AndroidHealthClinic

7 aug 2011 = Pitbulldag Schiedam (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb de kop van een pitbull, kan ik dan ook gekeurd worden? :D
 
Leuk, worden zulke dagen ook voor oebjes gehouden?
 
IK weet niet of ze er nu bij zitten, maar de vorige keren waren niet alleen pitjes maar ook OEBs.

De naam was toen ook Bullbreed show, maar deze is afgelopen april geweest in Nijkerk. Hier waren ook oldies bij aanwezig.

Ik denk eigenlijk omdat het nu onder de ADBA valt er alleen APT's zullen zijn en waarschijnlijk alleen APT's die aan ADBA richtlijnen voldoen (classic), dus geen XXL's ed.

Als je trouwens iets vind laat het dan weten!
 
Wat ik me nu afvraag. Wat voor publiek komt nu af op zo'n show? Veel ascona rijdende Sjonnies en Anita's zeker? :o No offence btw
 
Wat ik me afvraag, wat voor type gaat er van uit dat het publiek bestaat uit Sjonnies? Bevooroordeeld?Kortzichtig?

No off. Taken BTW
 
Laatst bewerkt:
Bevooroordeeld weet ik niet. Kortzichtig misschien. Ik heb zelf een hond en loop vaak in het bos of park. En als ik dat soort honden zie lopen zijn het altijd van die Sjonnies die er mee lopen. Dus het is een constatering, maar ja, aangezien jij ook dat soort honden bezit zullen de eigenaren vast niet allemaal Sjonnies zijn.
 
Als het wat dichterbij had geweest had ik misschien wel ff komen kijken.
Maar hier zijn dus geen staffords aanwezig?(engelse, amerikaanse)
 
Het is alleen maar een constantering dat je in de gemiddelde volksbuurt veel meer van dit soort honden tegenkomt (petje, gouden ketting om en last van kleine mannetjes syndroom). Maar dat soort tokkies nemen doorgaans al niet de moeite om met hun hond naar het bos te gaan laat staan dat ze naar een dergelijke hondenshow gaan. Daar zijn ze niet stoer met hun hond omdat iedereen er al eentje heeft. Denk dat op een dergelijke show net zo goed gewone hondenliefhebbers afkomen als op een labrador-show.
 
Bevooroordeeld weet ik niet. Kortzichtig misschien. Ik heb zelf een hond en loop vaak in het bos of park. En als ik dat soort honden zie lopen zijn het altijd van die Sjonnies die er mee lopen. Dus het is een constatering, maar ja, aangezien jij ook dat soort honden bezit zullen de eigenaren vast niet allemaal Sjonnies zijn.

Als jij iemand met zo'n hond meteen een sjonnie vind, zijn het idd allemaal sjonnies. Maarja je weet toch, bodybuilders, bmw's, pitbulls...allemaal asoooo;)
 
Wat voor publiek komt nu af op zo'n show?
Dat vraag ik me ook af. Simpelweg omdat het geen erkend ras is
Een show voor boomerhondjes (dus ook stamboomloze honden) is gewoon ook heel anders dan een show voor andere kleine gezelschapshonden.

Als het wat dichterbij had geweest had ik misschien wel ff komen kijken.
Maar hier zijn dus geen staffords aanwezig?(engelse, amerikaanse)
Een staff zonder stamboom is een pitje.

Kan dus prima zijn dat een hond 2 stamboom staff ouders heeft, maar dat de stamboom van de pup nooit is aangevraagd. Dan is het eigenlijk een pitje...
 
Dat vraag ik me ook af. Simpelweg omdat het geen erkend ras is

Niet erkend in Nederland, maar dat geld wel voor meer typen honden.

Wat het publiek aangaat, dit soort honden mag zich verheugen op een uiteenlopend publiek van putjesschepper, acteurs, politici, enz. Wat dat aangaat is het een gemeleerder publiek dan wat ik bij sommige rasverenigingen tegenkom.


Wat Pitbull/Staff aangaat, als je staff aan de voorwaarden van de ADBA voldoet kan deze gewoon meedoen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven