XXL Nutrition

600 gram kipfilet

Bezoekers in dit topic

Daniellugo22

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
99
Waardering
49
Lengte
1m81
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Je koopt bij de winkel 600 gram kipfilet, daarna bak je het en blijft er 350 gram over, op de verpakking staat per 100 gram 33,4 gram eiwitten. Eet je nu het aantal gram eiwitten op van wat op de verpakking staat of dat er dus overblijft na het koken?
 
De eiwitten lossen niet op in de pan... Vocht is wat er verdwijnt!

Als je 100gram kip kookt, bakt of wat je er ook mee doet blijft er 33,4 gram eiwitten over...
 
Dus inderdaad 33,4 x 6 = 200 gram eiwitten is over de dag heen genoeg voor iemand van 90 kilo, thanks man
 
De eiwitten lossen niet op in de pan... Vocht is wat er verdwijnt!

Als je 100gram kip kookt, bakt of wat je er ook mee doet blijft er 33,4 gram eiwitten over...

Dit kan toch nooit kloppen. Ik koop een pakje met 500 gram kip ( dat is dus inclusief de pleurislading vocht die verdwijnt tijdens het bakken ). Dat vocht trekt eruit en ik heb nog 300 gram over, ff voor het makkelijke. Dan vreet ik dus geen 500 gram kip maar 300, tenzij je de pan leeg likt. In beginsel was er dus al nooit 500 gram kip, er was 300 gram kip + 200 gram vocht.
 
ja maar dat is al meegeteld bij de macro's...
 
Dit kan toch nooit kloppen. Ik koop een pakje met 500 gram kip ( dat is dus inclusief de pleurislading vocht die verdwijnt tijdens het bakken ). Dat vocht trekt eruit en ik heb nog 300 gram over, ff voor het makkelijke. Dan vreet ik dus geen 500 gram kip maar 300, tenzij je de pan leeg likt. In beginsel was er dus al nooit 500 gram kip, er was 300 gram kip + 200 gram vocht.

Nee, de macro's zijn daar op gebaseerd.
Neem Musclemeat als voorbeeld; https://musclemeat.nl/kant-en-klare-kipfiletblokjes-tandoori-1kg-5-x-200gr

Per 100 gram 114kcal @ 24,9 gram eiwitten.
175 gram (uitlekvocht er af) = 228 kckal @ 49,8 gram eiwitten.

Dat we deze vraag in 2019 nog moeten beantwoorden joh ???
 
Dat we deze vraag in 2019 nog moeten beantwoorden joh ???
Doet me een beetje denken aan al de vragen over pasta/rijst koken... :rolleyes:
"Help!!! als ik mijn pasta/rijst kook eet ik in ene veel meer... Hoe kan dat?? " :o
 
Hoeveel gram eiwitten bevat mijn ontlasting en moet ik dit aftrekken van mijn eiwitinname om mijn netto-opname te berekenen of is hier al rekening mee gehouden in de 2 g per kg BW richtlijn?
 
[afbeelding niet meer beschikbaar] Dit staat er op calorietabel.nl

8D19373B-FD3B-4550-9C48-973F687B3E2D.png


image.png


6EB6D522-F252-46E3-8A5D-B1837D9FF1FF.png
 
Laatst bewerkt:
Negeer die foto in t midden ff
 
Oke, ben er nu vrij zeker van, 600gram kipfilet op de verpakking is dus na gebakken 350 gram ongeveer en dus rond de 120 gram eiwitten. Dat wordt een extra blik tonijn per dag:p t staat een beetje lullig op die verpakking is t gewoon
 
Laatst bewerkt:
Kijk gewoon op de verpakking van de kip filet. Daar staat de voedingswaarde op.
 
Nee, de macro's zijn daar op gebaseerd.
Neem Musclemeat als voorbeeld; https://musclemeat.nl/kant-en-klare-kipfiletblokjes-tandoori-1kg-5-x-200gr

Per 100 gram 114kcal @ 24,9 gram eiwitten.
175 gram (uitlekvocht er af) = 228 kckal @ 49,8 gram eiwitten.

Dat we deze vraag in 2019 nog moeten beantwoorden joh ???

Ik heb het niet over de macro's, ik geloof direct dat 100 gram kip = 24 gram eiwit. Ik zeg dat als je 500 gram kip in de winkel koopt je niet 5x24 gram eiwit binnenkrijgt omdat het geen 500 gram is na bereiding.
 
Ik heb het niet over de macro's, ik geloof direct dat 100 gram kip = 24 gram eiwit. Ik zeg dat als je 500 gram kip in de winkel koopt je niet 5x24 gram eiwit binnenkrijgt omdat het geen 500 gram is na bereiding.

Het vocht wordt in de macro's meegenomen. Dus 500 gram kip = 500 gram aan de voedingstoffen.
Het vocht loopt tijdens het bereiden uit dus ookal houdt je 300 gram kip over, het blijft de 500 gram aan voedingstoffen.

Stel ik pak een boterham van 30 gram. Die gooi ik in het water, dan is het broodje 100 gram. Dan is het toch ook niet ineens 3x zo caloriehoudend?
Andersom werkt het hetzelfde.
 
Het vocht wordt in de macro's meegenomen. Dus 500 gram kip = 500 gram aan de voedingstoffen.
Het vocht loopt tijdens het bereiden uit dus ookal houdt je 300 gram kip over, het blijft de 500 gram aan voedingstoffen.

Stel ik pak een boterham van 30 gram. Die gooi ik in het water, dan is het broodje 100 gram. Dan is het toch ook niet ineens 3x zo caloriehoudend?
Andersom werkt het hetzelfde.

Dat slaat echt helemaal nergens op haah. Sorry maar ik zie het gewoon niet. Uiteraard bevat je broodje niet opeens 3 keer zoveel kcal, alles wat je doet is vocht ( = kcal loos ) toevoegen. Als je dus 200 gram water in 300 gram kip spuit heb je niet opeens 120 gram eiwit maar nog steeds 72 gram.
 
Denk niet te veel na en volg gewoon de adviezen op.
 
Grappig, dat hier nog wordt op gereageerd. Neem toch gewoon aan wat hierboven al een stuk of tien keer is gezegd. Of sla er de 100+ identieke topics op na. Deze vraag is namelijk al zo vaak gesteld.
 
Back
Naar boven