Fitness Seller

6x per week UB/LB?

Bezoekers in dit topic

Markdeberg

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
55
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
75kg
Dag allen,

Ik ben momenteel ongeveer 2 jaar (effectief) bezig met krachttraining, en tot nu toe heb ik altijd full body gedaan (om de dag, dus gemiddeld 3,5x per week).
Echter merk ik dat nu toe ben aan een split schema, en mijn voorkeur heeft toch wel de UB/LB. Maar ik ben ook toe om wat vaker te trainen dan ik voorheen deed.

Nu mijn vraag, is het mogelijk & effectief om 6x per week een UB/LB schema aan te houden (een schema vergelijkbaar met dit schema)?
Of is het beter om toch iets meer rust te pakken en de 4x per week aan te houden?

Hoor graag jullie meningen!
 
4 op 7 is toch meer dan 7 op 14?

Andere opties:
PPL,r,UB/LB, r, (5 op 7)
PPLPPLr (6 op 7)

Meer is niet automatisch beter!
 
LB/ UB is je train freq hoger
Ppl is je trainings kwaliteit hoger

Je kunt niet op UB idem dito presteren als push/pull apart.
Mijn voorkeur zou zijn PPL rust PPL rust repeat and dan cycle 1 en 2 wellicht iets verschillend aanpakken qua oefeningen.
 
Nu mijn vraag, is het mogelijk & effectief om 6x per week een UB/LB schema aan te houden (een schema vergelijkbaar met dit schema)?
Of is het beter om toch iets meer rust te pakken en de 4x per week aan te houden?

Hoor graag jullie meningen!

Beiden kunnen goede resultaten opleveren.
Het is een kwestie van experimenteren om er achter te komen wat het beste werkt cq. bij je past.
Periodiek afwisselen kan ook.

Bij een 4x per week LB/UB kun je wat meer focus leggen op intensiteit en volume per sessie, want je hebt dan tussendoor totaal 3 rustdagen om bij te komen.

Bij een 6x per week LB/UB variant gaat de factor frequentie een belangrijkere rol spelen als trainingsvariabele, maar daarom dien je wel wat gas terug te geven op volume en intensiteit.
M.a.w. niet te veel oefeningen/sets/reps per sessie en (liever) niet tot falen gaan.

In mijn ervaring draagt nadruk op frequentie vooral bij aan een snellere krachtontwikkeling, maar wel wel onder het voorbehoud dat de hoeveelheid trainingsstress niet je vermogen tot herstel in de weg zit.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Ik ben momenteel ongeveer 2 jaar (effectief) bezig met krachttraining, en tot nu toe heb ik altijd full body gedaan (om de dag, dus gemiddeld 3,5x per week).
Echter merk ik dat nu toe ben aan een split schema, en mijn voorkeur heeft toch wel de UB/LB. Maar ik ben ook toe om wat vaker te trainen dan ik voorheen deed.

Nu mijn vraag, is het mogelijk & effectief om 6x per week een UB/LB schema aan te houden (een schema vergelijkbaar met dit schema)?
Of is het beter om toch iets meer rust te pakken en de 4x per week aan te houden?

Hoor graag jullie meningen!
Ub/lb-ppl lijkt me geschikt. Pak je je bovenlichaam net wat meer mee dan alleen ub-lb, maar verwaarloost lb zeker niet.
Je kunt ook ub-lb doordraaien met telkens maar een rustdag, maar dan zul je intensiteit goed moeten indelen.
Zes keer per week heeft geen meerwaarde (natty).
 
Ik doe nu 4 dagen ub/lb max achter elkaar en dan een dag rust. Ik gebruik wel ondersteuning dus herstel beter.
 
Als je niet praat over aantal reps, sets, en % van 1RM is het compleet nutteloos.
 
Als je niet praat over aantal reps, sets, en % van 1RM is het compleet nutteloos.
Je kunt ook twaalf dagdelen per week trainen. Deed Arnie niet zoiets tijdens zijn prep?
 
Back
Naar boven