Fitness Seller

5 gram per dag, maar hoeveel dagen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lenn

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
6.498
Waardering
79
Lengte
1m70
Massa
83kg
Hoi,

Heb dit weekend creatine van Maximize gekocht en heb wat zitten tellen omdat ze me hadden aangeraden de eerste week 3x keer per dag 15gr, 2de week 3x 10gr en derde en vierde week 3x 5gr. Dit heb ik uitgeteld en dan moet net 1 maand zijn met een pot van 500gr. Maar dat kan alleen maar kloppen als ik 5 dagen in de week doe, dus zonder weekend. Moet ik ook in het weekend nemen ofniet? Nee toch?
 
Wat ze je hebben aangeraden vind ik bullshit, ik heb het altijd zo gedaan:

Eerste 5 dagen 20gram per dag (4 x 5gram) -> voor de duidelijkheid dus 5gr smorgens, 5 gr smiddag, 5gr savonds en 5gr voor het slapen
Daarna elke dag 5gr voor de training en 5 gram na de training.
Op niet trainingsdagen 5gr smorgens vroeg.
 
ik ben van mening dat die oplaadfase helemaal niet nodig is en dat 3 gram voldoende is.
Gewoon 5 gram nemen smorgens en voor training.
Ik zou zeggen: probeer en zie!
 
Hij vertelde me dat deze zuivere creatine 80% minder goed reageert dan de nieuwe generatie waar verschillende creatines inzit. De oplaadfase is voor het lichaam de optimale opname te geven. Ik wil het gerust zo proberen die oplaadfase en de volgende pot zal ik dan proberen zonder de oplaadfase en kijken welke het leukste werkt bij mij. Dit is namelijk de eerste keer dat ik met creatine te maken heb. Ik wil gewoon weten dat ik in het weekend ook moet nemen.
 
Mijn ervaring vertelt me dat een oplaadfase zeker aan te raden is. Neem elke dag in het weekend (=niet trainingsdag) 5 gr smorgens.
 
Merk je het verschil tussen jou schema en hetgeen dat ze mij hebben aangeraden zo hard dan? Waarom vind je het dan bullshit, zoveel verschil zit er toch niet op?
 
3 keer per dag 15gr, dat is 45 gram creatine per dag. Mijn schema 20gr per dag, jouw schema 45gr per dag dat lijkt me toch wel een groot verschil. 45 gram is toch wel een beetje teveel van het goeie. Je lichaam zal ook maar zoveel opnemen en al de rest is een extra last voor het lichaam.

Trouwens ook zonde van je geld, met een potje van 500gr moet je normaal gemakkelijk 2 cycles van 1 maand kunnen doen. Aan het tempo van jouw schema zal je pot snel op zijn.

Je moet mij trouwens niet geloven:
Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping

Lees maar eens door...
 
Ik geloof je heus wel, maar ik wil gewoon weten waarom die kerel het me zo aangeraden heeft, zal wel voor z'n eigen kost zijn dan. Bedankt Davy. :)

Nam jij ook in het weekend wanneer je niet trainde?
 
Ik geloof je heus wel, maar ik wil gewoon weten waarom die kerel het me zo aangeraden heeft, zal wel voor z'n eigen kost zijn dan. Bedankt Davy. :)

Nam jij ook in het weekend wanneer je niet trainde?

Op elke niet trainingsdag dus OOK zaterdag en zondag neem ik 5gram. Op elke trainingsdag neem ik 5gram voor en 5gram na de training.

Misschien nog wat tips:
- Als je je creatine in water vermengd, drink het dan meteen op. Als je het een paar uur laat staan dan zal al de creatine omgezet zijn in creatinine en daar ben je niks mee...

- Als je je creatine met dextrose inneemt zal de creatine beter opgenomen worden. Dit zou ik wel enkel doen na de oplaadfase want 4x per dag een insulinepiek van de dextrose, daar kan je nogal vet van worden...

- neem de creatine niet in met sinaasappelsap. Sinaasappelsap heeft een lage pH waarde zodat omzetting naar creatinine meteen begint.
 
Hij zei tegen mij dat ik het net wel met fruitsap moest doen. :o
 
Hij zei tegen mij dat ik het net wel met fruitsap moest doen. :o

:o

Onderzoek heeft aangetoond dat de snelheid waarmee Creatine verandert in Creatinine te maken heeft met de pH waarde van de vloeistof waar het mee vermengd wordt. Des te lager de pH waarde des te sneller wordt de Creatine omgezet in Creatinine.

PH waarde van water = 7
PH waarde van sinaasappelsap = 3

Hier een post van 3XL, ik weet niet in hoeverre je bekend bent met de leden van het forum hier maar hij heeft al jaren ervaring, leest veel wetenschappelijke studies en word gerespecteerd voor zijn uitgebreide kennis ter zake: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-druivensuiker-29164/#post465184
 
Ok heb het gelezen en heb ook wat opgezocht over dextrose. Ik lees dan ook alleen dat je het na de training moet nemen op de insulinepiek terug hoog te krijgen. Zou ik het bij elke inname van men creatine nemen?
 
Ok heb het gelezen en heb ook wat opgezocht over dextrose. Ik lees dan ook alleen dat je het na de training moet nemen op de insulinepiek terug hoog te krijgen. Zou ik het bij elke inname van men creatine nemen?

