AndroidHealthClinic

3de jaar natty bb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe je ook deadlifts? Ik zie bijna geen upper traps. Of komt dat omdat je je schouders hoog hebt opgetrokken?

Zag afgelopen week een natty or not, ging over James Bond, Daniel Greg. Hij werd beschouwd als not natty, vanwege de hoge traps.
De trapesiuz schijnt behoorlijk te reageren op aas, veel androgene ontvangers in die spier, ...of zo. Bijna alle gebruikers hebben dikke traps.
Maar klopt wel, dat ze bij mij niet goed mee groeien, dus nu extra aandacht hiervoor, beetje experimenteren wat goed voelt etc.

Ik twijfel of Daniel Greg aas gebruikt. Hij zou natty kunnen zijn, met veel aanleg.
Check zijn kuiten maar eens, vanaf zijn enkel tot bovenkant onderbeen, volle spierbuik.
 
Maar klopt wel, dat ze bij mij niet goed mee groeien, dus nu extra aandacht hiervoor, beetje experimenteren wat goed voelt etc.
Dat is precies wat ik aan wilde geven. Traps lijken achter te lopen in die foto, maar kan ook aan je houding liggen.
 
Dat is precies wat ik aan wilde geven. Traps lijken achter te lopen in die foto, maar kan ook aan je houding liggen.
Nee, is niet de houding, denk ik. Ik kan nog niet zo goed de lats en de trapz tegelijk laten out-flairen, met meer traps zal dit beter gaan.
 
je squat is excl gewicht vd stang?
 
Doe je ook deadlifts? Ik zie bijna geen upper traps. Of komt dat omdat je je schouders hoog hebt opgetrokken?
En in je eigen log mag het niet gaan over het nut van deadlifts voor hypertrophy. :p
 
je squat is excl gewicht vd stang?
Nope, totaal gewicht, met hakken op een plankje. Squatten wil niet zo goed meer. Ik ga voor een goede deadlift, vanaf knie hoogte. Wel hack squat erbij.
 
Zaterdag 11-7-‘20

Face pull’s high u

9kg. 6
6,8 kg 8-10-10

OHP
20 kg 10
30 kg 10-10
35 kg 8-8

Squat
20kg 10
30kg 10
40kg 10-10
50kg 10
40 kg 10

Hack squat
Leeg = 47kg 16-13-14

Leg curl
10kg 10-10-10

BP CG:
20 kg 10
40 kg 10-10-10

EZ-bar skull crushers
15kg 15
20kg 10-10-10

Bent over fly’s
4kg 12-12-12


Deze week vier keer getraind.
 
Dinsdag 14-7-‘20

Incline bp 45 gr.

20kg 20
30kg 10
40kg 10
50kg 10-10-10
40kg 10

BB row Reverse grip
30kg 10
40kg 10
50kg 10
60kg 8-9-9

Deadlifts:
50kg 10
60kg 10
70kg 6
75kg 6-6-6
80kg 3-3

Shruggs
60kg 12-12-12-12

OHP
20 kg 10
30 kg 10
35 kg 8-8-8

Tri press down
27kg 15
32kg 15
36kg 15-15

Standing cable curls vanaf boven, naar het hoofd toe.
11,5 kg 15-15-15-15

Training duurde bijna twee uur. Shruggs kunnen er wel uit nu de deadlift zwaarder wordt. En de opwarm setjes kunnen wel iets korter/zwaarder om tijd te besparen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Shruggs kunnen er wel uit nu de deadlift zwaarder wordt. En de opwarm setjes kunnen wel iets korter/zwaarder om tijd te besparen.
Klopt, daar zet je je traps ook al flink mee in.
Ik zou niet te veel bezuinigen op warming up hoor met je ouwe spieren. Ze moeten nog langer mee :)
 
Ja, dat heel blijven is wel het belangrijkste. En eigenlijk bevalt rustig opbouwen van het gewicht me ook wel.
 
