Fitness Seller

8 weken lang 2 uur per dag cardioen 80 procent max heartr (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
De komende 8 weken ga ik 2 uur per dag hardlopen/fietsen met een hardslag van rond de 160, ben 22 jaar 84 kg, zijn er nog dingen waar ik op moet letten, beter wel en niet kan doen? heb dit namelijk nog nooit 8 weken op rij gedaan
 
2u lopen aan een hartslag van 160 gedurdende 8 weken? Benieuwd of je dat gaat volhouden.
 
das geen cardio training maar een intensieve duurtraining, als het is voor vet te verbranden : geen goed idee.

ik ken je conditiepeil niet maar lijkt me wat hard. als je efficient vet wil verbraden neem dan een uurtje fietsen of 30-45lopen aan een gematigd tempo (hartslag van rond de 133 voor fietsen en lopen rond de 143) minder vermoeiend en veel efficienter, je traint je hart veel beter en gaat het volume ervan vergroten ipv te liggen beuken tegen 160, 160 houd ik aan als ik mijn hart wil verharden, de hartwanden.
 
Zelf ben ik erg enthousiast over HIIT om vet te verbranden. Zie hieronder citaten die ik hier op het forum heb gevonden. Wel heel wat anders dan wat je zelf beschreef maar hopelijk kan het je verder helpen... it works for me!:D Met HIIT zit je ongeveer ook op 80%, alleen dan een 15 min ipv 2 uur!

HIIT oftwel high intensity interval training is ongetwijfeld de meest ideale vorm van cardio. Maar daar komt bij dat dit ook de zwaarste vorm is van cardio en dus niet voor iedereen weggelegd is. Het principe is als volgt:
Eerst volgt er een warming up van 3-4 minuten zodat je zeker in de aërobische zone begint. Dus 3-4 minuutjes lage/middelmatige intensiteitscardio en dan komt het zware werk. Het principe is dat je 30 sec sprint gevolgt door 30 sec lage intensiteitscardio, dan weer 30 sec sprint en terug 30 sec lage intensiteitscardio. Dit gedurende maximum 15 minuten (3-4 min warming up meegerekent)

Hoe komt het dat je na hoge intensiteitscardio of HIIT vetten blijft verbranden?
Je stofwisseling blijft zoals gezegd een tijd lang hoger dan normaal. Hier is een eenvoudige verklaring voor: je lichaam moet na de training de energiesystemen terug aanvullen.
Na een training op lage intensiteit is het verbruik van zuurstof eerder klein, maar na een training op hoge intensiteit is het zuurstofverbruik heel hoog (verhoogde EPOC: Excess post-exercise oxygen consumption). Als je weet dat de brandstof voor het verhoogde zuurstofgebruik bijna volledig door vetten geleverd wordt, spreekt het voor zich dat trainingen op hoge intensiteit ideaal zijn om je vetverbranding een duwtje in de rug te geven.
Vet verbranden wordt op deze manier extra gestimuleerd. Drie maal per week een cardiotraining op hoge intensiteit zorgt voor een verhoging van de stofwisseling. Door dit extra zuurstofverbruik is het mogelijk tot zelfs 9 keer meer vetverbranding te stimuleren dan in een gewone rust die je zou hebben na lage intensiteitscardio.
 
het doel is een conditi op te bouwen, en tegelijkertijd heel wat vet te verbranden, zit nu zo rond de 12 gok ik, wil rond de 6 eindigen na deze 6 weken, maar het belangrijkste is het opbouwen van een conditie
 
Zelf ben ik erg enthousiast over HIIT om vet te verbranden. Zie hieronder citaten die ik hier op het forum heb gevonden. Wel heel wat anders dan wat je zelf beschreef maar hopelijk kan het je verder helpen... it works for me!:D Met HIIT zit je ongeveer ook op 80%, alleen dan een 15 min ipv 2 uur!

HIIT kan bijzonder effectief zijn, mits goed uitgevoerd.

Dat betekent dat je gedurende 20 minuten op 'n hartslag van gemiddeld 90% van de max. moet zitten. Hartslagmeter op 80% als ondergrens en 95% als bovengrens instellen waartussen je traint.

