XXL Nutrition

6 dagen per week.. trainingsschema

Bezoekers in dit topic

lboelens

Novice
Lid geworden
28 okt 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
64kg
Hallo iedereen

Let alstublieft niet op mijn spelling grammatica en interpunctie.

Ik train al een half jaar nu in dezelfde sportschool. Het is me opgevallen dat je niet zomaar een standaard trainingsschema van internet kan plukken.
Dus ik ben een tijdje geleden aan de slag gegaan om me eigen schema op te stellen.

Ging in het begin 3 dagen per week naar de sportschool. Maar voor me gevoel was dat toch net iets te weinig. En ik voor mezelf niet de juiste schema kon bijstellen om alle spiergroepen 2 keer per week te trainen.

dus daar kwam me eerste echte schema die ik na 2 maanden ervaring hard denkend in elkaar heb geschopt.

Maandag: Rug & Schouders & Biceps
Dinsdag: Borst & Triceps & buikspieren
woensdag: rust
Donderdag: zoals maandag
Vrijdag: zoals dinsdag
Weekends rust

Alleen ik merkte al snel dat als ik dit zou aanhouden ik elke trainingsdag anderhalf uur in de sportschool zit. Dit was eerste struikelblok voor mij, ik vond het niet erg om elke dag naar sportschool te gaan maar dan wel voor een uurtje.

En nu sinds kort heb ik een andere schema waar ik een beetje me twijfels aan heb of misschien vergis ik me wel.

Maandag: Rug & Triceps & buikspieren
Dinsdag: Schouders & Benen
Woensdag: Borst & Biceps
Donderdag: zoals maandag
Vrijdag: zoals dinsdag
Zaterdag: zoals woensdag
Zondag: rust

Nu heb ik dit al 1 week volgehouden en het beviel me wel eerlijk gezegd. Alleen is het gezond.. en vooral om puur spiermassa op te bouwen ? In principe is het hetzelfde schema alleen over meer dagen verdeeld. En ik hoef maar 1 uurtje per dag naar sportschool soms zelfs iets minder.

Ik hoor graag tips en kritiek, alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg. johnny
 
Je vergeet 'iets' te trainen. bro.
 
Gelukkig heb je in het 2e schema je benen staan. Ik wilde al meteen iets zeggen over never skip legday;)

Waarom kan je geen kant en klaar schema van internet gebruiken? Ieders lichaam is anders inderdaad maar veel schema's zijn zo populair omdat ze werken en omdat ze gemaakt zijn door mensen die er verstand van hebben.

Met alleen een opsomming van je spiergroepen die je traint kunnen we hier weinig. Post ook de oefeningen, aantal sets en reps etc. Je traint je triceps direct/indirect 3 dagen achter elkaar. Triceps isolatie op ma, schouders di, borst wo. En donderdag begint het weer opnieuw dus 6 dagen achter elkaar. Dat is natuurlijk helemaal niks.

4x per week trainen en alle spiergroepen 2x> upper/lower split.
Wil je graag 5 of 6 dagen trainen dan zou je bijvoorbeeld een push/pull/legs kunnen doen.

Voor beginners als jij is een schema met lineaire progressie normaal gesproken het beste (elke training gewicht verhogen/lage reps). Bijvoorbeeld Starting Strength, Stronglifts 5x5 of Jason Blaha's Ice cream fitness. Dit wordt hier toch echt regelmatig gezegd tegen beginners dus ik zou eerst eens wat meer rondlezen hier.
Als je het saai vind of denkt dat het niet werkt om maar 3 oefeningen en evt wat chin ups/buikspieren te doen per dag zou ik die Jason Blaha's Ice cream eens een keer opzoeken op internet.
 
Bedankt chimaire,

Ik heb gekeken op internet naar een schema voor push/pull/legs
En ik denk daarin wel te slagen. Jason blaha's ice Cream blijkt echt voor iedereen wel goed te werken dus dat is het proberen zeker waard.

Ik ga me ermee bezighouden.

Mvg johnny
 
Back
Naar boven