XXL Nutrition

5x5. 3x/fullbody voor beginner, feedback nodig.

Bezoekers in dit topic

arnedeley

Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
52kg
Vetpercentage
10%
Hoi, Wat vinden jullie van dit schema?

workout A:
Squats: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
Chin-Ups: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
Bench Press: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
Barbell Curls: 2x10
Wrist Work: 2x10
Calf Raises: 2x20

workout B:
Squats: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
Barbell Row: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
Overhead Press: (2 Warmup sets 60%-80%)3x5 work set
deadlift: (2 Warmup sets 60%-80%)1x5 work set
Wrist Work: 2x10
Calf Raises: 2x20


Is dit goed voor een beginner of teveel? Zoja wat zou ik er dan aan veranderen?
 
Naarmate je meer gaat liften zal je wel meer opwarmsets nodig hebben (ik neem aan dat 60% in dit geval soms al de lege bar is). Hoe doe je het met progressie en wat doe je met bij plateau's?

Verder geen BOR doen voor je deadlifts, doe ze na je deadlifts en wissel ze desnoods om met chinups.

En tja, vanwaar wrists (fore arms denk ik?) en calves? Nog helemaal niet nodig nu.
 
Ziet er prima uit!
Ik zou persoonlijk niet de chinups als hoofdoefening doen maar meer als assistance, na de compounds dus. Verder dan de Row bij workout A doen (Row is een horizontale pull, Bench Press een horizontale push, net als Deadlift en OHP verticaal zijn), dan is de verhouding wat beter.
Barbell Curls én onderarmen op een dag zou ik ook niet doen, beetje dubbelop. Ook zijn dips een leuke oefening (zeer goed voor borst,schouders en triceps) om toe te voegen.

A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Barbell Row 3x5
Dips 2x max
Barbell Curls 2x10
Kuiten 2x10

B:
Squat 3x5
OHP 3x5
Deadlift 1x5
Pullups 2x max
Onderarmen 2x10
Kuiten 2x10

Staar je zoals hierboven aangegeven niet blind op 2 opwarm setjes, naar mate je sterker wordt heb je er misschien wel 4 of 5 nodig voordat je aan je zware werk begint.

Succes!
 
En tja, vanwaar wrists (fore arms denk ik?) en calves? Nog helemaal niet nodig nu.
Ik heb het meeste van Reg park's 5x5 genomen en daar stond in om calves en voorarmen ook te doen.
 
Bedankt voor jullie hulp, zal een tijd met die schema trainen en kijken of ik er op bijkom :D
 
Back
Naar boven