HIT zoals jij aangeeft wordt normaal gedaan gedurende 40 minuten op 80% van de max. Hartslagmeter instellen op 70% als ondergrens en 85% als bovengrens.
 
het doel is een conditi op te bouwen, en tegelijkertijd heel wat vet te verbranden, zit nu zo rond de 12 gok ik, wil rond de 6 eindigen na deze 6 weken, maar het belangrijkste is het opbouwen van een conditie

Conditie opbouwen wordt normaal gedaan met drie soorten trainingen: Duurtraining, onderhoud (van de conditie) en intervaltraining om de snelheid te verhogen.
 
De komende 8 weken ga ik 2 uur per dag hardlopen/fietsen met een hardslag van rond de 160, ben 22 jaar 84 kg, zijn er nog dingen waar ik op moet letten, beter wel en niet kan doen? heb dit namelijk nog nooit 8 weken op rij gedaan

Ik neem aan dat je wel ervaring hebt met lopen en fietsen op dat tempo, anders moet je eerst een paar weken opbouwen. Verder neem ik aan dat je niet iedere dag twee uur achter elkaar gaat, maar twee keer een uur met voldoende rust en eten ertussen? Anders pleeg je roofbouw op je lichaam, niet alleen het vet maar ook de spieren.

Het tempo op zich is stevig, maar wel te halen, je zal er een hoop kcals doorheen draaien, zo'n 100.000 schat ik.
 
das geen cardio training maar een intensieve duurtraining, als het is voor vet te verbranden : geen goed idee.

ik ken je conditiepeil niet maar lijkt me wat hard. als je efficient vet wil verbraden neem dan een uurtje fietsen of 30-45lopen aan een gematigd tempo (hartslag van rond de 133 voor fietsen en lopen rond de 143) minder vermoeiend en veel efficienter, je traint je hart veel beter en gaat het volume ervan vergroten ipv te liggen beuken tegen 160, 160 houd ik aan als ik mijn hart wil verharden, de hartwanden.

160 hartslag voor een jonge vent is niet heel intensief. Het is precies goed voor maximale vetverbranding.
 
Zelf ben ik erg enthousiast over HIIT om vet te verbranden. Zie hieronder citaten die ik hier op het forum heb gevonden. Wel heel wat anders dan wat je zelf beschreef maar hopelijk kan het je verder helpen... it works for me!:D Met HIIT zit je ongeveer ook op 80%, alleen dan een 15 min ipv 2 uur!

Hoe komt het dat je na hoge intensiteitscardio of HIIT vetten blijft verbranden?
Je stofwisseling blijft zoals gezegd een tijd lang hoger dan normaal. Hier is een eenvoudige verklaring voor: je lichaam moet na de training de energiesystemen terug aanvullen.
Na een training op lage intensiteit is het verbruik van zuurstof eerder klein, maar na een training op hoge intensiteit is het zuurstofverbruik heel hoog (verhoogde EPOC: Excess post-exercise oxygen consumption). Als je weet dat de brandstof voor het verhoogde zuurstofgebruik bijna volledig door vetten geleverd wordt, spreekt het voor zich dat trainingen op hoge intensiteit ideaal zijn om je vetverbranding een duwtje in de rug te geven.
Vet verbranden wordt op deze manier extra gestimuleerd. Drie maal per week een cardiotraining op hoge intensiteit zorgt voor een verhoging van de stofwisseling. Door dit extra zuurstofverbruik is het mogelijk tot zelfs 9 keer meer vetverbranding te stimuleren dan in een gewone rust die je zou hebben na lage intensiteitscardio.

Wat hier staat klopt wel, maar dat laatste wekt de indruk dat je met HIIT 9x zo snel je vet kwijtraakt in een kwart van de tijd. Zo goed is het nou ook weer niet!

Je moet het ook eerder vergelijken met een afvaltraining op een intensiteit die je ca een uur kan volhouden. Een HIIT sessie is veel korter en veel intensiever, maar over de gehele dag gezien raak je bij beide types training evenveel vet en kcals kwijt. Beide geven metabole stimulatie maar die van de HIIT is iets groter.
Dus het is vooral een afweging van hoeveel tijd je hebt, wat je aankan, kans op blessures, wat je ligt.
 
