AndroidHealthClinic

5kg erbij en vetpercentage 3% omlaag in 6 maanden. Beste aanpak? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mvdwolf88

Novice
Lid geworden
12 jun 2022
Berichten
6
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post.
Ik ben erg benieuwd naar jullie aanbevelingen

Ik ben momenteel 80kg, 1.90m en heb een vetpercentage van 15%. Ik ben 34 jaar.

Graag zou ik in 6 maanden tijd naar 85kg willen met een vetpercentage van 12%.

Ik ben van plan 3 keer per week aan 45 min. krachttraining te doen (ma, wo, vr) en 2x per week 5km hardlopen (di en do).

Wat zouden jullie aanbevelen qua:

1. Indeling bulk/cut periode
2. Meest geschikte oefeningen in de gym?
3. Is het doel überhaupt haalbaar? Of kan het zelfs in kortere tijd?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Marco
 
Jouw verwachtingspatroon is totaal onrealistisch. Was het maar zo makkelijk. Begin gewoon lekker met sporten en ga jezelf een beetje inlezen.
 
Ik denk dat je hardlopen zo te dicht tegen je legday gaat liggen. Kan je meer spreiden. Bvb woensdag leg day en zaterdag ineens 10k. Als dat niet genoeg is zou ik wat low intensity carcio erbij doen. Wandelen of rustig fietsen zodat je benen tussendoor de nodige rust krijgen om sterker te worden.
 
Ik denk trouwens dat dit onrealistisch is qua doel. Eet en train slim en zie gewoon waar je uitkomt.
 
Jouw verwachtingspatroon is totaal onrealistisch. Was het maar zo makkelijk. Begin gewoon lekker met sporten en ga jezelf een beetje inlezen.
Dankjewel voor je reactie.
Ik zou het doel ook kunnen uitspreiden over een jaar tijd om het verwachtingspatroon realistischer is maken.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post.
Ik ben erg benieuwd naar jullie aanbevelingen

Ik ben momenteel 80kg, 1.90m en heb een vetpercentage van 15%. Ik ben 34 jaar.

Graag zou ik in 6 maanden tijd naar 85kg willen met een vetpercentage van 12%.

Ik ben van plan 3 keer per week aan 45 min. krachttraining te doen (ma, wo, vr) en 2x per week 5km hardlopen (di en do).

Wat zouden jullie aanbevelen qua:

1. Indeling bulk/cut periode
2. Meest geschikte oefeningen in de gym?
3. Is het doel überhaupt haalbaar? Of kan het zelfs in kortere tijd?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Marco
Gewoon beginnen met trainen, en je ziet het vanzelf wel.

Lees de stickyś hier qua voeding en trainen, en kom met een eigen voorstel.

 
Spuit erin
 
Ik denk dat je hardlopen zo te dicht tegen je legday gaat liggen. Kan je meer spreiden. Bvb woensdag leg day en zaterdag ineens 10k. Als dat niet genoeg is zou ik wat low intensity carcio erbij doen. Wandelen of rustig fietsen zodat je benen tussendoor de nodige rust krijgen om sterker te worden.
Dankjewel voor je reactie en je voorstel.
Ik dacht dat als ik mijn legday op vrijdag is, en ik op dinsdag en donderdag 25 minuten hardloop, dat het wel oké zou zijn.

Ik neem de 10k op zaterdag in overweging

Ik denk trouwens dat dit onrealistisch is qua doel. Eet en train slim en zie gewoon waar je uitkomt.

Thanks! Ik denk inderdaad dat ik er een jaardoel van maak.
 
Gewoon beginnen met trainen, en je ziet het vanzelf wel.

Lees de stickyś hier qua voeding en trainen, en kom met een eigen voorstel.


Thanks voor de tip. Ik ga het bekijken
 
Ik denk dat jouw doel wel haalbaar is, al wordt het wel doorpezen en strikt zijn. Maar best een mooi doel en mocht je het niet halen zul je wel al goeie resultaten hebben, succes!
 
Misschien haalbaar.
Omdat je nieuw bent in krachttraining en je voeding nu niet op orde is. En misschien ben je wel gifted voor deze sport.
Misschien is het mogelijk met een goede coach en het beste voedingsschema. En waarschijnlijk hardlopen inwisselen voor wandelen.
Vraag het wovano eens.
 
Ik denk dat jouw doel wel haalbaar is, al wordt het wel doorpezen en strikt zijn. Maar best een mooi doel en mocht je het niet halen zul je wel al goeie resultaten hebben, succes!
Dankjewel. Zo kan je het inderdaad ook bekijken. Ik ga mijn best doen en mocht ik het niet halen na 6 maanden, dan zal ik er in ieder geval al een stuk dichterbij zijn en kan ik er een aantal maanden achter plakken.
 
Misschien haalbaar.
Omdat je nieuw bent in krachttraining en je voeding nu niet op orde is. En misschien ben je wel gifted voor deze sport.
Misschien is het mogelijk met een goede coach en het beste voedingsschema. En waarschijnlijk hardlopen inwisselen voor wandelen.
Vraag het wovano eens.
Dankjewel voor je reactie.
Mijn indruk van de reacties tot nu toe, is dat het wel een ambitieus doel is, maar niet onmogelijk.
Ik heb wel basiskennis van krachttraining en gezonde voeding, dus voel me niet compleet nieuw in de sport.

Het liefst zou ik mijn 2x 5km hardlopen per week erin houden, zodat ik ook bezig blijf met mijn conditie.
 
Kzou zeggen: challenge yourself .
Niet teveel denken en gewoon gaan doen.
Dan kun je het mss wel halen, mits je zoals aangegeven, alles ervoor doet en er 110% voor gaat.
 
Dankjewel voor je reactie.
Mijn indruk van de reacties tot nu toe, is dat het wel een ambitieus doel is, maar niet onmogelijk.
Ik heb wel basiskennis van krachttraining en gezonde voeding, dus voel me niet compleet nieuw in de sport.

Het liefst zou ik mijn 2x 5km hardlopen per week erin houden, zodat ik ook bezig blijf met mijn conditie.
Zou al je kcals bewaren voor massa kweken en niet verspillen aan veel cardio. Kun je later altijd weer toevoegen.
Je moet het namelijk ook weer bij eten, wat je eraf hebt gelopen.
 
Back
Naar boven