XXL Nutrition

8 oefeningen 4 sets per groep te veel!?

Bezoekers in dit topic

Irons

Novice
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
95kg
een gast bij mij op de sportschool traint gewoon zijn grote spiergroepen zooo uitgebreid, vraag me af of dat wel goed is... hij heeft wel t fysiek van een afgetrainde bb'er maar traint ook al tien jaar..

als hij bijv. zijn rug traint doet hij 8 verschillende oefeningen, met 4 setjes per oefening.. daarna gaat ie nog vrolijk zijn armen trainen (dus bi en tri)...
de volgende dag doet ie borst idem en dan weer zijn armen..

ik zit toch te denken om t ook maar zo te doen.. t resultaat liegt er niet om maar hoor ook vaak dat 5 oefeningen meer dan genoeg is vanwege e.v.t. overtraining??
 
Wat voor hem werkt hoeft niet perse voor jou te werken.
Gewoon proberen dan kom je er vanzelf achter.
 
Check de trainingen eens van een pro BB'er.
 
een gast bij mij op de sportschool traint gewoon zijn grote spiergroepen zooo uitgebreid, vraag me af of dat wel goed is... hij heeft wel t fysiek van een afgetrainde bb'er maar traint ook al tien jaar..

als hij bijv. zijn rug traint doet hij 8 verschillende oefeningen, met 4 setjes per oefening.. daarna gaat ie nog vrolijk zijn armen trainen (dus bi en tri)...
de volgende dag doet ie borst idem en dan weer zijn armen..

ik zit toch te denken om t ook maar zo te doen.. t resultaat liegt er niet om maar hoor ook vaak dat 5 oefeningen meer dan genoeg is vanwege e.v.t. overtraining??

Of t teveel is...tja, misschien is dat gewicht voor hem wel een peulenschil en is t deloaden wat hij doet...en zou jij doodvallen onder dat gewicht.

Je zegt t zelf al... Die gast traint al 10 jaar. Hoe die gast er nu uitziet is niet het resultaat van de trainingen die hij nu doet, maar van die jarenlange discipline... Hij heeft dus veel stappen moeten zetten voorafgaand aan de trainingen die je hem nu ziet doen.

Een daarvan is zorgen voor basiskracht, oftewel zorgen dat je 2x in de week alle grote spiergroepen hebt getraind. Nog niet gaan isoleren dus, of je aandacht richten op "detailspieren" als je armen... Eerst een tijdje (een maand of 9 tot 12) benen, borst en rug trainen. Jouw armen worden gedurende die workouts ook al flink aan het werk gezet.

Spiegel jezelf niet teveel aan anderen, maar pak het stapje voor stapje aan...op je eigen niveau, in je eigen tempo.
 
Ik zou het niet proberen, je spieren kunnen het misschien aan op laag gewicht maar sloopt denk ik wel je pezen.
 
Vergeet niet dat met as alles werkt..
 
Back
Naar boven