Ik neem aan dat je wel ervaring hebt met lopen en fietsen op dat tempo, anders moet je eerst een paar weken opbouwen. Verder neem ik aan dat je niet iedere dag twee uur achter elkaar gaat, maar twee keer een uur met voldoende rust en eten ertussen? Anders pleeg je roofbouw op je lichaam, niet alleen het vet maar ook de spieren.

doe het 2 uur achter elkaar, ivm met werk, zit er ook aan te denken om de ene dag 2 uur cardio op heart rate van 160 en de dag erna kracht training en 1 uur cardio op heart rate 160, dit lijkt me makkelijker vol te houden plus de spiermassa blijft redelijk behouden.

Het tempo op zich is stevig, maar wel te halen, je zal er een hoop kcals doorheen draaien, zo'n 100.000 schat ik.

wat bedoel je met 100000 kcals, over de totale 8 weken?
 
het doel is een conditi op te bouwen, en tegelijkertijd heel wat vet te verbranden, zit nu zo rond de 12 gok ik, wil rond de 6 eindigen na deze 6 weken, maar het belangrijkste is het opbouwen van een conditie

6% op zes weken verliezen? Jij stelt wel heel realistische doelen.
 
Elke dag 2 uur lijkt gedurende 6 weken lijkt me volgens mij geen lachertje...
 
hmm kheb zo mijn twijfels bij dit verhaal, je zult echt een uitstekende conditie moeten hebben, en niet roken :rolleyes:

nee niet echt bepaald een lachertje , kzouz kr ook wat meer kcals gaan eten en veel eiwitten om spierverlies te voorkomen
 
tuurlijk is het wel haalbaar, maar heb je er alles voor over..
 
doe het 2 uur achter elkaar, ivm met werk, zit er ook aan te denken om de ene dag 2 uur cardio op heart rate van 160 en de dag erna kracht training en 1 uur cardio op heart rate 160, dit lijkt me makkelijker vol te houden plus de spiermassa blijft redelijk behouden.



wat bedoel je met 100000 kcals, over de totale 8 weken?

2 uur achter elkaar, iedere dag, 8 weken lang, dat is heel veel. Je maakt je koolhydraatvoorraden helemaal op en traint daarna nog door, en voordat de voorraden helemaal hersteld zijn ga je alweer zoveel trainen en put je ze weer uit. Daarbij ga je minder kcals eten dan je verstookt, dus je herstel staat al onder druk.

Wist je na anderhalf uur trainen al 15% van de brandstof voor je spieren uit eiwit bestaat? En dat ga je 8 weken lang iedere dag doen...

Ik zou dit zeker overtrainen durven noemen, en volgens mij ga je er zeker spierverlies bij oplopen, omdat je geen herstelfase hebt. Na een paar weken ga je dat volgens mij ook zeker merken.

Ik heb gerekend dat je ca 1000 kcals in een uur kan doen op die intensiteit, dat is dus 2.000 per dag, 14.000 per week. In 8 weken verstook je dan dus ruim 100.000 kcals totaal aan training.

Als ik jou was zou ik het bij gemiddeld 1 uur per dag (1000 kcals) houden en daarbij gewoon iets minder eten. Je kan dan net zoveel vet verliezen, want het gaat niet om hoeveel je rechtstreeks verstookt maar om het verschil tussen energieverbruik en energieinname.
 
Als ik jou was zou ik het bij gemiddeld 1 uur per dag (1000 kcals) houden en daarbij gewoon iets minder eten. Je kan dan net zoveel vet verliezen, want het gaat niet om hoeveel je rechtstreeks verstookt maar om het verschil tussen energieverbruik en energieinname.

De reden is niet om vet te verbranden, het is een tweede doel wat hier mooi op aansluit
 
De reden is niet om vet te verbranden, het is een tweede doel wat hier mooi op aansluit

O ja, ik zie het nu, anderen kwamen met dat vetverbranden aan. Wat is dan je eerste doel?
 
Back
Naar boven