Fitness Seller

5 X 5 Stronglifts

Bezoekers in dit topic

Patronick1992

Novice
Lid geworden
28 feb 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m97
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Sinds vandaag weer begonnen met fitness en gestart met het 5 x 5 Stronglifts programma.
Vandaag 20 kg squat, 20 kg bench press en 30 kg barbell row.
Ging makkelijk maar dat is natuurlijk ook de bedoeling voor de juiste techniek.

Heb de uitvoering gefilmd en zou graag feedback krijgen om de techniek te verbeteren.

Daarnaast ook mijn voedingsschema toegevoegd graag hoor ik ook wat jullie daar van vinden.

 

Bijlagen

  • Voeding voorbeeld.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 103
Een kleine tip voor je squats, probeer je bovenlichaam zo recht mogelijk te houden wanneer je zakt, zie dat je nu je lichaam erg ver naar voren buigt waardoor het zowat meer op een goodmorning lijkt dan een squat, zeker nu je licht in gewicht zit moet je die techniek echt goed onder de knie krijgen anders ga je vol tegen blessures aanlopen binnen de komende weken/maanden.
 
Wat zijn je stats, leeftijd, lengte en gewicht atm?

Bench press; google even naar 'bar path bench press.' Je ziet wel wat ik bedoel.
Wat betreft de bb row, deze wordt op den duur wel zwaar, zou het gewicht gewoon hetzelfde houden als op de bench press. Zie geen reden om deze 10kg hoger te hebben.
Ohja en de nek, je ziet wel dat je nek omhoog staat, deze zou echter een rechte lijn moeten vormen, alsof het een verlengde van je rug is.

Edit; leeftijd valt misschien nog wel te gokken gezien je gebruikersnaam
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn je stats, leeftijd, lengte en gewicht atm?

Bench press; google even naar 'bar path bench press.' Je ziet wel wat ik bedoel.
Wat betreft de bb row, deze wordt op den duur wel zwaar, zou het gewicht gewoon hetzelfde houden als op de bench press. Zie geen reden om deze 10kg hoger te hebben.
Ohja en de nek, je ziet wel dat je nek omhoog staat, deze zou echter een rechte lijn moeten vormen, alsof het een verlengde van je rug is.

Edit; leeftijd valt misschien nog wel te gokken gezien je gebruikersnaam
De reden waarom doorgaans zwaarder met de BOR wordt begonnen bij SL is dat de variatie Pendley Row (vanaf de grond) gebruikt wordt., dan is het logisch.

Voor TS, misschien eens kijken naar BOR en vooral: veel succes!
 
De reden waarom doorgaans zwaarder met de BOR wordt begonnen bij SL is dat de variatie Pendley Row (vanaf de grond) gebruikt wordt., dan is het logisch.

Voor TS, misschien eens kijken naar BOR en vooral: veel succes!

De TS gebruikt de BOR en niet de pendlay row, dus zie nogmaals geen reden om 10kg zwaarder dan de bench te beginnen.
 
De TS gebruikt de BOR en niet de pendlay row, dus zie nogmaals geen reden om 10kg zwaarder dan de bench te beginnen.
Dat is precies mijn punt, vandaar dat ik suggereer dat ie daar eens naar zou kunnen kijken...
 
Dat is precies mijn punt, vandaar dat ik suggereer dat ie daar eens naar zou kunnen kijken...

De reden waarom doorgaans zwaarder met de BOR wordt begonnen bij SL is dat de variatie Pendley Row (vanaf de grond) gebruikt wordt., dan is het logisch.

Voor TS, misschien eens kijken naar BOR en vooral: veel succes!

?
 
Kijken naar de BOR, als in welke hij zou willen gebruiken....

Misschien onduidelijk of slordig geformuleerd, dat dan weer wel, goed punt, dank!

@TS: Bij het SL programma hoort de variatie van de BOR die de Pendlay Row genoemd wordt, misschien kan het je helpen te kijken naar welke variatie van de BOR je wilt gebruiken?
 
Een kleine tip voor je squats, probeer je bovenlichaam zo recht mogelijk te houden wanneer je zakt, zie dat je nu je lichaam erg ver naar voren buigt waardoor het zowat meer op een goodmorning lijkt dan een squat, zeker nu je licht in gewicht zit moet je die techniek echt goed onder de knie krijgen anders ga je vol tegen blessures aanlopen binnen de komende weken/maanden.
Afgelopen vrijdag de tweede training gedaan waar dus ook weer de squat in zat. geprobeerd om hier goed op te letten. en denk dat ik hem iets rechter kan houden door de bar hoger te leggen.
 
Wat zijn je stats, leeftijd, lengte en gewicht atm?

Bench press; google even naar 'bar path bench press.' Je ziet wel wat ik bedoel.
Wat betreft de bb row, deze wordt op den duur wel zwaar, zou het gewicht gewoon hetzelfde houden als op de bench press. Zie geen reden om deze 10kg hoger te hebben.
Ohja en de nek, je ziet wel dat je nek omhoog staat, deze zou echter een rechte lijn moeten vormen, alsof het een verlengde van je rug is.

Edit; leeftijd valt misschien nog wel te gokken gezien je gebruikersnaam

Ik ben 25, 1 meter 97 en weeg 84.

Dus ik moet hem bij de Bench Press meer schuin naar onder laten zakken richting de onderkant van mijn borst. In plaats van een rechte lijn naar beneden?
Wat betreft de Row heb ik hem inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Ik ga dan dus ook de voorgeschreven Pendlay Row doen.

Dankjewel voor de Feedback zal ook zeker op mijn nek letten.
 
Ik ben 25, 1 meter 97 en weeg 84.

Dus ik moet hem bij de Bench Press meer schuin naar onder laten zakken richting de onderkant van mijn borst. In plaats van een rechte lijn naar beneden?
Wat betreft de Row heb ik hem inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Ik ga dan dus ook de voorgeschreven Pendlay Row doen.

Dankjewel voor de Feedback zal ook zeker op mijn nek letten.

Exact.
 
Vandaag training A weer gedaan.
Geprobeerd te letten op het bovenlichaam bij de squat, scheelt volgens mij iets maar niet veel.
Bij de Bench gelet op de Bar path. Graag hoor ik wat jullie hier nu van vinden.
Vervolgens ook de Pendlay Row gedaan in plaats van de Barbell Row. Vond deze wel lastig en moest goed op de techniek letten.

Graag hoor ik weer jullie reacties.

 
Back
Naar boven