Aldun
Cool Novice
- Lid geworden
- 16 jun 2015
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik zit momenteel 2 maanden in mijn cut, met een gemeten vetpercentage van 7.2% (laatste 3 metingen/6 weken op die hoeveelheid gebleven.). Dit was waren 3 elektrische metingen, en zijn bevestigd door een driepuntsmeting door mijn trainer.
Deze meting gaf ook aan dat ik 51.2kg vocht vasthoudt, wat voor mijn stats ver bovengemiddeld is.
Als ik foto's op het internet bekijk, of uberhaupt navraag bij anderen, ziet bijna iedereen zijn abs al vanaf de ~12%, en zou je onder de 10% toch al flink zichtbare abs moeten hebben. Echter, bij mij zie ik ze alleen als ik flink aanspan. Als ik rechtop sta (zonder uit te zakken), zie je hooguit wat lichte definitie. Verder heb ik ook best een bol buikje, wat er toch niet uit ziet als vet.
Nu vroeg ik mij af waar ik de oorzaak van missende abs moet zoeken.
- Een slechte bouw / slechte genen?
- Niet genoeg buikspieren? (Lijkt me sterk, heb een sterke core)
- Te veel vocht (kan dus kloppen met 51.2kg)
- De metingen kloppen voor geen meter (Lijkt me ook sterk, aangezien ik meerdere metingen heb gehad en ik verder wel erg droog ben).
Zou het verstanding zijn eenmaal vochtafdrijvers te gebruiken om te testen of het aan mijn hoeveelheid vocht ligt? Of wat zou anders een oorzaak kunnen zijn?
Rest van mijn stats:
51.2kg lichaamsvocht (ver bovengemiddeld voor de rest van mijn stats, blijkbaar)
5.4kg vet
40kg spiermassa
Totaalgewicht: 75.3kg
Thanks.
Deze meting gaf ook aan dat ik 51.2kg vocht vasthoudt, wat voor mijn stats ver bovengemiddeld is.
Als ik foto's op het internet bekijk, of uberhaupt navraag bij anderen, ziet bijna iedereen zijn abs al vanaf de ~12%, en zou je onder de 10% toch al flink zichtbare abs moeten hebben. Echter, bij mij zie ik ze alleen als ik flink aanspan. Als ik rechtop sta (zonder uit te zakken), zie je hooguit wat lichte definitie. Verder heb ik ook best een bol buikje, wat er toch niet uit ziet als vet.
Nu vroeg ik mij af waar ik de oorzaak van missende abs moet zoeken.
- Een slechte bouw / slechte genen?
- Niet genoeg buikspieren? (Lijkt me sterk, heb een sterke core)
- Te veel vocht (kan dus kloppen met 51.2kg)
- De metingen kloppen voor geen meter (Lijkt me ook sterk, aangezien ik meerdere metingen heb gehad en ik verder wel erg droog ben).
Zou het verstanding zijn eenmaal vochtafdrijvers te gebruiken om te testen of het aan mijn hoeveelheid vocht ligt? Of wat zou anders een oorzaak kunnen zijn?
Rest van mijn stats:
51.2kg lichaamsvocht (ver bovengemiddeld voor de rest van mijn stats, blijkbaar)
5.4kg vet
40kg spiermassa
Totaalgewicht: 75.3kg
Thanks.
Laatst bewerkt: