Fitness Seller

5x5 schema

Bezoekers in dit topic

amir1121

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2017
Berichten
628
Waardering
132
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
ben vandaag met de 5x5 schema begonnen.
3 x in de week.

vandaag (maandag) full squat, benchpress en barbell row.
als laatst heb ik 3 setjes biceps oefeningen gedaan

en woensdag wil ik het volgende gaan doen. squat. overhead press. dead lift.......op het einde 3 setjes triceps

vrijdag zie maandag



is dit aan te raden? dat ik dan als extraatje de triceps en de biceps op het einde extra ga doen?

vandaag (maandag) was het makkelijk vol te houden,ik train volgens een app genaamd 5x5 stronglifts...maar de app zegt er niet bij dat ik triceps of biceps erbij moet pakken...dat doe ik zelf.
okay of toch maar weglaten?
 
Is niet nodig, Tricep train je met OHP en bench, bicep met row, maar als je het toch wilt doen doe het dan aan het einde.
 
Volgens mij was het zo dat als je betaald voor de app dan krijg je er een biceps en triceps optie bij. Chinups & dips. in mijn ogen als je nog energie (en zin) over hebt kun je dit altijd toevoegen, waarom niet.
 
Ik volg de 5x5 omdat ik leaner en gespierder wil worden.
Of wordt je van de 5x5 niet gespierder? Zijn normale schemas beter om spieren te kweken?
 
Squat
OHP
Deadlift
chin ups 3x tot faillure


Squat
Bench
Rows
Dips 3x tot failure


Op het moment dat het zwaar wordt weer lekker stoppen met die extra sets.
 
Ik volg de 5x5 omdat ik leaner en gespierder wil worden.
Of wordt je van de 5x5 niet gespierder? Zijn normale schemas beter om spieren te kweken?

5*5 is een beginnersschema (vandaar dat starting in starting strenght) en een beginnen pakt spierwinst op zo goed als ieder schema.

Voordeel van een schema zoals SS is dat het je de basistechnieken onder de knie brengt. Iets wat in sommige andere beginnersschemas ver te zoeken is.
 
5*5 is een beginnersschema (vandaar dat starting in starting strenght) en een beginnen pakt spierwinst op zo goed als ieder schema.

Voordeel van een schema zoals SS is dat het je de basistechnieken onder de knie brengt. Iets wat in sommige andere beginnersschemas ver te zoeken is.

wat ik niet snap is dat mn biceps maar niet wil groeien !
mn triceps groeit als kool maar mn biceps wil maar niet mee en dat terwijl ik goed gewicht op mn biceps gooi bij low reps en continue spanning erop houd.
20kg bij 8 reps 3 setjes 2 x in de week.
triceps geen probleme mee...biceps en borsten blijven achter snap er geen kul van?
 
wat ik niet snap is dat mn biceps maar niet wil groeien !
mn triceps groeit als kool maar mn biceps wil maar niet mee en dat terwijl ik goed gewicht op mn biceps gooi bij low reps en continue spanning erop houd.
20kg bij 8 reps 3 setjes 2 x in de week.
triceps geen probleme mee...biceps en borsten blijven achter snap er geen kul van?
Hoelang train je?
 
Beter pak je er dan (chest) dips en (chin) / pull ups bij.
Activeert ook de bi en tri en is compound dus vele malen effectiever.
 
Back
Naar boven