XXL Nutrition

5x5 stronglifts & voeding

Bezoekers in dit topic

Barendino

Novice
Lid geworden
20 aug 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het volgen van het 5x5 stronglifts schema. Ik vind dit een leuk en uitdagend schema dat past in mijn planning en uiteindelijke doel: sterker, atletischer en strakker worden, geen bodybuilder.

Ik ben nu 1,86m en weeg 78 kilo met een vet percentage van ongeveer 13%.

De theorie van het schema is me helemaal duidelijk en ik heb de uitleg op de site helemaal door genomen alleen vind ik 1 ding erg lastig, namelijk het voedingsschema.

Ik ben vegetariër dus vlees en vis eet ik sowieso niet, hierdoor vallen veel opties weg die overal genoemd worden zoals kip, biefstuk en tonijn.

Ik train nu 3 keer in de week en mijn schema, voor zover ik dat zo kan noemen, is als volgt:

Ontbijt (07:30)
Havermoutpap met rode vruchten en kop groene thee (40gr havermout, 250ml melk)

Snack (10:30)
Een gekookt ei en een appel

Lunch (12:30)
4 bruine boterhammen met daarop:
Huttenkase, kaas, tomaat, komkommer en rucola (dubbele)
Pindakaas
Appelstroop

snack (14:30)
Gekookt ei

Snack (16:30)
225ml magere kwark en banaan

Avond eten (18:30)
- Groente - broccoli, bloemkool, sperziebonen, snijbonen, linzen etc
- rijst zonder saus of pasta met pesto
- vegaburger (geen kaasschnitzel ofzo)

Snack (21:30)
2 gekookte eieren en 225ml magere kwark met handje ongezouten walnoten

Dit is wat ik dagelijks eet. Na het trainen neem ik een eiwit shake (isolate perfection - Body & fit) met 250ml met water

Is dit genoeg en zit ik in de goede richting? Wat kan er anders want ik heb eigenlijk geen idee. Dit patroon heb ik zelf opgezet door wat tips her en der maar verder heb ik er weinig verstand van.

Hopelijk kunnen jullie mijn 'schema' helpen verbeteren voor een beter resultaat!

Brand los!
 
Ik adviseer een andere merk van de whey in ieder geval.
 
Naar mijn mening iets te weinig qua totaal aantal calorieën als je 78 kg weegt, een gemiddeld groot ei is maar 70 kcal, ik denk dat je de 2000 kcal nauwelijks haalt met dit schema, i.v.m. eiwitbronnen voor vegetariers kijk eens naar seitan/tofu/tempeh
 
@FadderMakker ik hoorde inderdaad dat deze whey zeker niet de beste is, helaas hoorde ik dit pas nadat ik hem gekocht had.. Wat adviseer jij?

@aquarion waar zou ik in m'n schema dan het beste meer kunnen eten? Overal een beetje meer of op een specifiek tijdstip wat meer?
 
Overal het dubbele. Gebruik een app zoals Myfitnesspal om je kcals bij te houden.
En wat is de reden achter het vegetarisch zijn? Puur interesse.
 
@LeonM puur omdat ik het zielig vind voor de dieren. Ik weet dat de productie van zuivel producten ook erg ver gaat maar ik trek m'n grens bij het eten van vlees.
 
@LeonM puur omdat ik het zielig vind voor de dieren. Ik weet dat de productie van zuivel producten ook erg ver gaat maar ik trek m'n grens bij het eten van vlees.
Waarom kies je dan niet voor bewust vlees, zoals biologisch?
 
5x5 stronglifts & voeding

Waarom kies je dan niet voor bewust vlees, zoals biologisch?


Omdat biologisch vlees helemaal niet zo biologisch als menig man denkt en ik kan het ook niet betalen om altijd biologisch vlees te eten. Al helemaal niet in sporters hoeveelheden ;-)
 
Omdat biologisch vlees helemaal niet zo biologisch als menig man denkt en ik kan het ook niet betalen om altijd biologisch vlees te eten. Al helemaal niet in sporters hoeveelheden ;-)

Ieder zn keus, er is natuurlijk genoeg mogelijk om je eiwitten uit te halen zolang je geen veganist bent.
 
je eet echt super weinig. Wat zijn de macro's van dit schema?
 
@FadderMakker ik hoorde inderdaad dat deze whey zeker niet de beste is, helaas hoorde ik dit pas nadat ik hem gekocht had.. Wat adviseer jij?

Gewoon opmaken dan idd, helaas heb ik er ook veel gekocht. In het vervolg zou je b.v. bij xxl nutrition, bodylab, powersupplements, sportfood of musculi wat kunnen bestellen. Deze zijn allemaal getest en ok bevonden.
 
@LeonM puur omdat ik het zielig vind voor de dieren. Ik weet dat de productie van zuivel producten ook erg ver gaat maar ik trek m'n grens bij het eten van vlees.

Je trekt de lijn bij het eten van vlees en kiest voor nagenoeg de slechtste en eet eieren en zuivel......
De meeste vleeskoeien hebben het beter dan de legkip en de zuivelkoe.
 
5x5 stronglifts & voeding

Je trekt de lijn bij het eten van vlees en kiest voor nagenoeg de slechtste en eet eieren en zuivel......

De meeste vleeskoeien hebben het beter dan de legkip en de zuivelkoe.


We kunnen hier heel lang over discussiëren maar ik vraag tips voor een eetschema en geen ethisch advies over waarom ik vegetariër ben ;-)
 
Back
Naar boven