AndroidHealthClinic

8 weken korte esters VS 12 weken lange esters (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jamesss

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
2.762
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Ik ben een nieuwe kuurtje aan plannen en ben dus veel aan het inlezen. Ik wou eerste lange esters doen en toen weer korte esters. Eerst wou ik korte esters voor 12 weken doen maar dit werd afgeraden. Nu vroeg ik me iets af:

Waar heb je netto meer VVM winst bij in jullie opinie:
12 weken lang Test/Tren lange esters
of
8 weken lang Test/Tren korte esters

Of zal je in de 8 weken evenveel gainen als 12 weken lang? Of moet je toch echt 12 weken korte esters gebruik om evenveel winst te hebben als 12 weken lange esters?

Dit is gewoon puur een intresse vraag en ben erg benieuwd welke visie iedereen hierover heeft.
 
ik denk zelf dat dat verschilt per persoon man. De een reageert beter op korte en de andere weer op lange. ik zou zeggen uitproberen !
 
Tja ik kan natuurlijk gewoon beginnen aan een 12 weker met korte esters. Is de rek eruit naar week 8 kan ik hem gewoon afkappen.

Maar vond het wel leuk om te kijken wat men hierover dacht.
 
Ik denk dat het ook een grote reden is dat het veel langer duurt totdat de lange esters inkicken (ong 3weken). De reden waarom het aangeraden wordt 10weken lange esters te gebruiken is dat je na 6-8weken veel minder groeit en het beter is te stoppen, rusten en dan een nieuwe te beginnen. Het voordeel heb je met korte esters dat je niet lang hoeft te wachten vooralleer het inkickt en ook vroeger kan stoppen (terwijl je praktisch evenveel gains hebt).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het ook een grote reden is dat het veel langer duurt totdat de lange esters inkicken (bijna 2weken). De reden waarom het aangeraden wordt 10weken lange esters te gebruiken is dat je na 6-8weken veel minder groeit en het beter is te stoppen, rusten en dan een nieuwe te beginnen. Het voordeel heb je met korte esters dat je niet lang hoeft te wachten vooralleer het inkickt en ook vroeger kan stoppen (terwijl je praktisch evenveel gains hebt).

Bij mij werken de lange esthers pas echt goed na 3 tot 4 weken....
 
Ik vind dat je korte esters moet gebruiken wanneer je kuur ook van korte duur is. Niet dat het anders niet kan, maar puur om het prikken. Zolang je niet op dieet gaat, zou ik mijn voorkeur geven aan lange esters.
 
Als je nou een combinatie maakt van korte en lange esthers.

Je doet in je eerste 2weken korte esthers bovenop de lange esthers de laatste 2weken die je kuurt zet je alleen korte esthers, zo heb je toch nog aardig wat mg`s in je lichaam en eindig je toch met een sneller herstel.
 
8weken is geen korte kuur imo.
Ga lekker voor de lange esters,na week 8 is bij mij de meeste groei er wel uit.
Dus waarom vaker prikken dan nodig.
 
8weken is geen korte kuur imo.
Ga lekker voor de lange esters,na week 8 is bij mij de meeste groei er wel uit.
Dus waarom vaker prikken dan nodig.

eens!

als je frontload vind ik acht weken kuren prima te doen..met een deca ester is het echter een andere zaak, maar met enanthaat kan dat best!

je kunt ook 8 weken met enanthaat esters gaan kuren en wanneer je het gevoel hebt door te willen gaan..overstappen op prop en acetate...
 
Zeg James, jij weet ook niet zo goed wat je wilt he ;)
 
Zeg James, jij weet ook niet zo goed wat je wilt he ;)

Haha dat klopt. Maar ik heb iemands kuur idee gejat nu (weet niet meer wie)

1-6 Prop @150
1-6 Tren @75
1-6 Mast @100

Kort en krachtig. Mocht ik het toch te kort vinden kanik hem altijd doortrekken naar 8. Maar als ik maar 6 draai kan ik vrij snel weer aan de volgende beginnen :D
 
Haha dat klopt. Maar ik heb iemands kuur idee gejat nu (weet niet meer wie)

1-6 Prop @150
1-6 trenbolone @75
1-6 Mast @100

Kort en krachtig. Mocht ik het toch te kort vinden kanik hem altijd doortrekken naar 8. Maar als ik maar 6 draai kan ik vrij snel weer aan de volgende beginnen :D

Ik begin voor het eind van de week al met dit kuurtje :p
Hou hem overigens wel lekker op 3 weken, alhoewel ik toch best loop te twijfelen om hem misschien 4 weken te doen. 6 weken.... Nee, voorlopig niet!

Ben erg benieuwd wat deze combinatie met me gaat doen, zal ook zeker een logje bij houden, zou lache zijn als jij tegelijkertijd ook een logje bij houdt! (als je ook de bovenstaande kuur gaat doen)
 
Ik ben ZEER benieuwd wat het voor jou doet. Wat zijn je huidige stats?

Ik ben nu pas 12 weken off van mijn vorige kuur. Laat volgende week mijn bloed checken. Wil natural mijn vet% nog wat lager brengen om zo meer effect te hebben van de kuur. Zodra dat alles is gedaan we langzaam aan beginnen. Dus zal niet voor begin December zijn dat ik de spuit er weer in jas. Maar uiterlijk 1 januari zet ik hem erin. Het beste "Newyears present" dat er is :D
 
Ik ben ZEER benieuwd wat het voor jou doet. Wat zijn je huidige stats?

M'n stats..... Die zeggen niet zoveel. Zal je wel een foto pm'en. Dan kan je zien wat er speelt :o
Maargoed, ±80kg 8%bf, misschien zelfs 7%. Bankdruk een schrale 120kg
 
Met dat vet% kan je lekker gaan schranzen in de kuur en kilo's pakken. Moet zeker geen probleem zijn. Succes ermee!!
 
Met dat vet% kan je lekker gaan schranzen in de kuur en kilo's pakken. Moet zeker geen probleem zijn. Succes ermee!!

Dat vreten gaat lukken, vooral omdat ik maar 3 weken doe! Ben overigens een hevige voorstander van mega veel eiwitten tijdens de kuur. Dus zal per dag, naast me normale maaltijden een flinke hoeveelheid eiwitten naar binnen werken. Niet te vergeten dat er voor het slapen gaat 100gram langzame eiwitshake in gaat en een halve kilo kwark (50mg eiwit)! Krijg er nu al honger van :zuip:
 
Haha dat klopt. Maar ik heb iemands kuur idee gejat nu (weet niet meer wie)

1-6 Prop @150
1-6 trenbolone @75
1-6 Mast @100

Kort en krachtig. Mocht ik het toch te kort vinden kanik hem altijd doortrekken naar 8. Maar als ik maar 6 draai kan ik vrij snel weer aan de volgende beginnen :D

eod??
 
Back
Naar boven