XXL Nutrition

5x5 dag vervangen met dumbbels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Donderdag (hemelsvaart) en vrijdag zit bij ons de sportschool dicht. Ik heb dinsdag het laatst getraind.
Zaterdag wordt ook lastig met trainen dus dan zou ik het vroegst zondag weer kunnen.

Ik zou dus erg graag morgenvroeg nog wel even een training doen. Heeft het zin om 5x5 een dag met dumbbels te doen? Ik weet dat ik dan veel minder volume pak maargoed..

Hoor het graag.
 
Donderdag (hemelsvaart) en vrijdag zit bij ons de sportschool dicht. Ik heb dinsdag het laatst getraind.
Zaterdag wordt ook lastig met trainen dus dan zou ik het vroegst zondag weer kunnen.

Ik zou dus erg graag morgenvroeg nog wel even een training doen. Heeft het zin om 5x5 een dag met dumbbels te doen? Ik weet dat ik dan veel minder volume pak maargoed..

Hoor het graag.

Ja dat heeft zin...

tenzij je minder gewicht kunt pakken omdat je dumbbells niet zo zwaar gaan of de dumbbells onhandig zijn. In dat geval zou je beter af kunnen zijn met een extra rustdag waardoor je de volgende training juist iets sterker bent. Tenzij je nog lang niet op het punt zit dat je vermoed bent, dan voorkom je zelfs met een lichte training dat je detraind raakt.

Bij twijfel na mijn fantastische volzin, zou ik het gewoon doen met dumbbells.

Veel plezier met trainen.
 
Ja dat heeft zin...

tenzij je minder gewicht kunt pakken omdat je dumbbells niet zo zwaar gaan of de dumbbells onhandig zijn. In dat geval zou je beter af kunnen zijn met een extra rustdag waardoor je de volgende training juist iets sterker bent. Tenzij je nog lang niet op het punt zit dat je vermoed bent, dan voorkom je zelfs met een lichte training dat je detraind raakt.

Bij twijfel na mijn fantastische volzin, zou ik het gewoon doen met dumbbells.

Veel plezier met trainen.
Ok thanks, feit is dat is dan van donderdag tot zondag rust heb, dus dat is al 3 dagen. Normaal train ik om de dag.
Mijn gewichten gaan tot 20 kilo. Wellicht gewoon wat meer reps proberen om toch de volume te pakken?
Ik zit nu bij 70kg squat dus zover ben ik nog niet nee. Daarom wil ik graag doorzetten en niet al te lange rust periode's
 
T is nooit nutteloos om toch iets te doen.

Maar wat is er zo erg aan wat meer rust?
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid....

Je gaat er echt niets mee verliezen op kracht of gains als je een x 3 dagen niet traint.....
.
 
Ok thanks, feit is dat is dan van donderdag tot zondag rust heb, dus dat is al 3 dagen. Normaal train ik om de dag.
Mijn gewichten gaan tot 20 kilo. Wellicht gewoon wat meer reps proberen om toch de volume te pakken?
Ik zit nu bij 70kg squat dus zover ben ik nog niet nee. Daarom wil ik graag doorzetten en niet al te lange rust periode's

Volgens mij heb je er zelf al goed over nagedacht, sluit mij aan bij jouw zienswijze.

Behalve... dat volume gelijk is aan volume. Je doet er beter aan om in aantal zware sets te denken, waarbij verschillende repranges wat meer nadruk leggen op massa of kracht ontwikkeling. Dus dezelfde volume trainen geeft niet dezelfde resultaten. Probeer met je dumbbells gewoon een leuke maar niet te zware training van te maken (en inderdaad iets meer herhalingen om het wel te voelen) en zorg ervoor dat je de volgende keer met barbell weer stevig er tegen aan kunt.
 
Of een andere sportschool opzoeken. Waar woon je?
 
Of een andere sportschool opzoeken. Waar woon je?
Buurt van Enschede, zat er zelf ook aan te denken om een basic fit te pakken maar er is uiteindelijk toch niets fijner dan je eigen sportschool omdat je daar
gewoon compleet gewend bent..
 
Buurt van Enschede, zat er zelf ook aan te denken om een basic fit te pakken maar er is uiteindelijk toch niets fijner dan je eigen sportschool omdat je daar
gewoon compleet gewend bent..
Het maakt mij niet zoveel uit waar ik train, als ik maar kan doen wat ik wil doen. Fit-4-Free is gewoon open vandaag en bij F4F of Basic Fit kun je het meeste wel doen. :)
 
Back
Naar boven