XXL Nutrition

6 maanden onderweg

Bezoekers in dit topic

upbeat78

Novice
10 jaar lid
Lid sinds
12 mrt 2012
Berichten
25
Waardering
7
Ik ben begonnen met het streven 2x in de week naar de sportschool. Gewoon eens gaan en als het een keertje niet lukt, jammer, volgende week opnieuw. Ik heb een drukke baan, gezin en train het voetbalteam van mijn zoon (3x in de week bezig). Dus tijd is wel een ding. Ik begon met een schema van 30 minuten. Dit is inmiddels gegroeid naar 50 minuten. 5min cardio, 3x been oefeningen in zitten. Die zitten erin op advies van fysiotherapeut en omdat ik uit het verleden heb geleerd dat benen trainen belangrijk is voor meer effect in zijn totaliteit + balans van wat ik mooi vind. Een groot torso met lucifers eronder vind ik geen gezicht. En 4x oefening bovenlichaam (schouder, rug en borst). Ik doe geen extra oefeningen voor de armen, die gaan prima mee in de oefeningen die ik heb. En in het verleden lijken die makkelijker te groeien dan bijv mijn borstspier. En laat ik die nou graag zichtbaarder willen.

Tot zover zit er goed regelmaat in de keren dat ik ga. Resultaat boek ik ook gestaag en kan nu echt wel zien dat er spieren meer vorm krijgen. Dus wil nu mijn doel wat verschuiven naar groter worden. Heb geen torenhoge ambitie, maar wel dat ietsje meer. Thuis vinden ze het ook leuk dat ik sterker word.
Ik ben zeker niet dik, maar heb wel wat randjes (love handles). Lengte is 193 cm, ca. 83kg. 17% (standaard) vet. Het liefst zou ik die gaandeweg ook kwijt willen.

Mijn uitdaging momenteel is iets meer calorie inname dan ik nodig heb. Ik ben al meer op mijn voeding gaan letten, maar die extra inname vind ik best lastig. Ik let op dat ik genoeg eiwitten eet. Zo ben ik iets meer vlees, vis en eieren gaan eten. En eet soms wat in de avond, omdat ik toch nog trek heb na het avondeten. Probeer de chips te laten staan en dan liever een boterham met pindakaas of een leftover van het diner te pakken. Tips om makkelijk(er) die extra (en de juiste qua vet/eiwit) calorie te krijgen?

Daarnaast merk ik soms dat ik 's nachts wakker word, omdat ik wat last heb van mijn spieren. Niet echt spierpijn. Kan het niet goed omschrijven, zo het eerder onrust noemen. Maar vraag mij af of iemand dit herkent?
 
Keihard trainen en je voeding aanpassen aan je wensen. als je meer Kcals gaat eten val je niet af.
75g vet
180g eiwit en aanvullen met carbs. na dag of 10-12 je kcals aanpassen aan wat de spiegel een weegschaal laat zien.
meet je buikomtrek op ruimste plek, en weeg je dagelijks onder zelfde omstandigheid (naakt bij opstaan na wc-bzoek)
 
Ik ben begonnen met het streven 2x in de week naar de sportschool. Gewoon eens gaan en als het een keertje niet lukt, jammer, volgende week opnieuw. Ik heb een drukke baan, gezin en train het voetbalteam van mijn zoon (3x in de week bezig). Dus tijd is wel een ding. Ik begon met een schema van 30 minuten. Dit is inmiddels gegroeid naar 50 minuten. 5min cardio, 3x been oefeningen in zitten. Die zitten erin op advies van fysiotherapeut en omdat ik uit het verleden heb geleerd dat benen trainen belangrijk is voor meer effect in zijn totaliteit + balans van wat ik mooi vind. Een groot torso met lucifers eronder vind ik geen gezicht. En 4x oefening bovenlichaam (schouder, rug en borst). Ik doe geen extra oefeningen voor de armen, die gaan prima mee in de oefeningen die ik heb. En in het verleden lijken die makkelijker te groeien dan bijv mijn borstspier. En laat ik die nou graag zichtbaarder willen.

Tot zover zit er goed regelmaat in de keren dat ik ga. Resultaat boek ik ook gestaag en kan nu echt wel zien dat er spieren meer vorm krijgen. Dus wil nu mijn doel wat verschuiven naar groter worden. Heb geen torenhoge ambitie, maar wel dat ietsje meer. Thuis vinden ze het ook leuk dat ik sterker word.
Ik ben zeker niet dik, maar heb wel wat randjes (love handles). Lengte is 193 cm, ca. 83kg. 17% (standaard) vet. Het liefst zou ik die gaandeweg ook kwijt willen.

Mijn uitdaging momenteel is iets meer calorie inname dan ik nodig heb. Ik ben al meer op mijn voeding gaan letten, maar die extra inname vind ik best lastig. Ik let op dat ik genoeg eiwitten eet. Zo ben ik iets meer vlees, vis en eieren gaan eten. En eet soms wat in de avond, omdat ik toch nog trek heb na het avondeten. Probeer de chips te laten staan en dan liever een boterham met pindakaas of een leftover van het diner te pakken. Tips om makkelijk(er) die extra (en de juiste qua vet/eiwit) calorie te krijgen?

Daarnaast merk ik soms dat ik 's nachts wakker word, omdat ik wat last heb van mijn spieren. Niet echt spierpijn. Kan het niet goed omschrijven, zo het eerder onrust noemen. Maar vraag mij af of iemand dit herkent?
Magnesium supplementeren voor de nacht kan helpen tegen de spierkrampjes.
Leuk verhaal, goed bezig! Maar krijg de indruk dat je je voeding niet (100%) trackt. Dat zal wel moeten als je je fysiek onder controle wil houden. Een paar 100kcal kan al het verschil zijn tussen bijkomen of afvallen (net dat ene bammetje 's avonds). Gebruik je gemiddelde weekgewicht om je kcal inname bij te sturen.
 
Magnesium supplementeren voor de nacht kan helpen tegen de spierkrampjes.
Leuk verhaal, goed bezig! Maar krijg de indruk dat je je voeding niet (100%) trackt. Dat zal wel moeten als je je fysiek onder controle wil houden. Een paar 100kcal kan al het verschil zijn tussen bijkomen of afvallen (net dat ene bammetje 's avonds). Gebruik je gemiddelde weekgewicht om je kcal inname bij te sturen.
Thanks.

Klopt. Ik volg het nu niet op de voet. Heb ik wel een periode gedaan om zo een idee te krijgen over mijn eiwit inname. Die was uiteindelijk oké. App was ook een beetje bagger met de hoeveelheid reclame. Elke toevoeging was een ad voor mijn neus.
Zal die wel weer eens gaan gebruiken om te controleren hoe ik het nu doe. Op de sportschool kan ik ook van alles meten; gewicht, vet op de organen, vetpercentage, vochtgehalte, etc. Dat wil ik per maand doen om te volgen of ik goed ga.
Heb het idee dat mijn vet% een procentje omlaag kan.

Ik wil ook niet meteen bloedfanatiek zijn. Dus dat biertje of chippie op zijn tijd sta ik mijzelf wel toe.
 
Thanks.

Klopt. Ik volg het nu niet op de voet. Heb ik wel een periode gedaan om zo een idee te krijgen over mijn eiwit inname. Die was uiteindelijk oké. App was ook een beetje bagger met de hoeveelheid reclame. Elke toevoeging was een ad voor mijn neus.
Zal die wel weer eens gaan gebruiken om te controleren hoe ik het nu doe. Op de sportschool kan ik ook van alles meten; gewicht, vet op de organen, vetpercentage, vochtgehalte, etc. Dat wil ik per maand doen om te volgen of ik goed ga.
Heb het idee dat mijn vet% een procentje omlaag kan.

Ik wil ook niet meteen bloedfanatiek zijn. Dus dat biertje of chippie op zijn tijd sta ik mijzelf wel toe.
Heeft niks met bloedfanatiek te maken, maar met wat JIJ wil. En zeker cheaten we allemaal wel eens en genieten daarvan. Dat kun je zelfs in je voedingsschema verwerken. Maar in principe is het de keus: geen troep meer, of genoegen nemen met een wat minder fysiek en nog dagelijks kunnen junken.
Qua voeding tracken gebruik ik zelf pen en papier. Na een tijdje weet je de meeste macro's wel uit je hoofd en kost het je nog max vijf minuutjes per dag. Apps vertrouw ik niet, werken kl*te en betalen ga ik er echt niet voor. Voordeel als je het 'oldskool' doet is dat als je buiten de deur ofzo eet, je in staat bent om redelijk nauwkeurig in te schatten hoeveel kcal en eiwit je eet.
Vet meten doe je met een huidplooimeter, niet met een magische weegschaal. Gebruik gewoon je gemiddelde gewicht en check de spiegel wekelijks (je spiegelbeeld, niet de spiegel zelf :p )
 
Back
Naar boven