XXL Nutrition

6 maanden progressie, hoeveel spiermassa opgebouwd?

Bezoekers in dit topic

Robin10

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 jul 2014
Berichten
367
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
beste dbb'ers,

Precies 6 maanden geleden ben ik met fitness begonnen. Jammer genoeg heb ik niks gemeten.
In deze periode ben ik 11 KG aangekomen, vetpercentage is wat lager (geen klein buikje meer).

Mijn vraag is nu; hoeveel KG spieren ben ik ongeveer aangekomen, denk dat 11 KG een beetje veel is?
Of zijn dit 'noobgains', denk zelf dat een deel vocht is. :p
 
Als je voeding en training 100% is, kan je toch wel een kleine kilo per maand weten te pakken.
Vergeet ook niet dat je glycogeen opslaat in de spieren, per kg zo een 200gram.
Je bent een noob zeg je, dus alles zal nog niet 100% op orde zijn.
Dus ja je kan er van uit gaan, dat een groot deel gewoon watergewicht is. :)
Zelf met goede genen is 11kg op 6 maand enorm veel. Meten is weten.
Dus schrijf voortaan maar alles op. Heb je geen before pic van toen je begon en van nu?
 
Deel vocht, bloedvolume neemt toe etc.
Maar wat maakt het uit, zolang je vooruitgaat is het toch goed ;)
 
Pleuris veel
 
Je bent een noob zeg je, dus alles zal nog niet 100% op orde zijn.
Dus ja je kan er van uit gaan, dat een groot deel gewoon watergewicht is. :)
Zelf met goede genen is 11kg op 6 maand enorm veel. Meten is weten.
Dus schrijf voortaan maar alles op. Heb je geen before pic van toen je begon en van nu?

Before; ecto van 65 KG :p
After; is van 2 maanden geleden, ben momenteel niet thuis dus het is ook de enige die ik kan laten zien. Laatste tijd gaat de meeste aandacht naar mn kuiten
1dd8393263.jpg
 
Laatst bewerkt:
Before; ecto van 65 KG :p
After; is van 2 maanden geleden, ben momenteel niet thuis dus het is ook de enige die ik kan laten zien. Laatste tijd gaat de meeste aandacht naar mn kuiten
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gaat goed zo te zien! :thumb:
 
Thx :)

Probeer nu een voedingsschema te maken, heb alleen beetje moeite met het bereken van mijn behoefte..
Las dat 1 KG spieren 70-100 kcal extra verbruiken, echter is volgens de simpele berekening mijn ruststofwisseling maar +120. Vandaar deze topic.
Plus dan weet ik ook niet hoeveel energie per uur school/werk kost. Met een schatting zit je er al gauw flink naast als je 5 uur moet werken:s
 
wss ongeveer 5kg spier
 
zie foto niet :p
 
Thx :)

Probeer nu een voedingsschema te maken, heb alleen beetje moeite met het bereken van mijn behoefte..
Las dat 1 KG spieren 70-100 kcal extra verbruiken, echter is volgens de simpele berekening mijn ruststofwisseling maar +120. Vandaar deze topic.
Plus dan weet ik ook niet hoeveel energie per uur school/werk kost. Met een schatting zit je er al gauw flink naast als je 5 uur moet werken:s

Gewoon een activiteitsfactor nemen, waarmee je op zeker speelt.
Het is altijd een beetje zoeken natuurlijk, doe het een paar weken en kijk hoe het je bevalt, kleine aanpassingen naar gelang jouw behoefte...
 
Back
Naar boven