XXL Nutrition

70kg bench zit vast

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat hij het linear verhogen voorlopig nog niet heeft uitgemolken. In zijn geval zou ik heel mijn schema omgooien, meerendeels wat hij doet is overbodig en zorgt alleen maar voor meer herstel. En ik zou meer gaan eten.

welke oefeningen zijn dan overbodig? ik neem aan de front + side raise en de flys? kan iemand mij een betere schema sturen die voor mij bestemd is? met oefeningen en sets en herhalingen ik wil voornamelijk kracht opbouwen. met 1x per week een spiergroep trainen ging ik helemaal niet vooruit dus ik wil sowieso wel de spiergroepen 2x per week blijven trainen want zo ging ik beter vooruit, behalve benen wel 1x per week.
 
Waarom doe je plateau ipv pyramide? Niet dat plateau slecht is, maar waarom doe je het?
Waarom train je al zo lang tegen je max ipv op te bouwen en te varieren, én ga je erna nog incline benchen?

Zoals Big Chungus zei, ben je aan het trainen om te trainen, of train je planmatig? Dat wil niet zeggen "ik ga 3 sets van x doen" maar letterlijk een uitgewerkt plan hebben welke kgs je wanneer gaat doen, wanneer je deload, wanneer je volume piekt, wanneer je intensiteit piekt,...

ik train inderdaad alleen volgens het schema die ik heb, verder geen deload of wat anders. wat bedoel je met volume en intensiteit piekt? en wat doe je als deze piekt?
 
Het zou zelfs kunnen dat je volume iets te hoog is om voldoende te kunnen herstellen. Alleen al voor de borst zit je op 22 sets per week, wat best veel is. Daarnaast nog de 4 sets front raise (front delts) en 11 sets triceps.

Front raise vind ik sowieso vrij overbodig als je al bench + incline bench doet.
 
is het dan beter om maandag incline eruit en vrijdag de platte bench eruit doen en ohp 2x per week erin en front+side raises eruit doen?
Nope. Ik zou het simpel houden. Als je 6x per week wilt trainen doe je push pull legs, rust, push pull legs. 4x per week doe je upper lower, rust, upper lower. Bij push doe je borst schouder en tricep. Zo train je alle spieren die je gebruikt met de compounds
 
Je weegt zo weinig dat je overal base redelijk weak zal zijn. Hoeveel squat je? Alles hangt aan elkaar vast. Als je wat meer gaat eten en elke andere lift ook goed doet zal je bench omhoog gaan.

Als je 80kg weegt op 1.70 weeg je niet weinig hoor xD
 
Even als aanvulling: lees even de sticky 's doormbt schema's. Schouders de dag na borst is imo niet slim. Meer push oefeningen dan pull (rug) is verre van handig als beginner, en een dag voor armen totaal onnodig (als beginner).

Is volgens mij al genoemd, maar begin gewoon met 5x5 bijvoorbeeld. Zoek maar op, en volg het volledig zoals aangegeven. Ga je echt sterk op worden als je goed eet
 
Even als aanvulling: lees even de sticky 's doormbt schema's. Schouders de dag na borst is imo niet slim. Meer push oefeningen dan pull (rug) is verre van handig als beginner, en een dag voor armen totaal onnodig (als beginner).

Is volgens mij al genoemd, maar begin gewoon met 5x5 bijvoorbeeld. Zoek maar op, en volg het volledig zoals aangegeven. Ga je echt sterk op worden als je goed eet

5x5 strongman lijkt me wel wat ik heb even gekeken en ik zie 3x per week squatten is dat niet te veel van t goede??
 
welke oefeningen zijn dan overbodig? ik neem aan de front + side raise en de flys? kan iemand mij een betere schema sturen die voor mij bestemd is? met oefeningen en sets en herhalingen ik wil voornamelijk kracht opbouwen. met 1x per week een spiergroep trainen ging ik helemaal niet vooruit dus ik wil sowieso wel de spiergroepen 2x per week blijven trainen want zo ging ik beter vooruit, behalve benen wel 1x per week.

Lees even de stickies door over trainingschema's.

Je bent een beginner, ga je tijd en energie nou niet verspillen met zoveel volume, meer is absoluut niet beter. Doe voldoende zodat er adaptie plaats gaat vinden, wat je erbij doet gaat je alleen maar een langer herstel opleveren en dus minder progessie.

6x per week trainen? wat denk je van 3x per week fullbody?

nogmaals, lees de stickies...
 
5x5 strongman lijkt me wel wat ik heb even gekeken en ik zie 3x per week squatten is dat niet te veel van t goede??
Als je het doet zoals het wordt aangegeven in het standaard schema (ken ik niet uit m'n hoofd) kan het zeker. Een van de meest gebruikte en meest effectieve schema's die er is!
 
Meer eten. Vaker OHP doen of Dips.
 
Ikzelf voel progressie door gewoon goed te trainen tot spiervermoeidheid.
Als ik met max gewicht mijn 8 herhalingen niet kan uitdoen, grijp ik onmiddellijk(zonder rust) een paar kilo lager en ga ik door tot fail.
Bvb. Dumbell press (flat) 42kg : als ik tot 5 geraak dan grijp ik 28kg en doe ik tot fail.
Na je training en de dag erop volgend goed eten zodat je herstelt.
 
Minder sets, en gewoon af en toe is een extra setje toevoegen met 1 rep max. Rustig verhogen met de kleine 1-2kg schijfjes en je bench zal stilaan omhoog gaan.

+ Wanneer je traint kan ook wat schelen, als ik een dag low carb zit is men bench ook maar triest, 's morgens zit ik ook nooit op 100% kracht.
Bench is maar een povere 120kg maar heb na een low carb day soms al last met 80kg.

Dus, meerdere factoren spelen mee :).
 
Kan, maar beperkter en moeilijker.

en wat betreft cutten: op een gegeven moment is het onvermijdelijk dat je kracht gaat verliezen...
Maar die kracht heb je ook binnen een mum van tijd weer terug, als je weer even boven je onderhoud eet.
 
Lekker gaan Greyskullen! Gegarandeerd vooruitgang in je bench;)
Wel zorgen voor schijfjes van 0.5 kg. Kun je zo kopen:)
 
Back
Naar boven