AndroidHealthClinic

8 seconden

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Kreeg vandaag een trainingstip van een trainer op mijn sportschool.
Bijv. bij bicepstraining met de halter:
4 herhalingen en dan boven 8 seconden vasthouden en dan weer 4 herhalingen.
Voelde het echt enorm in mijn armen.
Is dit een goede afwisseling en evt ook te gebruiken voor andere oefeningen???
 
Doet me een beetje denken aan "static hold," alleen eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je je biceps echt laat afzien door ze boven even vast te houden. Er zijn echter wel andere oefeningen waarbij het ook gedaan wordt, ik doe het alleen bij de "side raises," daar houd ik hem dan echter wel 30 sec. vast.

Er zijn wel meer oefeningen waarmee dit te doen is hoor!

greetz,
Ron
 
2 sec. is genoeg om je bicep helemaal de pleuris in te helpen
 
Originally posted by RobbieH
Kreeg vandaag een trainingstip van een trainer op mijn sportschool.
Bijv. bij bicepstraining met de halter:
4 herhalingen en dan boven 8 seconden vasthouden en dan weer 4 herhalingen.
Voelde het echt enorm in mijn armen.
Is dit een goede afwisseling en evt ook te gebruiken voor andere oefeningen???
Niet boven vasthouden maar juist recht voor je, het is leuk af en toe maar de meeste groei komt toch niet van statische maar juist dynamische contractie.
 
Door die 8 sec. statisch treed er ischemie op, oftewel je spieren krijgen een zuurstoftekort.(ze denken dat je daardoor hypertrofie stimuleert)
Door het aangespannen houden van je spieren knijp je je aderen dicht.

Toevallig vandaag op school behandeld. Het idee erachter is dat in een set verschillende bewegingsvormen doet en daardoor je spier op 3 verschillende manieren prikkelt. Concentrisch-excentrisch, statisch en explosief.
Je doet dan voor je rug 4 verschillende oefeningen, borst 3, schouders 3,benen 4(?), triceps biceps 2.
En van elke oefening 1 setje.
 
Wees nou eerlijk...denk je nou echt dat dat zou helpen??? In al die jaren dat BB bestaat is echt alles al uitgeprobeerd hoor. Gewoon de normale manier, basis oefeningen is nog altijd de beste manier. (en dan per persoon verschillend of dat HIT, high volume of wat ook is)
 
Je moet maar zo denken dat het de variatie en spelen met diverse technieken is die voor de meesten de boel levendig houd

Ik denk niet dat als er maar 1 manier van trainen was ik het zolang vol had gehouden. Maar ik ben nu na al die jaren nog aan het experimenteren.
 
Ik wilde het ook gaan gebruiken als afwisseling voor tussendoor.
Dus dan bijv 1 x per 2 maanden een week zo trainen.
Wat is trouwens een goed HIT schema??
Heb al meerder malen de zoekfuntie gebruikt maar kan er geen vinden.
 
Back
Naar boven