Fitness Seller

3de jaar natty bb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij is de deadlift 260kg?
Rood 25kg en blauw 20kg en de bar.
 
Ik probeerde je deze shit trouwens prive te sturen, maar ik kan geen conversatie met je starten.
Ik kom uit de vechtsport en daaruit in strongman gerold (inmiddels al 12 jaar terug).
Mijn coach Alex Moonen hetzelfe, alleen veel succesvoller (op beide vlakken).
Het lijkt gewoon alsof "wij atleten" heel makkelijk staand pressen.
Ook alle judokas die ik coach lijken 0 moeite te hebben met balans houden in hun core/onderlichaam en alle spieren samen te laten werken.
We (Alex niet meegerekend, maar wel ik en mijn judokas) missen echter de pure press kracht die je nodig hebt voor een seated press.

Als je mijn oh filmpje ziet, zie je dat ik heel explosief van de chest ben (zelfs zonder legdrive, met legdrive heb ik 140+ gedaan, staat ook op mijn youtube kanaal).
Geen idee door welke spieren of whatever dit komt, maar ik gok lats. Voelt als een soort "veer die los schiet".
Dit heb je seated niet. Daarnaast zie je dat ik mijn hoofd erin duw als ik langs mijn hoofd kom. Dit pakt de traps mee, ook dit kan bij seated niet.

Seated is echt puur shoulder en tricep kracht. Dat hebben jullie (okay dan geen "bodybuilders" maar wel extreem buffe dudes) wel en skinny fat ik niet. Daarom zijn "jullie" beter seated en ik vaak staand.
 
Volgens mij is de deadlift 260kg?
Rood 25kg en blauw 20kg en de bar.

Volgens mij ook... heb ook een paar keer 270 gedaan, 1x 280. Daarnaast heeeel vaak 260 (en 1x zelfs 265 @ -105kg bw ingewogen) en 250 pl approved op een npb wedstrijd zonder straps. Ik ben nu wellicht (zeker qua gym stats) een "one trick pony" (al zijn er wel zat strongman events waarin ik nog goed ben hoor) omdat mijn SI gewricht veel klappen heeft gehad, maar dit is niet altijd zo geweest :)
 
Wat een gewicht ... :thumb:
 
Had ook tamelijk veel bw en dit is jou log, niet voor mij om op te scheppen met vergane glorie.
Er zijn nog veel lifters op dit forum nog veel sterker dan ik.
Ik ben hard bezig om weer terug te komen, maar gaat al niet meer zo gemakkelijk na vele jaren competitie.
Ik loop over mn kilometers op de teller te janken terwijl jij 20 jaar ouder bent als ik.
Alle respect naar jou, ik ben blij als ik nog kan normaal kan lopen op jou leeftijd en dan zie jij er nu zelfs beter uit als ik er ooit heb uitgezien.
Ik respecteer oudere lifters die er top uitzien, jonge gasten als camelus met een topfysiek en goede krachtstats, fitness chicks die year round op hun voeding letten.

Ik ben alleen nogal gepikeerd als ik wordt beoordeeld op mijn skinnyfat fysiek en (nu) niet zo'n indrukwekkende krachtstats terwijl trainen wel al 15 jaar voor mij een way of life is.
Ik ben fan van alle krachtsporten (bodybuilding, powerliften, strongman) en vechtsporten en respecteer ieder hierin.

Sorry voor de topic hijack trouwens, het log van een "OG" in de lifting game hiervoor misbruiken is eigenlijk not done!
 
Geeft niks, ik ben niet zo moeilijk en ik vind het leerzaam. Ook ik heb een behoorlijk lange periode rugklachten ' gehad ' maar nu lijkt het alsof rustig opbouwen de rug ' beter' maakt. Hopelijk werkt dat voor jou ook zo.
 
Dan kun je een kleine correctie maken en je de beweging beter aanleren. Toch ?
Eigenlijk gaat de barbel van iets voor je hoofd langs naar boven je hoofd. Met een klein boogje.
Met een barbel pak ik meer gewicht, met dumbells kan ik de spieren beter isoleren.
is zeker waar, met DB doe ik het al jaren, BB pas later opgepakt.... die loopt nog een beetje achter
Ik ben absoluut sterker met db's (seated) dan de standing bb ohp. Db's kan ik met 50 wel aantal reps eruit persen met de bb misschien net 3x90 oid.
ik doe ze beide staand, maar DB zijn idd iets sterker
 
Sorry voor de topic hijack trouwens, het log van een "OG" in de lifting game hiervoor misbruiken is eigenlijk not done!
Geeft niks, ik ben niet zo moeilijk en ik vind het leerzaam. Ook ik heb een behoorlijk lange periode rugklachten ' gehad ' maar nu lijkt het alsof rustig opbouwen de rug ' beter' maakt. Hopelijk werkt dat voor jou ook zo.
that escalated quickly :p
 
nog een OG, mooi man!
Ik ben mijn ouders sinds het begin van de quarantaine een beetje aan het trainen (zonder trainingservaring, van 1960 en 1962).
Best leuk en lijkt soms best okay te gaan (pa zat op een gegeven moment op 10x 60 bench en mam deed laatst 6x 50kg deadlift) maar het is wel lastig.
Buiten meer verantwoordelijkheden merk je ook dat andere vormen van miserie steeds meer voorkomen natuurlijk.
In die 4 maanden heeft mn pa bijv. Corona (niet extreem heftig, maar wel 2 weken goed ziek en nu nog minder lucht), (inwendige en uitwendige)aanbijen en een aantal lies/rug klachten gehad.
Mijn moeder heeft artritis in haar vingers en een te lage bloeddruk waardoor ze soms duizelig wordt.

