Fitness Seller

7 dagen per week trainen

Bezoekers in dit topic

kleinekevin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
74
Waardering
0
ik wil eens proberen om 7/7 te trainen
ik zou het als volgt doen:

maandag: borst + buik
dinsdag: rug
woensdag: biceps + triceps + onderarmen
donderdag: borst + buik
vrijdag: rug
zaterdag: schouders + onderarmen
zondag: benen

ik train iets meer dan een jaar

ik eet goed, en veel ,(koolhydraten, eiwitten)
en ik slaap genoeg, ( 10 uur per nacht)

is dit mogelijk?
ps: ik heb al met de search gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden:cool:
 
spiergroei en kracht gaat gepaard met zowel trainen als de nodige rust.
zie niet in waarom je de laatste factor zou weglaten.
zeven dagen hou je nooit lang vol kerel. zowel lichamelijk als mentaal.
 
Rust is ook erg belangrijk! 7 dagen is dus niet aan te raden!
 
ik weet dat rustdagen moeilijk zijn maar toch doen ;)
neem zeker na 3 dagen trainen een dag rust. Na 2 zou nog beter zijn denk ik.
 
idd anders ben je zo overtraind denk ik...
 
6 dagen in de week kan prima. Als je al 7 dagen wilt trainen, dan zou ik 1 dag alleen midsection trainen, en een lange cardiosessie misschien.

Maandag Borst/triceps
Dinsdag Rug/biceps/onderarmen
Woensdag Benen/buik
Donderdag Borst/triceps
Vrijdag Rug/biceps/onderarmen
Zaterdag Schouders
Zondag Buik

Zaterdag alleen schouders, is niet al te zwaar, zondag buik ook niet. Zo is het misschien vol te houden.
 
Laatst bewerkt:
wat denk je dan van:

maandag: borst + triceps
dinsdag: rug + biceps
woensdag: rust
donderdag:borst + buik
vrijdag: rug + schouders
zaterdag: benen
zondag: rust
 
kleinekevin zei:
wat denk je dan van:

maandag: borst + triceps
dinsdag: rug + biceps
woensdag: rust
donderdag:borst + buik
vrijdag: rug + schouders
zaterdag: benen
zondag: rust

Prima!
 
Is zeker goed te doen maar als het goed is weet ik niet, ik heb vroeger zelf een heel jaar getrained 7 dagen op 7 (full body, trainingen van anderhalf uur) en ben niet overtrained geraakt, volgens mij geraak je hier gewoon aan gewend zoals alles, maar ik deed dit wel toen ik nog niets van bb afwist. Nu weet ik echter beter en doe ik dat ook niet meer. Ik ging toen van de stelling uit: "Hoe meer trainen, hoe sneller spiergroei :)", maar dit klopte dus zeker NIET! Hier ben ik dan ook snel vanaf gestapt toen ik meer en meer leerde ontdekken over BB. grz
 
kleinekevin zei:
maandag: borst + buik
dinsdag: rug
woensdag: biceps + triceps + onderarmen
donderdag: borst + buik
vrijdag: rug
zaterdag: schouders + onderarmen
zondag: benen


Maw je armen hebben 1 dag in de week rust ?
 
kleinekevin zei:
ik wil eens proberen om 7/7 te trainen

Zou het je ten zeerste afraden ivm overtraining en de negatieve gevolgen die het met zich meebrengt. Misschien valt een dagje rust houden niet mee, maar wat dat aangaat, geldt: minder = meer!
 
Benni zei:
Zou het je ten zeerste afraden ivm overtraining en de negatieve gevolgen die het met zich meebrengt. Misschien valt een dagje rust houden niet mee, maar wat dat aangaat, geldt: minder = meer!

Inderdaad. De enige manier om 7 dagen te trainen, is 1 of 2 'softe' dagen in te bouwen.
 
als je 7 keer per week wilt trainen zou ik toch minstens 2 of 3 dagen benen doen.
 
boerenkool zei:
Inderdaad. De enige manier om 7 dagen te trainen, is 1 of 2 'softe' dagen in te bouwen.
Dat is wel aan te raden.
Ik heb ook wel eens 7 dagen per week getrained, vrij moeilijk vol te houden zoals andere al zeggen. Rust is ERG belangrijk voor de spieren en het is dus beter om per week toch wel een paar rustdagen te hebben. Maar je kunt het altijd een keer proberen natuurlijk, spieren iets afzonderlijker trainen [max 2 per keer bv] of als je een spier 2 keer pakt in die week, 1 keer lichter gewicht.
 
Als je het dan toch wilt proberen??? ... lijkt mij dit een schema dat haalbaarder is:

Borst rug
Benen buik
Schouders armen
Rust
Borst rug
Benen buik
Schouders armen

Edit: je komt snel in de knel met je rust met zo'n schema als je het als weekcyclus ziet.
 
billiejoe zei:
Als je het dan toch wilt proberen??? ... lijkt mij dit een schema dat haalbaarder is:

Borst rug
Benen buik
Schouders armen
Rust
Borst rug
Benen buik
Schouders armen

Dat zijn 7 dagen idd, maar na de schouders/armen training op zondag, volgt op maandag: borst rug en geen rustdag. Dat is niet raadzaam lijkt me. Dit is typisch een 4-dagen schema, dus 3 dagen trainen, 1 dag rust, 3 dagen trainen, 1 dag rust.
 
Groeien is een combinatie van training, voeding en rust. Als je één element niet in acht neemt, zul je waarschijnlijk niet (snel) groeien...

PS: 10 uur slaap is aan de hoge kant
 
ik denk dat je gewoon als je spiergroepen opsplits in 3 of 4 dagen...

ik heb bv

borst/schouders
triceps/buik
rug/biceps
benen

ik doe ze alle 4 achter elkaar en neem dan rust totdat ik me weer klaar voel voor de volgende borst/schouders training

dat kan dus na mijn beentraining zijn of 2 dagen erna...

ik ben van mening dat je je niet blind moet staren op bv maandag wil ik benen doen en dinsdag dit bla bla.....raak je gelijk in de stress als er iets tussen komt waardoor je niet kunt trainen
 
bedankt voor de reacties:D

ik zal het toch maar bij 5 dagen in de week houden:

maandag: borst + triceps
dinsdag: rug + biceps
woensdag: rust
donderdag: borst + buik
vrijdag: rug + schouders
zaterdag: benen
zondag : rust

ik ga voor men spieren die ik 2 keer per week train (borst + rug), 1 zware (tot faillure) en 1 lichte training houden, met licht gewicht en grote herhalingen

ga ik mezelf dan snel overtrainen?
 
Wat een gaar schema.


Als je iets 2 maal per week traint zou je juist niet tot failure mogen gaan :eyes:

Schouders de dag na borst is ook niet ideaal, en benen na rug in dit soort schema ben ik ook geen fan van.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven