XXL Nutrition

70kg bench zit vast

Bezoekers in dit topic

assie

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2019
Berichten
53
Waardering
12
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
13%
hallo sporters,

ik zit vast met bench presss
ik train met maar 70kg en de ene keer kan ik er 6 de volgende keer 3 de volgende keer weer 6 en vandaag 4. dus het schommelt daartussen en kom niet verder.
hoe pakken jullie dit aan?

ik deed vorige keer 5 sets met 70kg
herhalingen van de sets waren toen 6-6-5-5-5
maar vandaag kon ik dus maar 4 herhalingen
3 sets gedaan: 4-4-3 herhalingen

daarna incline bench gedaan vandaag 65kg 5herhalingen
is de platte bench dan niet zwak ten opzichte van de incline?


ik ben 28jaar 1.70m ik weeg 67kg
en train 10 maanden.
waarvan alle 10 maanden gecut (13kg vet verloren) en eet nu op onderhoud. en ja ik eet voldoende eiwitten 2,5gr per kg lichaamsgewicht en train elke spiergroep 2x perweek behalve benen 1x per week.

zo een 7 jaar geleden kon ik benchpress 85kg 3x en toen stopte ik met trainen.

alleen serieuse antwoorden aub thanks
 
Laatst bewerkt:
Train je volgens een schema of doe je maar wat?
 
Je geeft het zelf al aan , 10 maanden gecut en nu op onderhoud ..
wil je sterker worden zul je meer moeten eten dan je nodig hebt .
 
Je kan ook sterker worden tijdens je cut of op onderhoud, het zal alleen wat langer duren.
Dus of meer eten of je routine eens omgooien, train eens met dumbells of doe 5x5 etc
 
Of haal bench press eruit en doe een tijdje dumbell press en dan weer terug naar bench press na 6-8 weken. Verder gewoon veel eten want er is zeker meer uit te halen dan 70kg
 
Je weegt zo weinig dat je overal base redelijk weak zal zijn. Hoeveel squat je? Alles hangt aan elkaar vast. Als je wat meer gaat eten en elke andere lift ook goed doet zal je bench omhoog gaan.
 
Nee. Wil je beter worden in benchen dan moet je benchen.

Dit dus gewoon blijven benchen. Doe dit ook altijd als 1e oefening zodat je het meest energie hebt. Je kan verschillende dingen proberen bijv. Per week met 2.5 kg verhogen (bij mijn gym is de kleinste schijf 1.25.) start iets onder je max laten we zeggen 65kg en doe 3 sets 5 herhalingen 2x per week als je meer herhalingen kan doe je dit niet gewoon stoppen op 5. De week erna doe je 67.5 daarna 70 dan 72.5... Haal je het niet doe je 3 stapjes terug en ga je gewoon opnieuw beginnen. Dit kost wat tijd maar voor de meeste werkt het.
 
Je weegt zo weinig dat je overal base redelijk weak zal zijn. Hoeveel squat je? Alles hangt aan elkaar vast. Als je wat meer gaat eten en elke andere lift ook goed doet zal je bench omhoog gaan.

ik back squat nu 90kg 5x hoe is de verhouding?
 
Niets op aan te merken xd
 
Je kan ook sterker worden tijdens je cut of op onderhoud, het zal alleen wat langer duren.
Dus of meer eten of je routine eens omgooien, train eens met dumbells of doe 5x5 etc

ik geloof ook in sterker worden op onderhoud ik ben ook wat sterker geworden tijdens cut (maar dat is wss door beginner gains en omdat ik hoge vetpercentage had) tot hoe ver dat gaat weet ik niet ( sterker worden tijdens cut )
 
ik geloof ook in sterker worden op onderhoud ik ben ook wat sterker geworden tijdens cut (maar dat is wss door beginner gains en omdat ik hoge vetpercentage had) tot hoe ver dat gaat weet ik niet ( sterker worden tijdens cut )

Kan, maar beperkter en moeilijker.

en wat betreft cutten: op een gegeven moment is het onvermijdelijk dat je kracht gaat verliezen...
 
