XXL Nutrition

7 dagen trainingsschema advies voor afbouwen naar fitte man ipv strongman

Bezoekers in dit topic

NicoBontebal

Dutch Bodybuilder
Waardering
132
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
17%
Hoi,

Ik ben er aan toe mijn schema om te gooien.
45 jaar oud
118 kg
24% vet
70% spiermassa

Ik zie eruit als een strongman en wil toch graag wat kleiner worden.
Ik sport graag in de ochtend vroeg. Van 6 tot 7. Ik train dagelijks met een push pull schema, maar merk dat ik nu ik wat ouder wordt minder snel herstel. Ik vind het ook lastig een rust dag in te plannen omdat ik graag dagelijks sport, mede voor mijn geestelijke gezondheid.

Nu ga ik een redelijk dieet volgen wat low carbs is en dit kan ik wel volhouden. Dit heeft.in het verleden ook gewenste resultaten gegeven.
Ik doe TRT/TVT waardoor spiermassa makkelijk blijft.

MIjn vraag is vooral wat het beste schema voor mij zou zijn om fit te worden in dat uurtje in de gym en niet zozeer massa te behouden of spieren te kweken. Het mag wel wat minder. Ik probeer 12000 stappen te zetten per dag maar vind de cardio in de gym niet zo heel leuk.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
En ja ik weet, you can't outwork a bad diet.

images (7).jpeg

En dan begin je zondag weer van voren af aan. Je kunt met 1 spiergroep per dag deze lekker intensief pakken als je wilt of mix t met wat cardio als je sneller klaar bent.

Let niet op de oefeningen deze zijn flexibel. Vond dit even snel op internet.

Met bro split zit er genoeg hersteltijd tussen de spiergroepen. Volgens de critici iets teveel. Maar het beste schema is het schema dat jou naar de gym laat komen.

Maar als je geen spiermassa wilt kweken of behouden zou ik je een gym abo besparen en omdat je cardio in de gym niet leuk vind Lekker gaan zwemmen, hardlopen of boksen. Wat je maar leuk vind en wat je doelen zijn.

Of gwn lekker op spierbehoud gaan zitten en door middel van low carbs en wat minder calories gwn mooi droog worden.

Niks mis met een strongman fysiek btw 💪💪

Laatst bewerkt:
Vet percentage omlaag brengen en waarschijnlijk iets van cardio gaan doen. Je zult je fitter voelen op een veel lager vetpercentage, maar ik lees niet of je ook aan je conditie wilt werken, of wat je doel precies is.

Hoe duidelijker je doel, des te duidelijker de route.
Wil bv 5km kunnen joggen etc ?
Of 2000mtr zwemmen?

Vet percentage omlaag brengen en waarschijnlijk iets van cardio gaan doen. Je zult je fitter voelen op een veel lager vetpercentage, maar ik lees niet of je ook aan je conditie wilt werken, of wat je doel precies is.

Hoe duidelijker je doel, des te duidelijker de route.
Wil bv 5km kunnen joggen etc ?
Of 2000mtr zwemmen?
Cardio verbeteren is idd een doel. Met 118 kg joggen gaan mijn knieën helaas aan gort maar wandelen en de eliptical moeten wel kunnen. Heeft het nog In om mijn gewicht te verlagen en de reps te verhogen?

Cardio verbeteren is idd een doel. Met 118 kg joggen gaan mijn knieën helaas aan gort maar wandelen en de eliptical moeten wel kunnen. Heeft het nog In om mijn gewicht te verlagen en de reps te verhogen?
Nee, niet terug gaan in gewicht, ja als je gaat deloaden. Maar daarna terug naar waar je nu mee traint. En dan proberen meer herhalingen te maken.

Ik ben van plan een bro split te gaan doen.
40 min kracht en dan afsluiten met 20 min cardio iedere ochtend.
Cardia hartslag tussen 115 en 140. Beetje bet verbranden.

Maakt het nog uit of ik start met cardio of ermee finish?

nee, bij 20 minuten cardio maakt dat niet uit.
Ok, veel dank nog voor je adviezen. Ik heb een week gedeload en dat voelt al meteen een stuk beter. Pijntjes weg, weer wat energieker en ook weer meer zin om de gym in te gaan. Veel dank allemaal voor jullie reacties!

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven