MuscleMeat

5e training in UB/LB schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheOneM

Cool Novice
Lid geworden
17 mrt 2017
Berichten
96
Waardering
84
Lengte
1m87
Massa
79kg
Vetpercentage
7%
Beste Loite,

Ik ben pas geswitched van een splitschema naar een 4 daags UB/LB schema.
Doordat dit de eerste keer is dat ik een dergelijk schema volg heb ik het schema "UB/LB Massa schema beginners / intermediate"
voor 90% gekopieerd uit het sticky van DBB. Om het afwisselend te houden heb ik wat oefeningen gewisseld maar verder niet relevant om te noemen.

Ik ben op zoek naar een aanvullende training die ik een vijfde dag kan uitvoeren met groepen die achter zouden kunnen blijven.
Helaas kom ik niet veel verder dan bijv. 2 x 3 x 10 voor trapz oid. Echter kan je in dat geval de traps beter meenemen in één van de 4 dagen.
Iemand aanvullingen/ervaringen om een 5e training in te kunnen vullen met groepen die je binnen een UB/LB schema niet specifiek pakt?
 
Welk lichaams deel loopt achter bij jou ?
Het schema is een richtlijn, jouw groei het doel.
 
RonnReeves Ja Trapz lopen wel achter.
Maar ik zal deze graag willen pakken op een 5e trainingsdag en deze niet mee nemen door ze aan één van de 4 dagen toe te voegen.
Ik wil dit niet vanwege de 4 reguliere dagen al 1,5 uur per keer aan het trainen ben en er nu gewerkt wordt met een reserveringsysteem (covid).
Dus mijn vraag is of er andere groepen meegenomen kunnen worden zonder dat de rust van UB/LB verstoord wordt en ik niet alleen voor Trapz een 5e dag heen hoef.

Huidig ziet er nu zo uit:
Train 1 LB:
Squat / Romanian Deadlift / Legpress (HIT) / Seated Leg Curl / Seated Calf raises / Abb wheel / nog één buik / zijkant buikt (namen kwijt)

Train 2 UB:
Benchpress / incline dumbell press / Barbell Row / Chin ups / Side lateral raise / dumbell front raise / hammer curl / tricep push down

Rust

Train 3 LB:
Deadlift / Lunges / Leg Extension / Standing Calf raise / Hanging knee raise / Nog één buik / zijkant buik

Train 4 UB:
Decline bench / flat dumbell press / T-bar / wide grip lat pulldown / Standing Dumbell press / External rotation Cable / Reverse cable pushdown / Incline bicep curl
 
Misschien dat je biceps en triceps elk ook nog 1 oefening erbij kan doen, met traps en dan ervaren hoe de totale week belasting voelt.
 
Misschien dat je biceps en triceps elk ook nog 1 oefening erbij kan doen, met traps en dan ervaren hoe de totale week belasting voelt.
Ja ik heb afgelopen week van elk een oefening toegevoegd. Dus bij UB#1 2 oefeningen triceps en 1 biceps. UB#2 1 oefening triceps en 2 biceps. Denk dat dat idealer is ivm rust.
ga de traps maar pakken op LB dagen, jammer voor een 5e dag maar is niet anders
 
Ik zou dan LB,UB,LB,Push,Pull doen.
 
Ik zou dan LB,UB,LB,Push,Pull doen.
Push pull geen ervaring mee, altijd Split schema gevolgd.
Thanks voor de input, ga me daar eens in verdiepen aankomende week!
 
Back
Naar boven