Fitness Seller

5x5 stronglifts vetverlies en spieropbouw

Bezoekers in dit topic

ssanndderr

Novice
Lid geworden
26 feb 2019
Berichten
11
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Goedendag,

Mijn naam is Sander en ben nu 21 jaar oud, ik ben sinds kort weer in de gym te vinden 3 dagen per week, en ik ben begonnen met een 5x5 stronglifts schema. Nou wil ik er natuurlijk wat beter uit zien in de zomer(meer spiermassa en minder vet(ik weet dat meestal niet tegelijk kan). ik weeg momenteel rond de 91 kilo en mijn vetpercentage zal liggen rond de 25/30%(vanuit foto's op dit forum geschat). Hoe kan ik dit het beste aanpakken met voeding ? Is het verstandig eerst een cut te doen of om op onderhoud te blijven zodat ik niet te veel mijn groei in de weg zit?

Alle feedback is welkom!
 
Sowieso moet je een keuze maken. Of cutten... of bulken..
Je kan niet beiden tegelijk doen. Dus cutten en spier opbouwen kan niet tegelijk.

gezien je stats zou ik dan zeggen als je je vet% zo hoog schat eerst cutten. Tenzij je bijna geen massa hebt.
Dan daarna spieren opbouwen met een bulk.

Voor voeding bekijk deze link even.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Eet ca. 500 kcal onder onderhoud. Verhoudingen van macro's die geadviseerd worden en advies voor voeding en om een schema te maken vind je in de link.
 
Als "alle feedback" weer eens "welkom is" dan bedank je als TS iemand die een informatief volledige bijdrage doet.
Thanks Marina.
Ook deze kunnen we weer afvinken.

afvinken.png
 
Bedankt marina voor alle informatie. Ik ga beginnen met een kleine cut tot ik op een normaal vet percentage kom!

“Als "alle feedback" weer eens "welkom is" dan bedank je als TS iemand die een informatief volledige bijdrage doet.”

Excuses ? Ik heb nog geen tijd gehad om er op te kunnen reageren.
 
Trek je niks van TheKillingWakefields aan,

Deze man heeft sinds die lid is nog niks nuttigs bijgedragen en loopt alleen maar te zeiken op "beginners" met vragen (voelt die zichzelf beter van o.i.d.)

Het komt vaak voor dat nieuwe leden vragen stellen die al 100x zijn gesteld wat voor frustratie kan zorgen of nadat ze zijn geholpen nooit meer iets laten horen, alleen trekt hij dat volledig uit het verband en vergeet hij dat hij ooit ergens is begonnen en toen ook kennis die nu als basiskennis geld mistte.
 
Dat is typisch managers-gelul, je kent ze wel, die types in die krijtstreep-outfits, "... geen bijdrage...".
Iemand hoeft geen bijdrage aan iets te leveren om ergens iets van te vinden of een vinger op de zere plek te leggen.
Zo lever ik ook geen bijdrage aan kindermisbruik in Epe en andere pedofilie toestanden maar vind ik daar zeker wel wat van.
Bewaar dit soort praat maar voor bij je op de werkvloer en hou je lijstjes bij.
 
Goedendag,

Mijn naam is Sander en ben nu 21 jaar oud, ik ben sinds kort weer in de gym te vinden 3 dagen per week, en ik ben begonnen met een 5x5 stronglifts schema. Nou wil ik er natuurlijk wat beter uit zien in de zomer(meer spiermassa en minder vet(ik weet dat meestal niet tegelijk kan). ik weeg momenteel rond de 91 kilo en mijn vetpercentage zal liggen rond de 25/30%(vanuit foto's op dit forum geschat). Hoe kan ik dit het beste aanpakken met voeding ? Is het verstandig eerst een cut te doen of om op onderhoud te blijven zodat ik niet te veel mijn groei in de weg zit?

Alle feedback is welkom!
Zeker cutten ja, doe ik momenteel ook. Je moet toch de oefeningen nog goed aanleren.. De belangrijkste oefeningen doe je met 5x5. Dus je basis zal erg goed zijn wanneer je klaar bent :) Je kracht zal ook zeker toenemen
 
Dat is typisch managers-gelul, je kent ze wel, die types in die krijtstreep-outfits, "... geen bijdrage...".
Iemand hoeft geen bijdrage aan iets te leveren om ergens iets van te vinden of een vinger op de zere plek te leggen.
Zo lever ik ook geen bijdrage aan kindermisbruik in Epe en andere pedofilie toestanden maar vind ik daar zeker wel wat van.
Bewaar dit soort praat maar voor bij je op de werkvloer en hou je lijstjes bij.
Beste stuurlui staan aan wal hè! Rechters zouden wat mij betref ook dezelfde overtreding moeten begaan voordat zij een uitspraak kunnen doen.
 
Je hebt gelijk ook, ik stap NU in de auto op weg naar Epe.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
roei- en fietsfanaat bedankt voor je reactie, ik zie inderdaad dat diegene niet veel bijzonders te vertellen heeft ook op andere topics.

Nickyo1992 ja inderdaad! Dat is ook de rede dat ik met dit schema ben begonnen. Je legt een goede basis en bouwt flink wat kracht op, op de basis oefeningen ! Daarbij heb ik ook besloten te gaan cutten !
 
Back
Naar boven