XXL Nutrition

500kcal maaltijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kan wezen tog zorgen snelle koolhydraten voor ongelofelijke trek.
tevens lees ik in bompa dat koolhydraten zorgen voor een verminderde glycogeenopslag en een verhoogde vetopslag

Bedoel je Bompa de schrijver van 'Power'?

Nog nooit iets van hem gelezen, maar een boek schrijven kan iedereen, dat maakt het nog niet waar.

Ik zeg ook niet dat je alleen suiker moet eten, dus 'ongelofelijke trek' zal wel meevallen. En verder kun je dat ook als een voordeel zien. En als 'ongelofelijke trek' het beste argument zou zijn, zou dat voor ieder individu nog steeds een persoonlijke keuze zijn of hij liever een gevulde maag heeft met brinta, of gewoon een paar keer dag kan lekker kan snoepen (of een combinatie).

Maar om suikers te bestempelen als 'slecht' kan er bij mij niet in.
 
Hoezo geen meerwaarde? Een suiker is gewoon een nutrient hoor. Meer suiker, mee energie voor eiwitsynthese.

Dat geschommel van het insulinegehalte is ook heel onvoorspelbaar. Een maaltijd met een hoge GI hoeft nog geen hoge GL te hebben, noch overeenkomstig te zijn met de II, waar het volgens jou om gaat. Er is zelfs een long term studie waarom een verminderde insulinegevoeligheid werd gevonden voor de lage GI groep.

Dieet en dus de hele GI is verre van de belangrijkste invloed op je P-factor.

bovendien klopt de gi zelf langs geen kloten meer als je gaat combineren
Maar om suikers te bestempelen als 'slecht' kan er bij mij niet in.

yup, ze zijn even slecht als alle carbs:D
 
mensen die zich aan alle spelregels houden krijgen van mij wat leuke karma
Karma Power: 1
:D

Oja, mijn maaltijden beginnen altijd pas vanaf minimaal 50 gram eiwitten. Mag ze volgens de spelregels hier helaas dus niet posten.. :D
 
Bedoel je Bompa de schrijver van 'Power'?

Nog nooit iets van hem gelezen, maar een boek schrijven kan iedereen, dat maakt het nog niet waar.

Ik zeg ook niet dat je alleen suiker moet eten, dus 'ongelofelijke trek' zal wel meevallen. En verder kun je dat ook als een voordeel zien. En als 'ongelofelijke trek' het beste argument zou zijn, zou dat voor ieder individu nog steeds een persoonlijke keuze zijn of hij liever een gevulde maag heeft met brinta, of gewoon een paar keer dag kan lekker kan snoepen (of een combinatie).

Maar om suikers te bestempelen als 'slecht' kan er bij mij niet in.

we zijn niet allemaal ecto's die 10000 kcal aan kunnen zonder vet te eten

en idd dat boek...

en als jij een topic wilt maken met hoe te eten om honger te krijgen
be my guest
 
4 volkoren broodjes
16 gram boter
90 gram kipfilet
250 ml melk
536 kcal
e/k/v
36 / 65 / 14
 
ben ook benieuwd hoe je het allemaal op eet

100 gram brood met 100 gram spinzie en 100 gram kidneybonen?

hoe werk je dat weg?

of doe je die huttenkaas op brood en de spinazie en kidneybonen eet je dana ofzow?

salade met spinazie en kidneybonen. boterhammen met hutten- en pindakaas, jammie.
 
waarom maximaal 40gr eiwit??? ik eet minstens 50 gram per maaltijd:D
 
mensen die zich aan alle spelregels houden krijgen van mij wat leuke karma
Karma Power: 1
:D

Oja, mijn maaltijden beginnen altijd pas vanaf minimaal 50 gram eiwitten. Mag ze volgens de spelregels hier helaas dus niet posten.. :D

gewoon posten, bullshit om min en max eiwitten en kh per shake/maaltijd te stellen???
 
Ik neem tegenwoordig als tussendoortje een maaltijdsalade bij de albert heijn vandaan, deze zijn echt ontzettend lekker en bevat ongeveer (per maaltijdsalade verschillend)
62 gr eiwit
10 gr kh
18 gr vet (waarvan 4 gr verzadigd)

De salade heeft een totaal van ongeveer 500 kcal

Je kan kiezen tussen:
zalm
garnalen
kip
vegetarisch

De kosten varieren van
3,50 tot 4,50 euro

ik kijk vaak naar de salades die nog maar één dag houdbaar zijn,
die zijn vaak in de aanbieding en varieren dan tussen 2 en 4 euro!

Echt een uitvinding m.i.

Inderdaad een uitvinding, ga straks nog naar de winkel! :P
 
Back
Naar boven