XXL Nutrition

5 weken keihard cutten

Bezoekers in dit topic

versteegrob

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
437
Waardering
12
Lengte
1m80
Massa
82kg
Hi!

Hier mijn eerste vetverlieslogje, hier kan ik de vooruitgang goed zien en feedback van jullie ontvangen. Sinds twee geleden heb ik mijn eetgewoontes 100% gedraaid en eigen nog niks gesnoept of een biertje gedronken, gisteren zelfs een loempia weg gegooid die ik had gekregen. Nog geen vet verloren de afgelopen twee weken maar dat komt wel.

Heb mijn trainings/voedingsschema toegevoegd, vrij standaard maar denk dat het wel kan werken.

Stats 1.80 - 78 - 15%

Morgen begin ik mijn voor het eerst een echt trainingsschema, dit vul ik aan door dagelijks 30-45min cardio toe te voegen. Vanmorgen weer een shake gehad en kwark met musli. Nu snel naar me werk toe met water en wat fruit. Morgen komt er een updatetje na me training.

Doel: Over ruim 5 weken ga ik naar me vriendin toe in Zuid-Afrika (stage) dus als ik dan iets verloren heb zou het mooi zijn.

Supps

http://www.bodyenfitshop.nl/l-carnitine/body-fit-sportsnutrition/transform-l-carnitine-tartrate
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-dieet/body-fit-sportsnutrition/dieet-eiwit
http://www.bodyenfitshop.nl/afslankproducten/nve-pharmacheuticals/stacker-4-ephedra-free
 

Bijlagen

  • Beginnersschema basis BB 4 daagssplit.pdf
    64,9 KB · Weergaven: 139
  • voedingsschema2 moxw.xls
    356,5 KB · Weergaven: 212
Vandaag eerste refeed in 14 dagen, patatje oorlog. Verder goed gegeten vandaag.
 
Nee vond het helemaal niet lekker en heb ook bijna niks gegeten, wel een frikandal maar de patat gelukkig bijna niet. Straks wat nootjes en kwark en morgen om 8 uur training, heb de ****ing zin in!

Train nu met een 4 dagen schema maar heb ook nog dumbbells thuis liggen, kan ik die toch nog ergens gebruiken? Moet natuurlijk wel goed mijn rust pakken.
 
je hebt muesli om 10.30 er zit in muesli meestal 20 gram suiker per 100 gram lijkt mij niet echt handig voor de cut. Je hebt andere koolhydraten nodig iig.
 
Heb de musli hier gekocht [Link niet meer beschikbaar] dus dan is volgens mij zonder suiker.
 
Okey die zal idd niet propvol zitten met suiker ;) Mooie site/producten btw
 
Dit is een refeed?

Tja hoe wil je het noemen? Halve junk maaltijd maar vanmorgen lekker getraind maar wat ben ik slap, pffff. Heb de volgende oefening gedaan en goed uitgevoerd.

Borst
Barbell bench press
8x20
8x30
8x35
8x40

Incline Dumbbell press
8x6
8x8
8x10
8x12

Dumbbell press
8x6
8x8
8x10
8x12

Peck Deck
8x20
8x25
8x25
8x25

Schouders
Frontpress
8x6
8x7
8x7
8x6

Side raises
8x4
8x5
8x6
8x6

Front raises
8x4
8x5
8x5
8x4

Nu lekker ontbijten en aan de studie, morgen weer trainen.
 
Volgens mij begrijp je het concept refeed niet helemaal wanneer je een junk maaltijd een refeed noemt.
 
Volgens mij begrijp je het concept refeed niet helemaal wanneer je een junk maaltijd een refeed noemt.

Heb het dan verkeerd genoemd maar snap het volgens mij wel. Mijn lichaam is nu gewend aan 2500 kcal per dag en bij een refeed moet je je lichaam door te prikkelen toch meer kcal eten? En dan de volgende dag weer rond de 2500 kcal zitten. Maar een refeed moet dat perse gezond eten zijn?
 
Heb het dan verkeerd genoemd maar snap het volgens mij wel. Mijn lichaam is nu gewend aan 2500 kcal per dag en bij een refeed moet je je lichaam door te prikkelen toch meer kcal eten? En dan de volgende dag weer rond de 2500 kcal zitten. Maar een refeed moet dat perse gezond eten zijn?
Moet niet. Is wel het beste natuurlijk.:rolleyes:

En het prikkelen is voor je metabolisme, dat deze op gang blijft. Daar zorgt die refeed voor.
 
Hi!

Hier mijn eerste vetverlieslogje, hier kan ik de vooruitgang goed zien en feedback van jullie ontvangen. Sinds twee geleden heb ik mijn eetgewoontes 100% gedraaid en eigen nog niks gesnoept of een biertje gedronken, gisteren zelfs een loempia weg gegooid die ik had gekregen. Nog geen vet verloren de afgelopen twee weken maar dat komt wel.

Heb mijn trainings/voedingsschema toegevoegd, vrij standaard maar denk dat het wel kan werken.

Stats 1.80 - 78 - 15%

Morgen begin ik mijn voor het eerst een echt trainingsschema, dit vul ik aan door dagelijks 30-45min cardio toe te voegen. Vanmorgen weer een shake gehad en kwark met musli. Nu snel naar me werk toe met water en wat fruit. Morgen komt er een updatetje na me training.