Train je volgens een schema of doe je maar wat?

mijn schema is als volgt:

maandag borst en rug:

barbell benchpress 5 sets
barbell incline benchpress 3 sets
cable fly 3 sets

lat pull down 4 sets
row 4 sets

dinsdag: schouders en armen

traps 3 sets met dumbell
front raise 2 sets met dumbell
side raise 2 sets met dumbell
face pull 3 sets

triceps 6 sets ( rope )
biceps 6 sets ( dumbell of met de kabel)

woensdag benen:
squat 5 sets
leg press 3 sets
leg curl 3 sets
kuiten 4 sets

vrijdag borst en rug:

barbell benchpress 3 sets
incline barbell benchpress 5 sets
cable fly of dumbell fly 3 sets

lat pull down 4 sets
row 4 sets

zaterdag schouders en armen:
traps 3 sets met dumbell
front raise 2 sets met dumbell
side raise 2 sets met dumbell
en side rase maar dan voorover buigend voor de achterkant van de schouders 3 sets

triceps 5 sets ( rope )
biceps 5 sets (dumbell of met kabel)

buik 3x per week de dagen verschillen. meestal ma, woe, vr.
ik deadlift niet dat vind ik echt ff to much, na squat heb ik nogal spierpijn. en onderarmen train ik niet dat zou ik ook moeten doen xd.
hier en daar wijzig ik wel soms een oefening voor de spiergroepen.

ik heb deze schema zelf gemaakt dus ik hoor graag wat jullie ervan vinden. voor de tricep doe ik dus maar 1 oefening welke oefening zou ik daar erbij kunnen doen? dan zou ik 2 verschillende oefening van 3 sets kunnen doen inplaats van 1 oefening 6sets.
 
Geen tijd verspillen met overbodig isolatie werk, heb je helemaal niet nodig.
 
Ik zou wel de overheadpress er aan toevoegen voor schouders. Waarschijnlijk dat je schouders en triceps er sterker van worden en daardoor de bench ook beter wordt. Je hebt nu ook niet echt een zware schouder oefening er in.
 
Naja het valt me op dat je maandag bench + incline bench doet en dinsdag je schouders pakt. Dat zou ik niet aanraden, zeker niet als je later wel de ohp bij schouders doet. Front raise er meteen uitgooien en idd ohp doen. Maar schouders meteen de dag na borst, zeker niet als je zowel flat als incline met barbell doet
 
hallo sporters,

ik zit vast met bench presss
ik train met maar 70kg en de ene keer kan ik er 6 de volgende keer 3 de volgende keer weer 6 en vandaag 4. dus het schommelt daartussen en kom niet verder.
hoe pakken jullie dit aan?

ik deed vorige keer 5 sets met 70kg
herhalingen van de sets waren toen 6-6-5-5-5
maar vandaag kon ik dus maar 4 herhalingen
3 sets gedaan: 4-4-3 herhalingen

daarna incline bench gedaan vandaag 65kg 5herhalingen
is de platte bench dan niet zwak ten opzichte van de incline?


ik ben 28jaar 1.70m ik weeg 67kg
en train 10 maanden.
waarvan alle 10 maanden gecut (13kg vet verloren) en eet nu op onderhoud. en ja ik eet voldoende eiwitten 2,5gr per kg lichaamsgewicht en train elke spiergroep 2x perweek behalve benen 1x per week.

zo een 7 jaar geleden kon ik benchpress 85kg 3x en toen stopte ik met trainen.

alleen serieuse antwoorden aub thanks

Waarom doe je plateau ipv pyramide? Niet dat plateau slecht is, maar waarom doe je het?
Waarom train je al zo lang tegen je max ipv op te bouwen en te varieren, én ga je erna nog incline benchen?

Zoals Big Chungus zei, ben je aan het trainen om te trainen, of train je planmatig? Dat wil niet zeggen "ik ga 3 sets van x doen" maar letterlijk een uitgewerkt plan hebben welke kgs je wanneer gaat doen, wanneer je deload, wanneer je volume piekt, wanneer je intensiteit piekt,...
 
Waarom doe je plateau ipv pyramide? Niet dat plateau slecht is, maar waarom doe je het?
Waarom train je al zo lang tegen je max ipv op te bouwen en te varieren, én ga je erna nog incline benchen?

Zoals Big Chungus zei, ben je aan het trainen om te trainen, of train je planmatig? Dat wil niet zeggen "ik ga 3 sets van x doen" maar letterlijk een uitgewerkt plan hebben welke kgs je wanneer gaat doen, wanneer je deload, wanneer je volume piekt, wanneer je intensiteit piekt,...

Ik denk dat hij het linear verhogen voorlopig nog niet heeft uitgemolken. In zijn geval zou ik heel mijn schema omgooien, meerendeels wat hij doet is overbodig en zorgt alleen maar voor meer herstel. En ik zou meer gaan eten.
 
Naja het valt me op dat je maandag bench + incline bench doet en dinsdag je schouders pakt. Dat zou ik niet aanraden, zeker niet als je later wel de ohp bij schouders doet. Front raise er meteen uitgooien en idd ohp doen. Maar schouders meteen de dag na borst, zeker niet als je zowel flat als incline met barbell doet

is het dan beter om maandag incline eruit en vrijdag de platte bench eruit doen en ohp 2x per week erin en front+side raises eruit doen?
 
Back
Naar boven