XXL Nutrition

5500 kcal's bulk dieet, input please

Bezoekers in dit topic

bartp

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
5.599
Waardering
1
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik ben van plan om iedere week de inname met 50 tot 100 kcals te verhogen afhankelijk van mijn progressie.

7:00
30 g whey
500 ml magere melk
1 banaan

7:30
500 ml magere yoghurt
100 g muesli
2 sneeen volkorenbrood
25 g appelstroop
10 g lijnzaadolie
1 tab opti-men

11:00
6 sneeen volkorenbrood
4 ei-eiwit
30 g pindakaas
1 appel

13:00
100 g volkorenspaghetti
100 g tomatentroep
100 g groente
100 g kipfilet

15:30
4 sneeen volkorenbrood
4 ei-eiwit
1 banaan

18:00
100 g zilvervliesrijst
200 g groente
200 g kipfilet
10 g lijnzaadolie
1000 mg vitamine C

19:00
35 g dextrose
15 g whey
5 g bcaa's

training 19:00 - 20:00
25 g KH-oplossing

20:00
35 g dextrose
30 g whey
5 g bcaa's
4 g glutamine

20:45
6 sneeen volkorenbrood
200 g kipfilet
30 g pindakaas
10 g lijnzaadolie
1 banaan
1 tab opti-men

22:00
40 g XXL Pro 80
500 ml halfvolle melk
2 caps omega 3

CA: 717,5
PR: 392,6
FA: 115,5
KC: 5662,6
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit,

klein vraagje, waarom yoghurt ipv kwark 's morgens?
 
roxxe zei:
ziet er goed uit,

klein vraagje, waarom yoghurt ipv kwark 's morgens?
Ik krijg kwark echt, maar dan ook echt niet weg, ik heb het nu op 1001 verschillende manieren geprobeert, maar helaas...
 
Heb het niet nagerekent maar 390 gram eiwit? Lijkt minder.

390 gram is trouwens ook wel erg veel!
 
Xtreme_BODY zei:
Heb het niet nagerekent maar 390 gram eiwit? Lijkt minder.

390 gram is trouwens ook wel erg veel!
Ik ben van verhouding EKV 30:50:20 uit gegaan. Maar ik denk dat de aantallen wel kloppen, ik heb het helemaal door excel laten doen dus dat wel goed zitten.
 
Ronnie Coleman eet ook geen groente, en dat is toch een grote jongen geworden, dus wie zegt dat je groente nodig hebt om groot te worden ?

Overigens, 5500 Cal, ehm... wat zijn je stats en wat is je ondehoudsniveau ?

/edit: oh als je wilt weten wat er zoal wel in fruit en groente zit dat niet in pilletjes zit: http://tinyurl.com/d49w3 (en dat is maar een tipje van de ijsberg)
 
Laatst bewerkt:
Mja ik zou voor het slapen ipv die shake eerder wat kwark of tonijn. Als je tonijn niet weg krijgt moet je eens proberen er een glas water bij te gooien en dan in de blender. Dan kun je het zo op drinken. Vind ook wel dat je erg veel dextrose neemt. 50 gram voor en na en dan nog 25 gram tijdens de training, teminste ik neem aan dat dat snelle carbs zijn?

En 5500 kcals lijkt me wel erg veel idd, ga je ook een kuurtje nemen?
 
Ziet er erg goed uit. Vraag me alleen af waarom je halfvolle melk gebruikt. Heb je qua kwark ook verschillende merken geprobeerd, want dat wil nogal eens erg verschillen.

Hoe liggen de verhoudingen binnen de maaltijden zelf?

Succes, het lijkt me wel dat je de ganze dag aan het vreten bent zo :)
 
Er zijn slimmere mogelijkheden om te bulken dan om er 5500 kcals in te knallen. En nogmaals: waarom zo weinig groenten? Dat je er niet groot van wordt weten we wel, maar waarom zou je niet gezonder willen worden?
 
Esperantisto zei:
Er zijn slimmere mogelijkheden om te bulken dan om er 5500 kcals in te knallen. En nogmaals: waarom zo weinig groenten? Dat je er niet groot van wordt weten we wel, maar waarom zou je niet gezonder willen worden?

Espi, ik zal speciaal voor jouw 100 grammetjes groente toevoegen... :kiss: Maar wat bedoel je met slimmere mogelijkheden om te bulken?

wazzup zei:
Ronnie Coleman eet ook geen groente, en dat is toch een grote jongen geworden, dus wie zegt dat je groente nodig hebt om groot te worden ?

Overigens, 5500 Cal, ehm... wat zijn je stats en wat is je ondehoudsniveau ?

/edit: oh als je wilt weten wat er zoal wel in fruit en groente zit dat niet in pilletjes zit: http://tinyurl.com/d49w3 (en dat is maar een tipje van de ijsberg)

Ik zou niet weten wat ik nu weeg kilotje of 82 denk ik...

Rob G zei:
Mja ik zou voor het slapen ipv die shake eerder wat kwark of tonijn. Als je tonijn niet weg krijgt moet je eens proberen er een glas water bij te gooien en dan in de blender. Dan kun je het zo op drinken. Vind ook wel dat je erg veel dextrose neemt. 50 gram voor en na en dan nog 25 gram tijdens de training, teminste ik neem aan dat dat snelle carbs zijn?

En 5500 kcals lijkt me wel erg veel idd, ga je ook een kuurtje nemen?

Ja, ik ga in de 4de week van volgend jaar met een kuurtje beginnen. Maar ik heb er bewust niet te veel aandacht aan besteed, geen zin in die moraal ridders.

jorasho zei:
Ziet er erg goed uit. Vraag me alleen af waarom je halfvolle melk gebruikt. Heb je qua kwark ook verschillende merken geprobeerd, want dat wil nogal eens erg verschillen.

Hoe liggen de verhoudingen binnen de maaltijden zelf?

Succes, het lijkt me wel dat je de ganze dag aan het vreten bent zo :)

Ik heb ook verschillende merken geprobeerd. Voor de verhoudingen zal ik dadelijk eens het compleete plaatje als excel bestand online gooien (ik kan er nu niet bij). Maar het is wel regelmatig eten ja. ;)


(Meteen ok een banaantje toegevoegd aan het schematje, naar aanleiding van commentaar op AR ;) )
 
Bijv. slimmer door je caloriën te cyclen.. wat is je onderhoud bijvoorbeeld?
Steeds maar meer eten leidt bij mensen die er gevoelig voor zijn (lees: echte ecto's ipv mensen die domweg te weinig eten) tot een versnelde stofwisseling. Behalve dat het aardig prijzig eten is zo, kan het ook verdomd vervelend zijn elke dag weer zoveel te 'moeten' eten.
 
Esperantisto zei:
Bijv. slimmer door je caloriën te cyclen.. wat is je onderhoud bijvoorbeeld?
Steeds maar meer eten leidt bij mensen die er gevoelig voor zijn (lees: echte ecto's ipv mensen die domweg te weinig eten) tot een versnelde stofwisseling. Behalve dat het aardig prijzig eten is zo, kan het ook verdomd vervelend zijn elke dag weer zoveel te 'moeten' eten.
Zo rond de 4200 - 4300 kcals denk ik, ik ben best wel ecto. Maar opzich klinkt het wel intressant. Eten is niet echt meer leuk ofzo, ik heb er best wel een hekel aan eigenlijk...
 
TERING!!!wat een vreten!!!:eek:!!!!!!!!!!!!maarre...ligt dat niet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen boven je onderhoudsniveau?als je ecto bent zul je waarschijnlijk niet zo super zwaar zijn...dan zal je onderhoud ergens rond de 3100-3300 kcal liggen
 
Mja ik denk dat het best wel eens kan werken. Mijn trainingsmaatje is ook ecto en zat tijdje geleden op 70 kg. At toen ook altijd iets van 4000 kcal en ging niet echt vooruit. Nu zit hij op 5000 kcal en begint het pas echt lekker op gang te komen. Nu komen de kilo's er rap bij.

Als je met een kuurtje bezig bent dan eet je toch wel makkelijker dus ik denk niet dat het dan veel problemen op zal leveren. Je neemt toch ook vitb12 of niet Bart?
 
Ik vind het wel meevallen:)
 
Rob G zei:
Mja ik denk dat het best wel eens kan werken. Mijn trainingsmaatje is ook ecto en zat tijdje geleden op 70 kg. At toen ook altijd iets van 4000 kcal en ging niet echt vooruit. Nu zit hij op 5000 kcal en begint het pas echt lekker op gang te komen. Nu komen de kilo's er rap bij.

Als je met een kuurtje bezig bent dan eet je toch wel makkelijker dus ik denk niet dat het dan veel problemen op zal leveren. Je neemt toch ook vitb12 of niet Bart?
Ik ben nu even van de B12 af, om weer wat gevoeliger er voor te worden. Maar in week 1 van volgend jaar begin ik weer (1 depotje per 5 dagen eerste 2 weken, daarna 1 x in de week), week 2 wordt een rust week. Week 3 ga ik langzaam opbouwen naar mijn nieuwe eetschema, en dan week 4 begin ik met mijn kuurtje.
 
RobertHosper zei:
TERING!!!wat een vreten!!!:eek:!!!!!!!!!!!!maarre...ligt dat niet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen boven je onderhoudsniveau?als je ecto bent zul je waarschijnlijk niet zo super zwaar zijn...dan zal je onderhoud ergens rond de 3100-3300 kcal liggen
Ik zou willen dat ik met minder kon doen, maar helaas.
 
Espi, ik heb je verhaal gelezen en het ziet er opzich intressant uit. Ik zal een dezer dagen eens kijken op de plaatsen waar je na verwijst.
 
Heb je eigenlijk al vaker met zoveel kcals gebulkt?
 
andrew zei:
Heb je eigenlijk al vaker met zoveel kcals gebulkt?
Ik zit nu op 4700 - 4800 ofzo (wat gelijk mijn max is)...
 
Back
Naar boven