Donderdag 16-7-2020

45gr db press

5kg 15
12kg 15-15
16kg 15-15

Lat pulley
39 kg 15
52kg 10
45kg 11-10-9 (meer verzuren dan pomp)

OHP bd
5kg 15
8kg 15
10kg 15-15-15

Hack squat
47,5 15-15-15-15

Leg curl
5kg 25
10kg 15-15
Uni lat 5kg links minder sterk

Skul cruscher J.C. style
10kg 15
15kg 12-12-12-9

Bi curl ez bar
15kg 15-15-15-15

Calf raises
Leeg 15-15
10kg 12-12
 
  • Like
Waarderingen: BB_
ohp zijn db's toch? dus zwaarste set was een db van 10 kg?
 
ohp zijn db's toch? dus zwaarste set was een db van 10 kg?

Da's alles wat ik nu nog maar nodig heb om te groeien. En ik ga niet zwaarder om een goede indruk op anderen te maken. De enige oefening die ik zwaar wil gaan doen is de deadlift.
Vanmiddag stond ik kuiten te trainen met twee schijfjes van 5kg. Naast mij stond een jonge gast te veren met 60kg, maar geen kuiten.

Armen zijn dun, en lang, ik heb de spanwijdte van een olympische zwemmer, 206 cm maar wel jacked. 40cm. Maar met alle goede info komt dat ook goed. Elke training is raak. Vroeger altijd te kort gerust bij de kleinere spiergroepen, en niet genoeg eiwitten.
Een tweede keer een lichaam opbouwen is tof om te doen. Je kent de valkuilen en wat je verwachten kunt, deze keer gaat beter dan de eerste keer :thumb:
 
Da's alles wat ik nu nog maar nodig heb om te groeien. En ik ga niet zwaarder om een goede indruk op anderen te maken. De enige oefening die ik zwaar wil gaan doen is de deadlift.
Vanmiddag stond ik kuiten te trainen met twee schijfjes van 5kg. Naast mij stond een jonge gast te veren met 60kg, maar geen kuiten.

Armen zijn dun, en lang, ik heb de spanwijdte van een olympische zwemmer, 206 cm maar wel jacked. 40cm. Maar met alle goede info komt dat ook goed. Elke training is raak. Vroeger altijd te kort gerust bij de kleinere spiergroepen, en niet genoeg eiwitten.
Een tweede keer een lichaam opbouwen is tof om te doen. Je kent de valkuilen en wat je verwachten kunt, deze keer gaat beter dan de eerste keer :thumb:

Jeetje je hoeft niet meteen zo in de verdediging te schieten, een 'ja' was voldoende geweest. Er staat namelijk ohp bd ipv db, dacht check het even want misschien train je met iets anders aangezien het maar 10 kg is. Dus 10 kg db press, aight :thumbs:

Vind je de bb ohp dan lichter aangezien je daar wel iets meer pakt? Of lees ik dat verkeerd?
 
Ik dacht ik leg het gelijk even goed uit :) voelde me ook niet aangevallen :thumb:
Het was de eerste keer sinds lang dat ik ohp met dumbells deed. Dus ook even wennen aan beweging, twee dumbells zijn moeilijker te sturen dan één barbel.
 
Ik dacht ik leg het gelijk even goed uit :) voelde me ook niet aangevallen :thumb:
Het was de eerste keer sinds lang dat ik ohp met dumbells deed. Dus ook even wennen aan beweging, twee dumbells zijn moeilijker te sturen dan één barbel.
Ik vind het juist makkelijker, ben altijd bang dat ik tegen mijn neus of kin knal met een BB, en het gewicht daarom te ver naar voren houden is zeeeer ongunstig voor je balans en onderrug.
 
Dan kun je een kleine correctie maken en je de beweging beter aanleren. Toch ?
Eigenlijk gaat de barbel van iets voor je hoofd langs naar boven je hoofd. Met een klein boogje.
Met een barbel pak ik meer gewicht, met dumbells kan ik de spieren beter isoleren.
 
Dan kun je een kleine correctie maken en je de beweging beter aanleren. Toch ?
Eigenlijk gaat de barbel van iets voor je hoofd langs naar boven je hoofd. Met een klein boogje.
Met een barbel pak ik meer gewicht, met dumbells kan ik de spieren beter isoleren.

Ik ben absoluut sterker met db's (seated) dan de standing bb ohp. Db's kan ik met 50 wel aantal reps eruit persen met de bb misschien net 3x90 oid.
 
Heb je dat bij bankdrukken ook ? Dumbells zwaarder dan barr ?
 
Back
Naar boven