Fitness Seller

65000 auto's geflitst op moerdijk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
65.000 auto's geflitst op Moerdijkbrug

Uitgegeven: 22 juli 2005 08:16

DORDRECHT - Snelheidscontroles op de Moerdijkbrug hebben de staatskas de afgelopen maanden gespekt met zeker ruim 3,5 miljoen euro. Sinds half mei werden 65.000 automobilisten geflitst. Dat heeft een woordvoerster van de politie Zuid-Holland-Zuid vrijdag gezegd.

Op de oeververbinding is wegens wegwerkzaamheden een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur van kracht. De politie voert de snelheidscontroles uit op verzoek van Rijkswaterstaat om de veiligheid van de wegwerkers te vergroten.

bron: http://www.nu.nl/news/562425/10/65.000_auto's_geflitst_op_Moerdijkbrug.html

Had al zulke geruchten gehoord op de sportschool. Ben 1 van de gelukkigen met 115 euro. Alleen heb ik al de keren dat ik er langs reed geen enkele wegwerker gezien. Ook ben ik geflits een stuk NA de Moerijk, waar in principe de werkzaamheden alweer over zijn maar waar nog steeds een max van 70km geldt.

Sinds ik die bekeuring binnen heb rijd ik er netjes 70, waardoor ik me een gevaar op de weg voel. Zelfde geldt voor de A15 Rotterdam richting Gorinchem. Geeft weer een heerlijk gevoel van machteloosheid en onrechtvaardigheid.

edit: Kon geen topic openen in Samenleving en politiek ???
 
Wel wegwerkers = terechte boete.
Geen wegwerkers = geldklopperij.
Snelheidsboetes zijn in de loop der tijd uitgegroeid tot een methode om de schatkist te spekken. Verkeersveiligheid m’n bolle kont.
 
Ik heb ook de indruk dat het de spuigaten uitloopt bij jullie in NL. Ze flitsen op de gekste plaatsen, waar veiligeid geen probleem is, maar waar wel flink geld te 'verdienen' valt :finger:
 
Het is hier helemaal geen kwestie van verkeersveiligheid, maar van het spekken van de staatskas. De gestelde quotum van minister Remkes aan de agenten van het behalen van een x aantal boetes per dienst is hier een perfect voorbeeld van.
 
Juist. Het beleid is dat ze op plaatsen gaan staan waar vaak ongelukken gebeuren. En ze gaan op plaatsen staan waar veel mensen te hard rijden.
Dat ze zich niet aan het eerste beleidspunt houden zie ik regelmatig met eigen ogen. De provinciale weg langs mijn woonplaats kent enkele gevaarlijke kruispunten waar al vaker dodelijke ongelukken zijn gebeurd. Daar staan ze NOOIT te flitsen. Ze staan uiteraard wel te flitsen op een lang recht stuk zonder zijwegen of kruisingen, want daar rijden veel mensen iets te hard omdat de verkeerssituatie dat ter plekke toelaat (er zijn op dat stuk dan ook nog NOOIT ongelukken gebeurd).
 
Lauw zei:
Wel wegwerkers = terechte boete.
Geen wegwerkers = geldklopperij.
Snelheidsboetes zijn in de loop der tijd uitgegroeid tot een methode om de schatkist te spekken. Verkeersveiligheid m’n bolle kont.

Helemaal mee eens. Ik ben ook echt niet iemand die met 120 vlak langs wegwerkers raast. Wie van de situatie ter plaatse op de hoogte is, zal kunnen beamen dat de wegwerkers hier (voor zover aanwezig) absoluut goed van de rijbanen gescheiden zijn. Bovendien stonden de dus NA de brug, waar je juist weer kan gaan versnellen omdat de werkzaamheden in principe op de brug plaatsvinden.

Helaas is het inderdaad pure geldklopperij. Het klopt van geen kanten. Maar als burger sta je compleet machteloos...
 
Wegwerkers verdienen respect omdat zij ervoor zorgen dat we over een asfaltweg rijden i.p.v. een zandpad met kuilen.
Maar als er geen wegwerkers staan dan geef ik gewoon gas, ik mag graag zelf na blijven denken i.p.v. als een kuddedier de regels te volgen.

edit: inderdaad je staat compleet machteloos. je kan beter gewoon een abonement nemen, dat ze iedere maand 40 euro overboeken naar Leeuwarden. :rolleyes:
 
Centaur zei:
Het is hier helemaal geen kwestie van verkeersveiligheid, maar van het spekken van de staatskas. De gestelde quotum van minister Remkes aan de agenten van het behalen van een x aantal boetes per dienst is hier een perfect voorbeeld van.

Omgekeerde wereld

Zo weren er vorige jaar 1300!! Jawel lieve mensen, 1300 meer delicten opgelost. Terwijl het aantal delicten af is genomen naar 1.300.000 (1,3 miljoen! Dus nog geen 0,1% verbetering!!). Wauwwwwie, wat goed hey!! We zijn trots op onze blauwpetten joh!! :kots:

En dat terwijl de Nederlander de moeite niet neemt om aangifte te doen omdat oom agent met zijn luie krent te beroerd is je serieus te nemen, het te druk met flitsen heeft om je gestolen fiets te zoeken of teveel koffie heeft gedronken om groepen jongeren (lees probleemgroepen allochtonen) achterna te rennen.

Ik zou zeggen een zwaaiend handje en dikke neus naar onze geweldige plisie!

Laat ze afsterfen bij de enkels!
 
Lauw zei:
Wel wegwerkers = terechte boete.
Geen wegwerkers = geldklopperij.
Snelheidsboetes zijn in de loop der tijd uitgegroeid tot een methode om de schatkist te spekken. Verkeersveiligheid m’n bolle kont.

:thumbs:
Ik sta dagelijks (of nachtelijks :D ) langs de weg te werken en als je dan ziet wat sommige automobilisten dan klaar durven te spelen...
Van bekogeld worden met blikjes tot paardelullen die het niet nodig vinden om uit een afzetting te blijven omdat ze anders 2 minuutjes moeten omrijden.
Ik heb de KLPD er ook een paar nachtjes bijgehad en die konden `t allemaal niet meer bijhouden met bonnen schrijven.
En nou is `t ook zo dat in een werkvak (langs van die afzettingen) de boete dubbel telt. Mits er mensen aan het werk zijn.

Dus mocht je binnenkort over de A10 rijden: Effe gas terug ;)
 
Lauw zei:
Wel wegwerkers = terechte boete.
Geen wegwerkers = geldklopperij

Wat een onzin. Het zijn MAXIMUM snelheden. Maximum snelheden zijn er niet voor niets. Ze zijn er onder andere voor mijn en jouw veiligheid. Ik vind dat ze onderhand wel eens over mogen gaan op lijfstraffen, geldboetes hebben schijnbaar geen effect meer.
 
en dat allemaal als je kentekenplaat goed te lezen is:D


besmeuren die plaat, of iets vager maken, de boete weegt niet op tegen alle snelheidsovertredingen die je zo misloopt:D :D

[Link niet meer beschikbaar]

:rolleyes:
 
Heb het zelf nooit geprobeert,maar het schijnt dat als je doorzichtige huishoudfolie over je kentekenplaat spant het wel te lezen is.
Maar als er geflitst wordt er een lichte vlek verschijnt op de foto,weerkaatsing.
 
De helden..
 
Brutez zei:
Wat een onzin. Het zijn MAXIMUM snelheden. Maximum snelheden zijn er niet voor niets. Ze zijn er onder andere voor mijn en jouw veiligheid. Ik vind dat ze onderhand wel eens over mogen gaan op lijfstraffen, geldboetes hebben schijnbaar geen effect meer.
Ben je meteen van het gezeik af van spekken van de staatskas. ;)
 
bartp zei:
Ben je meteen van het gezeik af van spekken van de staatskas. ;)

Die arme MrJ toch, die jongen houd dan geen billetjes meer over. :rolleyes:
 
Brutez zei:
Wat een onzin. Het zijn MAXIMUM snelheden. Maximum snelheden zijn er niet voor niets. Ze zijn er onder andere voor mijn en jouw veiligheid. Ik vind dat ze onderhand wel eens over mogen gaan op lijfstraffen, geldboetes hebben schijnbaar geen effect meer.
De maximum snelheden liggen te laag.
 
Op de A5 bij schiphol, de rechtste, leegste en veiligste snelweg die er ongeveer is in NL, staan die bloedzuigers nu ook bijna dagelijks (en midden in de nacht). Er is daar sinds de opening 2 jaar geleden nog nooit een ongeluk gebeurd...

De maximumsnelheden liggen in NL idd echt veel te laag, zeker 's nachts is er toch niks op tegen om op een lege weg 140-150 te rijden? Dat is veiliger dan 80 in de spits. Kijk naar Duitsland, daar rijden honderdduizenden mensen dagelijks 200+ en dat gaat al jaren goed, er gebeuren iig niet significant meer ongelukken.
 
Mwoah, dat vraag ik me af.
Ik rijdt vaak in Duitsland en met name op 2 baans snelwegen gaat het wel eens goed mis.
Overigens worden die ongelukken meestal niet door hardrijders veroorzaakt, maar door mensen die de snelheid van een hardrijder verkeerd inschatten.

Ze zouden een minimum snelheid in moeten voeren. Rijdt je in een personenauto langzamer als 100 km/h op de snelweg = Bekeuring.
 
Zelda zei:
Op de A5 bij schiphol, de rechtste, leegste en veiligste snelweg die er ongeveer is in NL, staan die bloedzuigers nu ook bijna dagelijks (en midden in de nacht). Er is daar sinds de opening 2 jaar geleden nog nooit een ongeluk gebeurd...

De maximumsnelheden liggen in NL idd echt veel te laag, zeker 's nachts is er toch niks op tegen om op een lege weg 140-150 te rijden? Dat is veiliger dan 80 in de spits. Kijk naar Duitsland, daar rijden honderdduizenden mensen dagelijks 200+ en dat gaat al jaren goed, er gebeuren iig niet significant meer ongelukken.
In duitsland mag je al lang niet meer hard doorblazen. Is tegenwoordig ook allemaal op 120-130km/h gezet.
 
benchMarc zei:
In duitsland mag je al lang niet meer hard doorblazen. Is tegenwoordig ook allemaal op 120-130km/h gezet.
dat is niet overal zo, 130 is in Duitsland een ADVIES snelheid: alleen voor vrachtauto's gelden er beperkende maatregelen qua snelheid ( net als aanhangers) en een zondagsverbod!:D
 
Back
Naar boven