Fitness Seller

6 weken niet trainen

SpartanKing

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
92kg
Beste mensen,

Ik ben vorige week woensdag geopereerd aan een lage rug hernia en het herstel beleid is minimaal 6 weken. Na die 6 weken zou ik weer rustig kunnen beginnen met trainen maar nou wil ik graag weten hoe ik zo min mogelijk massa kwijt raak in die 6 weken. Ik heb behoorlijk wat opgebouwd in massa, ben in iets korter dan een half jaar van 88kg naar 92kg gegaan en mijn lengte is 1.88 zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben of misschien mij goede tips kunnen geven hoe ik zo min mogelijk massa kwijt raak in die 6 weken. Ik weet dat ik moet blijven eten om geen massa kwijt te raken maar wat kan ik nou het beste eten bijvoorbeeld om die spiermassa te houden?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Beste mensen,

Ik ben vorige week woensdag geopereerd aan een lage rug hernia en het herstel beleid is minimaal 6 weken. Na die 6 weken zou ik weer rustig kunnen beginnen met trainen maar nou wil ik graag weten hoe ik zo min mogelijk massa kwijt raak in die 6 weken. Ik heb behoorlijk wat opgebouwd in massa, ben in iets korter dan een half jaar van 88kg naar 92kg gegaan en mijn lengte is 1.88 zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben of misschien mij goede tips kunnen geven hoe ik zo min mogelijk massa kwijt raak in die 6 weken. Ik weet dat ik moet blijven eten om geen massa kwijt te raken maar wat kan ik nou het beste eten bijvoorbeeld om die spiermassa te houden?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Ben toevallig 6 wken terug geopereerd. Daarvoor 6 maanden vrijwel niet getrained ivm pijn. Zou me niet teveel druk maken om je massa. Komt toch redelijk snel weer terug. Zou vooral uitkijken dat je herstel goed gaat en niet direct weer zwaar gaan trainen anders zit je volgend jaar weer met een hernia. Ik wacht ook nog wel ff voor ik weer ga beginnen. Sterkte

Welkom!

Ik heb eens ergens gelezen dat 1,5x je vetvrije massa in grammen eiwit moet eten om op onderhoudsniveau te blijven. Het zou wel niet 100% kloppen, maar het is een begin.

Verder vind ik het moeilijk om specifiek te zeggen wat jij precies voor producten moet eten. Als je een voedingsschema hebt, zou ik gewoon proberen om me aan dat voedingsschema te houden.

En als je weight gainers gebruikt, zou ik dat komende 6 weken niet meer gebruiken. Weight gainers gaan namelijk alleen goed samen met je lichaam wanneer je daadwerkelijk traint, het kan anders namelijk zo zijn dat je aankomt op plekken in je lichaam waar je dat liever niet hebt, omdat je spieren dan niet de koolhydraten gaan gebruiken, maar andere delen van je lichaam (voor opslag)

Maar het is de komende weken vooral belangrijk om je te richten op je herstel, het gaat daarna niet lang meer duren totdat je spieren weer terug zijn. Ik denk dat ze hooguit wat verslapt zullen zijn.
Beterschap!

Laatst bewerkt:
denk dat 6 weken erg positief vooruitzicht is

gains over brains

Meer druk maken over een goed herstel, ik heb meerdere hernias achter de rug (de woordspelingen), geloof me, eerste aandacht moet uitgaan naar herstel. Daarna naar rustig, RUSTIG, oppakken. Je kunt redelijk wat onderhouden door goede voeding.

Is een b*ch, weet het, maar succes.

• Topic Starter Topic Starter
Dank je wel voor jullie meningen en tips. Ik ga inderdaad concentreren op het herstel en het daarna weer rustig aan doen. :lifter::thumb:

6-weken-trainen-genoeg-7260.jpg

Terug
Naar boven