Doel: Over ruim 5 weken ga ik naar me vriendin toe in Zuid-Afrika (stage) dus als ik dan iets verloren heb zou het mooi zijn.

Supps

http://www.bodyenfitshop.nl/l-carnitine/body-fit-sportsnutrition/transform-l-carnitine-tartrate
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-dieet/body-fit-sportsnutrition/dieet-eiwit
http://www.bodyenfitshop.nl/afslankproducten/nve-pharmacheuticals/stacker-4-ephedra-free


Stukje over je vriendin in Afrika gemist
Zou je niet juist nu gaan bulken? Namelijk niet lullig bedoeld, maar met 15% vet op 78kg hou je straks weinig massa over met je lengte...

Als ik het namelijk vergelijk met mezelf met 1.83m, 95kg en 14% vet verschillen we zo'n 17kg dus in massa. Lijkt me zonde om straks wel droog te staan maar bijna geen massa te hebben om te laten zien...


Echter voor hoe lang ga je stage lopen in Afrika? Vaak door de warmere weersomstandigheden en dergelijke zul je daar ook wel de enige kilo's kwijtraken, maar kan begrijpen dat je graag wat droger wilt zijn voor je vriendin...
 
Laatst bewerkt:
Heb het dan verkeerd genoemd maar snap het volgens mij wel. Mijn lichaam is nu gewend aan 2500 kcal per dag en bij een refeed moet je je lichaam door te prikkelen toch meer kcal eten? En dan de volgende dag weer rond de 2500 kcal zitten. Maar een refeed moet dat perse gezond eten zijn?

Refeeds werken wat ingewikkelder dan de simpele voorstelling die je er nu van maakt. De refeed zorgt dat je hormoonhuishouding voor een deel wordt genormaliseerd waaronder het hormoon leptine wat een zeer belangrijke rol speelt in je energie huishouding en metabolisme.

Normalisatie heeft echter tijd nodig, een refeed van 1 (tot 3) dagen is te kort om alle betrokken hormonen weer op peil te krijgen. Hiervoor is een full diet break nodig van 1-2 weken.

Bij een gestructureerde refeed gaat het erom je koolhydraten te verhogen tot boven onderhoud. De hoeveelheid is afhankelijk van je refeed duur (1 dag- 3 dagen) Hierbij is het belangrijk vetinname te minimaliseren (minder dan 50 gram in totaal). Eiwit hou je gelijk.

Patatje oorlog is een cheatmeal en heeft niet het effect van een refeed, dit heeft enkel een psychologisch voordeel (zodat je je dieet beter vol kan houden...)


Je onderhoud is 2700-2800 (met sporttoeslag neem ik aan) en je eet 2500.
dit betekent een gemiddeld tekort van 200-300 kcal per dag = 1400-2100 kcal per week.
Over 5 weken zal jij geschat op zijn minst dus 1 kilo en op zijn meest 1.5 kilo vet verloren zijn. Dit gaat nauwelijks opvallen.

Om tot een procentje of 12 te komen zal jij minstens 2.5 kilo vet moeten verliezen
Je geeft zelf al aan in je eerste post dat je de afgelopen 2 weken nog niets verloren bent. Dit betekent gewoon dat je het verkeerd aanpakt. De eerste week hoor je namelijk redelijk snel af te vallen door vocht en glycogeen verlies bijkomstig met een kcal tekort. Dat er nog niks af is betekent gewoon dat je niet aan het cutten bent = niet (ver genoeg) onder onderhoud zit.

Ga naar 2200 kcal per dag en kijk wat er gebeurt.
 
Hi,

Ga over 5 weken dus naar ZA voor 10 dagen. Ben nu liever wat droger dan wat groter met meer vet. Heb een redelijk postuur maar iets minder vet. Als ik 5 weken ga cutten verwacht ik er namelijk zo uit te zien.

xcne50.jpg


Deze foto is van 5 jaar geleden zat toen rond de 75 kilo dacht ik. Na ZA ga ik natuurlijk verder met trainen en dan misschien bulken maar dat weet ik nog niet. Wil wel gespierd zijn maar niet heel breed, iets meer bescheiden vind ik mooier.
 
Deze foto is van 5 jaar geleden zat toen rond de 75 kilo dacht ik. Na ZA ga ik natuurlijk verder met trainen en dan misschien bulken maar dat weet ik nog niet. Wil wel gespierd zijn maar niet heel breed, iets meer bescheiden vind ik mooier.

don't worry!
 
Hi,

Ga over 5 weken dus naar ZA voor 10 dagen. Ben nu liever wat droger dan wat groter met meer vet. Heb een redelijk postuur maar iets minder vet. Als ik 5 weken ga cutten verwacht ik er namelijk zo uit te zien.

http://i52.tinypic.com/xcne50.jpg

Deze foto is van 5 jaar geleden zat toen rond de 75 kilo dacht ik. Na ZA ga ik natuurlijk verder met trainen en dan misschien bulken maar dat weet ik nog niet. Wil wel gespierd zijn maar niet heel breed, iets meer bescheiden vind ik mooier.

Okee, ja dan is de keuze voor cutten idd goed logisch ;).
Bang zijn om te breed te worden moet denk ik idd niet zo'n issue zijn voor je. Zou gewoon na Zuid-Afrika er gewoon weer vol voor gaan, lekker spieren opbouwen en dan volgend jaar in de lente/zomer er weer keer een cut in gooien
 
Back
Naar boven