MuscleMeat

5x5 ICF Beginner, graag tips :)

Bezoekers in dit topic

tuncay007

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Hallo beste mensen,

Sinds kort ben ik weer begonnen met trainen en ik hield de laatste 5 weken split schema aan (zie onder)
Ik merk echter dat ik geen progressie boek, ik wil graag starten met icf 5x5 schema, hierover hoor ik veel positieve verhalen. ICF schema is puur gericht op kracht progressie (o.a. voor beginners) als ik het goed begrijp en is 3 dagen per week. Ik ben gewend om 5 dagen te sporten waarvan 1 dag cardio. Het voelt niet goed om 3dagen te trainen ipv 5..

Wat zouden jullie mij adviseren? Mijn vetpercentage is op dit moment 18% mijn onderhoud ligt op 2700kcal, heb cutschema opgemaakt. Is het raadzaam om 3 dagen bijv ICF 5x5 schema te volgen en 2 dagen cardio? Graag hoor ik jullie mening :D

Bedankt!!!!!


Split schema:
Maandag – Borst en Triceps
Barbell Bench Press
Incline Dumbbell Bench Press
TRICEPS
Close Grip Bench Press
Dips


Dinsdag – Benen
QUADS, HAMSTRINGS & KUITEN
Barbell Squat
Leg Press
Leg Extensions
Stiff Leg Deadlift
Leg Curls
KUITEN
Standing Calf Raises
Seated Calf Raise 4

Donderdag – Schouders
SCHOUDERS & TRAPEZIUS
Military Press
Dumbbell Lateral Raises
Reverse Flyes
Dumbbell Shrugs

Vrijdag – Rug en Biceps
RUG
Deadlifts
Pull Up
Wide Grip Lat Pulldown
Seated Cable Rows
Bent Over Barbell Row
BICEPS
Standing Barbell Curl 3 8-10
Incline Dumbbell Curl 3 8-10
Hammer Curls

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Je kan ook effe 20 minuutjes cardio na je kracht training doen.
 
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met dit schema? ik hoor het graag!
 
Je hebt er in ieder geval wel tijd in gestoken zeg! netjes gedaan.

Schema ziet er ook prima uit man! In welke zin boek je geen progressie? want 5 weken is nou niet echt een tijd waarin je heel veel verschil gaat merken, gewoon rustig doorgaan!

Persoonlijk vind ik 3 dagen in de week ook te weinig, zelf doe ik dan de grote compound movement als eerst op de dag wat jij ook in je split schema hebt, dan kun je die 5x5 doen voor kracht progressie gewoon elke week iets zwaarder en dan doe je de oefeningen erna gewoon op bodybuilding niveau dus setjes van 8 - 10 herhalingen. Bevalt mij erg goed die manier van trainen!

Maar je moet maar ff kijken wat je doet!
 
Ga eens terug naar de basis van icf 5x5! Dan gaat t goed komen.
 
Veel bezoekers maar weinig reacties.. in ieder geval bedankt voor degene die hebben gereageerd!
 
Gewoon icf gaan doen, ga je veel meer aan hebben.
 
Back
Naar boven