel water aanraad is omdat je lichaam tijdens creatine gebruik veel water vasthoud waardoor je minder gaat urineren, waardoor je nieren het iets zwaarder te verduren hebben. Maar ook al drink je juist evenveel water als voorheen zal je er niet van sterven, creatine is mijn inziens helemaal niet zo belastend voor het lichaam.



Na de training wil je dat je snelle koolhydraten en snelle eiwitten zo snel mogelijk opgenomen worden door het lichaam zodat het herstel zo snel mogelijk begint. Melk zal ervoor zorgen dat alles trager gaat ... dus daarom geen melk na de training.

Hier heb ik heel wat aan. Bedankt kerel :thumbs:
 
Back
Naar boven