Nu vergelijk ik jullie 2 "rijpe" kasten absoluut niet met mijn semi ongetrainde ouders maar ik kan me voorstellen dat (zelfs met jullie gezonde levensstijl) er best veel randfactoren spelen bij serieuze krachttraining op leeftijd (buiten het normale hormoon en oude blessures verhaal). Respect!
 
is zeker waar, met DB doe ik het al jaren, BB pas later opgepakt.... die loopt nog een beetje achter

ik doe ze beide staand, maar DB zijn idd iets sterker

hmm...zou ik de db's staand doen zijn ze weer zwakker :rolleyes::rolleyes:
 
snowke90 petje af man!

Ik heb je verkeerd begrepen. Ik kon mij totaal niet vinden in je verhaal, heb een hekel aan true bb'ers en vind mmc een fabel. Daar kwam bij dat ik best matige gewichten zag in je log zonder background info. Je verhaal is mij inmiddels duidelijk geworden. Een excuses is dan wel op zijn plaats. Sorry kerel en bedankt voor je toelichting. Ik kijk er nu anders tegenaan en daarom zit ik ook op dit forum, naast het kloten van sommige leden :)
 
nog een OG, mooi man!
Ik mag hopen dat je daar niet ouwe gek mee bedoelt :(

Last van mijn rug is alleen maar minder geworden door deadliften. Je moet natuurlijk wel een beetje om je hersteltijd denken .... dat is wel minder geworden.
 
Na de training van donderdag een BBQ gehad, met 6 biertjes. De volgende dag 1,5kg lichter. Dat had ik niet verwacht. Vrijdag de 1,5 er weer bij gegeten en gedronken en gerust. Zaterdag nog behoorlijk spierpijn in triceps en kuiten. Alleen de traps en schouders kunnen nog wel iets hebben. Daarom thuis getraind, lekker rustig om weer in het ritme te komen.

Zaterdag 18-7-2020

OHP

20kg 15
30kg 10
40kg 6-6-6
30kg 10

Shruggs
40kg 15
60kg 12-12-12

Bent over fly’s
3kg 15
5kg 15-15 tweede setje, steeds minder hoog, eigenlijk net iets te zwaar

Side raises
vier setjes, gewisseld tussen elastiek en 5kg dumbell.


Zondag 20-7-2020
Ruim twee uur niets te doen tussen, terug van werk en de start van F1. Vriendin was ook werken, dus maar even de schuur in.

Deadlift
40kg 10-10
50kg 6
60kg 6
70kg 5-5-5-15 de 5 zijn strikt reps, en de 15 reps is met stuitertje vanaf de bank.
40kg 10


Maandag 20-7-2020

45gr incl bp

20kg 20
40kg 12
50kg 6
55kg 6
60kg 6
65kg 6 met spotter, die niets hoefde te doen.

Bent over rows
30kg 20
40kg 6
50kg 6+6 = bovenhands en onderhand, onderhands last van brachialus.
60kg 6-6-6

Deadlift, zondag al gedaan.

Shruggs
60kg 12
70kg 6
80kg 6-6-6 andhold…untillfailurefucksupmyform.



OHP
30kg 6
35kg 6
40kg 6
42,5kg 4-5-4 en een halve.

Tri press down
32 kg 3 setjes rond de 15

Bi-curl ez barr
25kg 3 setjes rond de 15

Peck deck
51kg ? 3 setjes rond de 15


De strikte vorm bij het incline benchen zit mijn gevoel voor reps in reserve in de weg. En ik wil er niet vast onder komen te zitten. Dus, …ik kan zwaarder.

Last van brachioradialis, rechterarm, bij supineren, ik denk door de pull up’s tijdens het thuis trainen, en het onderhands roeien. Bij het armen trainen kan ik er net om heen trainen, door de ellebogen in of tegen het bovenlichaam te houden. Elleboog naar buiten is gevoelig. Maar met een licht gewicht en redelijk wat herhalingen kan ik er wel een pomp in trainen. De linker arm wel een beetje bij kunnen trainen, en die is inmiddels net zo dik, of dun, als de rechter. Elk nadeel heeft een voordeel.

Mijn gewicht blijft steady rond de 89kg hangen, keer iets minder, dan terug naar 89 of 89,5 en dat al vanaf begin juni. Niet vetter, wel sterker, alleen aan de traps kan ik zien dat er iets verandert, en er komt een beetje reliëf in de rug, linker arm is ook beter, de rest lijkt stil te staan.
Ik denk dat ik te weinig eet.
 
Ook last van (links) een aantal dagen rust doet wonderen, maarja :p
 
Zou kunnen. Wat wil je: sterker worden en ook wat vet aanzetten, of er lean uitzien en prima zo?

Nu in de zomer lean, daarna maar eens kijken of ik vooruit gegaan ben. Mocht dat niet zo zijn, de winter in met een iets hoger vetpercentage.
Mijn doel is om een beach body te bouwen.
Rug borst vind ik wel redelijk oké, schouders en armen niet. Heb het idee dat die achter lopen bij de rest. Mijn benen trek ik wel bij als ik dat nodig vind.
 
Woensdag 22-7-2020

45gr db press

10kg 12
14kg 10
18kg 10
20kg 10-10-13

Lat pulley
39kg 15
52kg 12-10-9

OHP db
10kg 15
12kg 15-11-10-10

Hack squat (47,5kg) helemaal door zakken tot 1ste nokje van onderen.
6-6-6-6

Leg curl voelde zwaar door diepere hack sq.
10kg 12-12-12

Calf raises
10kg 15-15-15-15

Skul cruscher J.C. style
15kg 12-12-12-12

Bi curl cable station
9 kg 15
14kg 15-15-15 < langzaam strekken
 
Back
Naar boven