XXL Nutrition

6 dagen per week.. trainingsschema

Bezoekers in dit topic

lboelens

Novice
Lid geworden
28 okt 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
64kg
Hallo iedereen

Let alstublieft niet op mijn spelling grammatica en interpunctie.

Ik train al een half jaar nu in dezelfde sportschool. Het is me opgevallen dat je niet zomaar een standaard trainingsschema van internet kan plukken.
Dus ik ben een tijdje geleden aan de slag gegaan om me eigen schema op te stellen.

Ging in het begin 3 dagen per week naar de sportschool. Maar voor me gevoel was dat toch net iets te weinig. En ik voor mezelf niet de juiste schema kon bijstellen om alle spiergroepen 2 keer per week te trainen.

dus daar kwam me eerste echte schema die ik na 2 maanden ervaring hard denkend in elkaar heb geschopt.

Maandag: Rug & Schouders & Biceps
Dinsdag: Borst & Triceps & buikspieren
woensdag: rust
Donderdag: zoals maandag
Vrijdag: zoals dinsdag
Weekends rust

Alleen ik merkte al snel dat als ik dit zou aanhouden ik elke trainingsdag anderhalf uur in de sportschool zit. Dit was eerste struikelblok voor mij, ik vond het niet erg om elke dag naar sportschool te gaan maar dan wel voor een uurtje.

En nu sinds kort heb ik een andere schema waar ik een beetje me twijfels aan heb of misschien vergis ik me wel.

Maandag: Rug & Triceps & buikspieren
Dinsdag: Schouders & Benen
Woensdag: Borst & Biceps
Donderdag: zoals maandag
Vrijdag: zoals dinsdag
Zaterdag: zoals woensdag
Zondag: rust

Nu heb ik dit al 1 week volgehouden en het beviel me wel eerlijk gezegd. Alleen is het gezond.. en vooral om puur spiermassa op te bouwen ? In principe is het hetzelfde schema alleen over meer dagen verdeeld. En ik hoef maar 1 uurtje per dag naar sportschool soms zelfs iets minder.

Ik hoor graag tips en kritiek, alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg. johnny
 
Je vergeet 'iets' te trainen. bro.
 
Gelukkig heb je in het 2e schema je benen staan. Ik wilde al meteen iets zeggen over never skip legday;)