Als je dextrose na je training neemt (en je gebruikt geen creatine) dan neem je het voor een ander doel, namelijk om het spierglycogeen terug aan te vullen en zodat je eiwitten beter opgenomen worden door de insulinepiek. Hierdoor zullen je spieren na de training sneller herstellen.

Als je dextrose neemt voor bij je creatine dan neem je het voor de insulinepiek die er op volgt. Om het zo simpel mogelijk voor te stellen. Insuline zet de poort open voor de creatine om je spiercellen binnen te dringen. Maar die dextrose is niet verplicht hoor, zonder dextrose nemen je spiercellen ook wel creatine op maar met dextrose is natuurlijk altijd beter.
 
Ik ben het helemaal met Davy eens !!
 
Als je dextrose na je training neemt (en je gebruikt geen creatine) dan neem je het voor een ander doel, namelijk om het spierglycogeen terug aan te vullen en zodat je eiwitten beter opgenomen worden door de insulinepiek. Hierdoor zullen je spieren na de training sneller herstellen.

Als je dextrose neemt voor bij je creatine dan neem je het voor de insulinepiek die er op volgt. Om het zo simpel mogelijk voor te stellen. Insuline zet de poort open voor de creatine om je spiercellen binnen te dringen. Maar die dextrose is niet verplicht hoor, zonder dextrose nemen je spiercellen ook wel creatine op maar met dextrose is natuurlijk altijd beter.

En hoeveel gram dextrose moet je nemen voor 5 gram creatine? Maakt de hoeveel water uit?
 
20-30gram dextrose is voldoende voor elke hoeveelheid creatine. De hoeveelheid water maakt op zich niet uit, maar het is wel belangrijk voldoende water te drinken gedurende de periode dat je creatine gebruikt voor je eigen gezondheid.

Om terug te komen op de dextrose, die zou ik enkel nemen na de oplaadfase. Want als je tijdens de oplaadfase 4 keer per dag 20-30 gram dextrose gaat nemen dan kan je wel eens wat vetter worden. Dat is omdat insuline ook zijn slechte kant heeft, het zorgt er namelijk voor dat je eten makkelijker opgeslaan kan worden als vet.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt, ik ga je raad opvolgen, morgen maar eens achter dextrose zoeken in de winkels, Kan ik dextrose in poedervorm krijgen in de supplementenwinkel?
 
Ok bedankt, ik ga je raad opvolgen, morgen maar eens achter dextrose zoeken in de winkels, Kan ik dextrose in poedervorm krijgen in de supplementenwinkel?

Misschien weet je dit nog niet, dextrose is gewoon een andere naam voor druivensuiker. Waarschijnlijk kun je het ook in de supplementwinkel krijgen maar daar ga je er teveel geld voor betalen. Ik haal de mijne bij een natuurvoedingswinkel. Ik betaal 2 euro voor 1kg. Het is dus spotgoedkoop...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik jouw was nam ik na elke training (binnen de 15 minuten) ook 30-40gram dextrose samen met 30 gram whey in water. Dat zal je herstel bevorderen.

Voor de rest voorzichtig omspringen met die dextrose, je moet nu niet denken dat het een wondermiddeltje is voor elk moment van de dag. Het is een blijft een suiker. Maar op de juiste moment genomen gaat het je zeker helpen meer spiermassa te bouwen.

Veel succes met je creatine, aan je foto's te zien ben je in ieder geval al goed bezig! :thumbup:
 
Ik weet dat dextrose druivensuiker is. Bedankt om nog te reageren om m'n vraag over m'n whey.

Maar dan ga ik vanaf m'n 2de week ook m'n whey verder gebruiken. Maar dan kan ik evengoed een shake maken na m'n training met deze erin?

-400ml melk
-1 banaan
-30gr dextrose
-5gr creatine

Mag het met melk?
 
Ik weet dat dextrose druivensuiker is. Bedankt om nog te reageren om m'n vraag over m'n whey.

Maar dan ga ik vanaf m'n 2de week ook m'n whey verder gebruiken. Maar dan kan ik evengoed een shake maken na m'n training met deze erin?

-400ml melk
-1 banaan
-30gr dextrose
-5gr creatine

Mag het met melk?

Tuurlijk mag je dat allemaal in een shake gooien alleen die melk moet eruit. Er is niks mis met melk maar vlak na je training wel.

Hij zou er ongeveer zo moeten uitzien:

- 30 tot 40 gr whey eiwit
- 30 tot 40 gr dextrose
- banaan mag maar moet niet, als je die banaan erin doet neem dan iets minder dextrose. In die banaan zit fructose, fructose doet ongeveer hetzelde als dextrose alleen iets minder goed.
- 5 gr creatine

Ik heb wel altijd mijn creatine rechtstreeks van de lepel in mijn mond gedaan, dan weet ik zeker dat er geen grammetjes aan de shakebeker blijven hangen. Maar dat is misschien wat bijgeloof van me, in principe mag je het gerust in de shake doen.

Ook dit nog, als je vandaag begint met creatine moet je niet verwachten dat je morgen er iets van gaat voelen. Als dit wel zo is, is dat meer een placebo effect. De week daar op echter dan zal je het verschil wel duidelijk voelen in kracht en pomp. Wat creatine product heb je eigenlijk juist aangeschaft?
 
Back
Naar boven