AndroidHealthClinic

600 gram kipfilet

Bezoekers in dit topic

Dus even: 100 gram kipfilet bevat dus 25 gram eiwitten. Na bakken blijft er dus 70 gram kip over met nog steeds 25 gram eiwitten. Nu laat ik het weer afkoelen tot 100 gram. Kom je dan met die 50% extra weer op 40 gram per 100 gram?

En als bovenstaande klopt, kun je dit dan herhalen totat je op 100/100 komt?

Verwarrend allemaal.
 
Dus even: 100 gram kipfilet bevat dus 25 gram eiwitten. Na bakken blijft er dus 70 gram kip over met nog steeds 25 gram eiwitten. Nu laat ik het weer afkoelen tot 100 gram. Kom je dan met die 50% extra weer op 40 gram per 100 gram?

En als bovenstaande klopt, kun je dit dan herhalen totat je op 100/100 komt?

Verwarrend allemaal.
Epic lifehack... infinite protein :flex:
 
Dus in het kort , 100gr kip is 25 eiwitten

stel je koopt 500 gram kip = 125 gr eiwitten ,
blijft na het bakken 300 gram over

dus die 300 gram gebakken kip = 125 gr eiwitten

dan is 100 gr gebakken kip 41.6 eiwitten,
Maar op de verpakking staat 100 gr = 25 gr eiwitten.

Laat je dus niet misleiden
 
Verbaas me dat sommige mensen hun eigen billen kunnen afvegen..
 
Dat lukt ze net, maar ga er maar niet vanuit de ze schoon zijn als ze hun broek weer aantrekken.
 
Hoeveel gram eiwitten bevat mijn ontlasting en moet ik dit aftrekken van mijn eiwitinname om mijn netto-opname te berekenen of is hier al rekening mee gehouden in de 2 g per kg BW richtlijn?
Door aftrekken verlies je nog meer eiwitten.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Oke maar, hoe zit het met als je een halve kip koopt. Dien je dan de calorieën van de botten en dergelijke wat niet eet af te trekken van het totaal aantal calorieën dat op de verpakking staat?
 
Ligt eraan of je dat wel of niet opeet.
 
Voedingswaardes gelden meestal voor t eetbare deel.
Bijvoorbeeld een banaan:als er staat xx kcal/100 gram is dat zonder schil.
Maar hoe dat gaat bij vlees/kip met bot is lastig. Kan ook nog per leverancier verschillen....
 
Jullie denken ook wel moeilijk.
Laat die gast het gewoon rauw opeten, dan vervalt het hele probleem 'maar na bereiden is er minder!'.

#RAW
 
Daarom ben ik dus te dik. Ik reken niet goed.
 
Waar ligt het eigenlijk aan dat sommige kipfilets volgens de verpakking 16gr eiwit bevatten per 100gr en andere 25gr?

Ligt dit aan de leeftijd of leefomstandigheden of de kwaliteit / kwantiteit van het voer watd kip at? Of is het een combinatie van al deze factoren?
 
Back
Naar boven