XXL Nutrition

7x per week trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Een kennis van me traint 7x per week. Zodra ik dat hoorde, zei ik dat hij zich overtraint. Welnee was zijn reactie, elke spiergroep, behalve buik en kuiten krijgen steeds 6 dagen rust..

Wat vinden jullie, mede met het oog op het artikel wat ik voorbij zag komen waarin wordt aangeraden 3x per week te trainen ivm tot rust komen van je zenuwstelsel.

maandag BORST + BUIK ZWAAR
dinsdag RUG + KUITEN LICHT
woensdag VOORKANT BENEN + BUIK LICHT
donderdag BICEPS + KUITEN ZWAAR
vrijdag TRICEPS + BUIK ZWAAR
zaterdag SCHOUDERS + KUITEN LICHT + CARDIO
zondag ACHTERKANT BENEN + BUIK LICHT + CARDIO
maandag RUST
dinsdag BORST + KUITEN ZWAAR

De jongen traint al 8 jaar.. is sterk, maar ecto-gespierd als je begrijpt wat ik bedoel, mede omdat hij er ooit 15 kg vet (en spieren) af heeft getraind...

Wat zouden jullie doen als je verder gewoon puur naturel bezig bent?
 
Heeft hij er ooit al eens bij stilgestaan dat je bij training van de ene groep ook gebruikt maakt van de andere groep?
i.e. biceps/rug, triceps/borst, quads/gluten en hams schouders/borst etc.
Verder zijn 2 dagen van absolute rust per week onmisbaar voor een goed herstel van alle groepen.
 
Je moet minstens een dag rust hebben, en liefts twee. Althans mijn vorderingen begonnen pas toen ik van 6 naar 5 dagen terugschroefde. 7x trainen per week is niks. Toen ik aan de unief zat trainde ik 8 maal per week, maar slechts op 5 dagen. 3 van die dagen trainde ik smorgens and savonds.
 
Originally posted by Big Cat
Je moet minstens een dag rust hebben, en liefts twee. Althans mijn vorderingen begonnen pas toen ik van 6 naar 5 dagen terugschroefde. 7x trainen per week is niks. Toen ik aan de unief zat trainde ik 8 maal per week, maar slechts op 5 dagen. 3 van die dagen trainde ik smorgens and savonds.
Ik weet niet waar hij het vandaan haalt, maar toen ik het artikel aanhaalde waarin over 3 trainingen/week wordt gesproken zei hij onmiddellijk dat dat door een anabolengebruiker geschreven moet zijn.
Ik vind het raar dat iemand die al zo lang traint wel heel sterk is, maar nauwelijks een heel grote spierontwikkeling heeft.. het kan ook aan het dieet liggen.
En in hoeverre heeft het zin om het principe van rust keer op keer aan iemand uit te leggen die al 8 jaar bezig is en nog zo bloedfanatiek is...
Eerlijk gezegd ben ik nu blij dat ik mijn cardio op de zelfde dagen doe als de KT (of vlak er na, of in de avond). Zo heb ik 3 vrije dagen/week (di-do-zo).
 
Zie je, het komt perfect overeen met wat ik dacht: geen massa maar wel veel kracht, moet je eens kijken hoe powerlifters en gewichtheffers trainen, ook 6x per week soms 7 x je wordt er wel sterk van maar je spieren krijgen niet de tijd om te groeien.
 
Originally posted by Esperantisto

Ik weet niet waar hij het vandaan haalt, maar toen ik het artikel aanhaalde waarin over 3 trainingen/week wordt gesproken zei hij onmiddellijk dat dat door een anabolengebruiker geschreven moet zijn.
Ik vind het raar dat iemand die al zo lang traint wel heel sterk is, maar nauwelijks een heel grote spierontwikkeling heeft.. het kan ook aan het dieet liggen.
En in hoeverre heeft het zin om het principe van rust keer op keer aan iemand uit te leggen die al 8 jaar bezig is en nog zo bloedfanatiek is...
Eerlijk gezegd ben ik nu blij dat ik mijn cardio op de zelfde dagen doe als de KT (of vlak er na, of in de avond). Zo heb ik 3 vrije dagen/week (di-do-zo).

Integendeel. 3 dagen per week kan alleen maar een fanatieke, natuurlijke HIT protagonist zijn. Of een luierik. 4 a 5 dagen is goed, 6 a 7 lukt eigenlijk alleen maar optimaal als je anabolen gebruikt om je herstel te bevorderen.
 
Alleen domme mensen trainen elke dag... :D
 
Is dat zo ?

Oh Big cat

dat wist ik niet. Dus ik moet dadelijk als ik ga splitten (voor het eerst) 4 ! keer per week trainen?

Want mij werd verteld / aangeraden (en door mensen hier op de lijst juist afgeraden) om een 2 daagse split training te maken. Maar jij bedoelt dus een 4 daagse split training maken ?

Groetejes,

Xerxes
 
Dat lijkt me wel verstandig ja...
 
Re: Is dat zo ?

Originally posted by xerxes
Oh Big cat

dat wist ik niet. Dus ik moet dadelijk als ik ga splitten (voor het eerst) 4 ! keer per week trainen?

Want mij werd verteld / aangeraden (en door mensen hier op de lijst juist afgeraden) om een 2 daagse split training te maken. Maar jij bedoelt dus een 4 daagse split training maken ?

4 of 5. 3 kan door de beugel als je alleen maar traint voor je gezondheid, 2 is echt te weinig.
 
zie je ik ben weer veel te lui.. train 3x in de week.

kennis van me traint elke dag... ziet er zeker goed gevormd uit.
Hij traint maar half uurtje 1 spiergroep. Dus vrij kort.. best wel goed ontwikkeld hoor!
 
Re: Re: Is dat zo ?

Originally posted by Big Cat


4 of 5. 3 kan door de beugel als je alleen maar traint voor je gezondheid, 2 is echt te weinig.
Maar voor beginners is een splittraining van 2x/week toch niet slecht? Nou ja, ik train ook al 4x per week ook al ben ik nog beginner (3 mnd bezig) ;)
 
Back
Naar boven