1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

5x5 dag vervangen met dumbbels

Topic in 'Trainingsschema's en Programma's' gestart door Zeldaza, 29 mei 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Zeldaza

Zeldaza Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    9
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Donderdag (hemelsvaart) en vrijdag zit bij ons de sportschool dicht. Ik heb dinsdag het laatst getraind.
    Zaterdag wordt ook lastig met trainen dus dan zou ik het vroegst zondag weer kunnen.

Ik zou dus erg graag morgenvroeg nog wel even een training doen. Heeft het zin om 5x5 een dag met dumbbels te doen? Ik weet dat ik dan veel minder volume pak maargoed..

Hoor het graag.

2. 2green

2green Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    472
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    119kg
    Vetpercentage:
    9%
    Ja dat heeft zin...

tenzij je minder gewicht kunt pakken omdat je dumbbells niet zo zwaar gaan of de dumbbells onhandig zijn. In dat geval zou je beter af kunnen zijn met een extra rustdag waardoor je de volgende training juist iets sterker bent. Tenzij je nog lang niet op het punt zit dat je vermoed bent, dan voorkom je zelfs met een lichte training dat je detraind raakt.

Bij twijfel na mijn fantastische volzin, zou ik het gewoon doen met dumbbells.

Veel plezier met trainen.

3. Zeldaza

Leuk Bevonden:
    9
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Ok thanks, feit is dat is dan van donderdag tot zondag rust heb, dus dat is al 3 dagen. Normaal train ik om de dag.
    Mijn gewichten gaan tot 20 kilo. Wellicht gewoon wat meer reps proberen om toch de volume te pakken?
    Ik zit nu bij 70kg squat dus zover ben ik nog niet nee. Daarom wil ik graag doorzetten en niet al te lange rust periode's

4. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.541
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    T is nooit nutteloos om toch iets te doen.

Maar wat is er zo erg aan wat meer rust?
    Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid....

Je gaat er echt niets mee verliezen op kracht of gains als je een x 3 dagen niet traint.....
    .

5. 2green

2green Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    472
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    119kg
    Vetpercentage:
    9%
    Volgens mij heb je er zelf al goed over nagedacht, sluit mij aan bij jouw zienswijze.

Behalve... dat volume gelijk is aan volume. Je doet er beter aan om in aantal zware sets te denken, waarbij verschillende repranges wat meer nadruk leggen op massa of kracht ontwikkeling. Dus dezelfde volume trainen geeft niet dezelfde resultaten. Probeer met je dumbbells gewoon een leuke maar niet te zware training van te maken (en inderdaad iets meer herhalingen om het wel te voelen) en zorg ervoor dat je de volgende keer met barbell weer stevig er tegen aan kunt.

6. Bert

Bert 99% True Natural Elite Member Karmaslet 2x Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    10.970
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    98kg
    Of een andere sportschool opzoeken. Waar woon je?

7. Zeldaza

Leuk Bevonden:
    9
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Buurt van Enschede, zat er zelf ook aan te denken om een basic fit te pakken maar er is uiteindelijk toch niets fijner dan je eigen sportschool omdat je daar
    gewoon compleet gewend bent..

8. Bert

Bert 99% True Natural Elite Member Karmaslet 2x Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    10.970
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    98kg
    Het maakt mij niet zoveel uit waar ik train, als ik maar kan doen wat ik wil doen. Fit-4-Free is gewoon open vandaag en bij F4F of Basic Fit kun je het meeste wel doen. :)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie