MuscleMeat

80% TDEE voor een ouwe dikzak.

Bezoekers in dit topic

Hummer

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
21.690
Waardering
1.251
Lengte
1m83
Massa
150kg
Ondanks een enorm gebrek aan discipline ben ik van plan eens wat kilo's vet af te vallen.
Nu, na een periode van blessures kan ik eindelijk deze week weer beginnen trainen, en wil ik gelijk mijn eetgewoontes wat proberen te verbeteren.
Mijn vrouw doet een "koolhydraat beperkt dieet" waar ik even aan mee heb proberen te doen, maar dat vind ik niet echt "alles"...

Mijn gewicht schommelt enorm door het vasthouden van vocht (neem ik aan)
De éne buiten de andere dag kan makkelijk 4kg schelen op de weegschaal...
Misschien ben ik wat "koolhydraat gevoelig" maar daar wil ik in eerste instantie even geen rekening mee houden, omdat ik dit niet zeker weet.

Na het lezen van "Burn the Fat, Feed the Muscle" ben ik op het volgende gekomen (zie bijlage)

Als je er verstand van hebt hoor ik graag wat advies i.v.m. mijn plannen.

Ik ben niet zo van de cardio, en zal dan ook niet zo heel veel daar aan doen.
Dat zal bij mij ophouden met af entoe eens een stuk lopen en fietsen.
Aangezien ik (voorlopig nog) thuis train heb ik ook niet de beschikbaarheid over cardio app. dus... :rolleyes:
 

Bijlagen

  • 80% TDEE dieet Hummer.xls
    20 KB · Weergaven: 296
Dat ik dit nog mag meemaken !

Idd Hum, je lijkt me wel wat hoog te zitten in carbs ... maar, zoals je zegt, eerst even kijken hoe het uitpakt.
 
Wat Rob zegt :) die 100cl magere melk kan je sowieso schrappen, scheelt alweer 1/6 van al je carbs...
 
go hummer, ik zal ook eens kijken of ik over de sluis van Terneuzen binnenkort geen mannetje ziet lopen met een knalrode kop en bijpassende sokken :p
 
go hummer, ik zal ook eens kijken of ik over de sluis van Terneuzen binnenkort geen mannetje ziet lopen met een knalrode kop en bijpassende sokken :p

en een spoor van chupa chups achter zich aan :roflol:
 
Dat ik dit nog mag meemaken !

Idd Hum, je lijkt me wel wat hoog te zitten in carbs ... maar, zoals je zegt, eerst even kijken hoe het uitpakt.
:D Hmmm...
Hoog in koolh. éh..?
Maar dan percentueel, of echt qua hoeveelheid/grammen?
Want als ik koolh. schrap, dan moet ik volgens Tom de eiwitten omhoog doen, want het vet is ongeveer goed dacht ik.

Wat Rob zegt :) die 100cl magere melk kan je sowieso schrappen, scheelt alweer 1/6 van al je carbs...
Let op, daar ga ik weer...
Ik drink graag melk! ;)
Dan schrap ik liever wat anders eigenlijk...
Of is dat niet hetzelfde..?
Ik "hoor" wel eens dat melk(producten) zorgen voor meer vocht in/onder de huid, en dus definitie in de weg staat.
Maar zover hoef ik niet speciaal te komen hoor, gedefinieerd.
Ik met definitie, het moet niet gekker worden! :roflol:

go hummer, ik zal ook eens kijken of ik over de sluis van Terneuzen binnenkort geen mannetje ziet lopen met een knalrode kop en bijpassende sokken :p
Kom je wel eens in Terneuzen dan?
Zoja, kun je uitkijken naar de dikste bootman die je ooit hebt gezien! ;)

en een spoor van chupa chups achter zich aan :roflol:
Nee nee, geen chups chups meer.
Ik heb nu een voedingsschema! :D
 
Bwah, je kan komende 2 weken kijken wat er gebeurd hé ... gebeurd er niets, kan je zakken
naar een 180gr kh. Stagneert de boel dan weer, kan je weer zakken naar een 150 ofzo.
Het is een beetje zoeken waar je op reageert, ome Tom legt het wel allemaal mooi uit,
maar uiteindelijk is het maar een richtlijn en telt het niet voor iedereen.

EDIT: je drinkt trouwens ook wel veel whey :p Een 400tal kcal zelfs :p
Je whey mag nooit meer dan 10% van je totaal aantal kcal zijn. Komt je stofwisseling beter ten goede.
Kan je beter nog een pakje broodbeleg a la kipfilet tussendoor smikkelen.
 
Laatst bewerkt:
Haha succes!
 
Bwah, je kan komende 2 weken kijken wat er gebeurd hé ... gebeurd er niets, kan je zakken
naar een 180gr kh. Stagneert de boel dan weer, kan je weer zakken naar een 150 ofzo.
Het is een beetje zoeken waar je op reageert, ome Tom legt het wel allemaal mooi uit,
maar uiteindelijk is het maar een richtlijn en telt het niet voor iedereen.

EDIT: je drinkt trouwens ook wel veel whey :p Een 400tal kcal zelfs :p
Je whey mag nooit meer dan 10% van je totaal aantal kcal zijn. Komt je stofwisseling beter ten goede.
Kan je beter nog een pakje broodbeleg a la kipfilet tussendoor smikkelen.
Hmm, oké dan.
Thanks mate! :thumb:

Ja, jij lacht! ;)
 
misschien kan je hv melk nemen of volle melk en mag ook iets meer zijn nog, ivm de relatief hoge dosering caseïne die er in zit. Daarmee gaan je vetten ook iets omhoog.
Als je de carbs 2% omlaag kan brengen en de vetten(met vnl goede vetten) 2% omhoog is het goed te doen.
Maak je je whey met melk? (hv ei 15,5 - kh 23,5 - vet 7,75 /500ml =225cal en grootste deel van de eiwitten is caseïne)

Zelf vind ik je voeding schema goed, maar toch vrij laag in cal. Denk dat het je wel wat kracht zal kosten. Maar ik denk eerder dat je de melk van de whey bent vergeten neer te zetten in je schema.

Is het haalbaar om in de zomermaanden in een gym te knallen? Dan heb je het zo voor elkaar om bf omlaag te gooien en muscles te behouden.
Het is makkelijker om je aan te zetten wat cardio achtig te werken als je al in een ritme zit, thuis vind ik het ook bar lastig om los te gaan cardioën.

iig succes gewenst, go for it.


ps melk heeft geen vochtophopende werking, wel een slijmlaag gevend in de darmen en maag.
 
Laatst bewerkt:
ga toch gewoon op keto dieet.
0,0 carbs en je voelt je energie rijk als je nooit gevoeld hebt, en het vet smelt eraf :)
 
Keto is niet voor iedereen.
 
Volle bak kwark 's avonds (500 gram), 2x whey op een dag er uit (je eet al genoeg vlees op brood). Honing er ook uit.
Na je krachttraining lekker een eind lopen, gewoon stevig doorlopen - het hoeft niet meteen rennen te zijn he? (heb je een hond?)
Verder de boel zo laten en kijken wat het doet.

Succes Hummer!
 

een klein deel van de mensen reageert niet goed op de grotere hoeveelheid vetten en eiwitten t.o.v. de verhouding KH, diarree enz, teveel vochtverlies en verslappen door verminderde opname van voedingstoffen, zijn vaak de genetisch ecto die er last van hebben (dacht ik).
 
een klein deel van de mensen reageert niet goed op de grotere hoeveelheid vetten en eiwitten t.o.v. de verhouding KH, diarree enz, teveel vochtverlies en verslappen door verminderde opname van voedingstoffen, zijn vaak de genetisch ecto die er last van hebben (dacht ik).
oh ik heb daar geen last van (ben ecto denk ik)
alleen moet je op je vezel inname letten, als ik teweinig vezels binnenkrijg zit ik ook aan de diarree.
 
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb nu geen tijd om inhoudelijk te reageren.
 
Laatst bewerkt:
misschien kan je hv melk nemen of volle melk en mag ook iets meer zijn nog, ivm de relatief hoge dosering caseïne die er in zit. Daarmee gaan je vetten ook iets omhoog.
Als je de carbs 2% omlaag kan brengen en de vetten(met vnl goede vetten) 2% omhoog is het goed te doen.
Maak je je whey met melk? (hv ei 15,5 - kh 23,5 - vet 7,75 /500ml =225cal en grootste deel van de eiwitten is caseïne)

Zelf vind ik je voeding schema goed, maar toch vrij laag in cal. Denk dat het je wel wat kracht zal kosten. Maar ik denk eerder dat je de melk van de whey bent vergeten neer te zetten in je schema.

Is het haalbaar om in de zomermaanden in een gym te knallen? Dan heb je het zo voor elkaar om bf omlaag te gooien en muscles te behouden.
Het is makkelijker om je aan te zetten wat cardio achtig te werken als je al in een ritme zit, thuis vind ik het ook bar lastig om los te gaan cardioën.

iig succes gewenst, go for it.


ps melk heeft geen vochtophopende werking, wel een slijmlaag gevend in de darmen en maag.
Ik gebruik de melk samen met de whey en de brinta.
Ik heb gelezen dat ik misschien beter Bambix of havermout kan nemen trouwens.
I.v.m. gluten toestanden zoals diarree.
Als ik veel koolh. eet dan moet ik wel vaak naar de wc. :o
Keer of 5/dag altijd wel eigenlijk.
Als ik koolhydraatarm eet dan is dit een stuk aangenamer, namelijk 1a2x/dag. :D

Ik heb trouwens het idee dat ik met dit schema meer ga eten dan ik gewend ben.
Wel verantwoorder natuurlijk, maar de kans bestaat dat mijn stofwisseling best laag is eigenlijk.
Misschien ook een reden dat ik zo dik ben, want ik eet redelijk normaal, maar heb af en toe eens flinke uitspattingen met snacks en drank enzo... :o
Iets waar ik aan moet gaan werken... :o

Wat zou een goede manier zijn om snel je stofwisseling omhoog te krijgen?
Een jaar of wtintig geleden liet Bert Schittekat me enorme hoeveelheden pasta en rijst eten.
Iets wat ik trouwens niet zo lang vol heb gehouden... :o
Tijdens de pauzes in mijn werk deed ik niet anders dan rijst en pasta's eten toendertijd...

Nogmaals bedankt voor je reactie! :thumb:

ga toch gewoon op keto dieet.
0,0 carbs en je voelt je energie rijk als je nooit gevoeld hebt, en het vet smelt eraf :)
Ik heb de laatste tijd wel koolhydraatarm proberen te eten.
Mijn vrouw doet namelijk het dieet "opgewicht" van Yvonne Lemmers, en is daar zeer over te spreken.
Een hele dag nagenoeg geen koolh. en alleen 's avonds "onbeperkt" koolh.
Geen keto natuurlijk.

Ook bedankt voor je reactie. :thumb:

Keto is niet voor iedereen.
Ik voel me er niet slecht bij, maar ik zit wat dat een beetje vastgeroest in de oude denkbeelden van wat wel en niet gezond is voor je denk ik...
Thanks anywayz. :thumb:

Volle bak kwark 's avonds (500 gram), 2x whey op een dag er uit (je eet al genoeg vlees op brood). Honing er ook uit.
Na je krachttraining lekker een eind lopen, gewoon stevig doorlopen - het hoeft niet meteen rennen te zijn he? (heb je een hond?)
Verder de boel zo laten en kijken wat het doet.

Succes Hummer!
Ik heb 's avonds wel vaak zin nog iets te eten, zeker als ik getraind heb.
Ik las overal dat kwark (met noten bijv.) dan goed is.
Lopen met de hond is een idee, daar heb ik de laatste tijd trouwens steeds minder zin in...
Gisteren heb ik trouwens een 3/4 uur gewandeld met de hond, en eigenlijk is dat best lekker (als het lekker weer is)
Maar hoe dikker je bent, hoe minder zin je in zulke dingen hebt, en hoe zwaarder het is... :o

Thanks Dwarfie! :thumb:

een klein deel van de mensen reageert niet goed op de grotere hoeveelheid vetten en eiwitten t.o.v. de verhouding KH, diarree enz, teveel vochtverlies en verslappen door verminderde opname van voedingstoffen, zijn vaak de genetisch ecto die er last van hebben (dacht ik).
Ecto heb ik niet zo heel veel van, dus wat dat betreft... ;)
Ik zit een beetje met het idee van gezonde groenten en fruit enzo.
Daardoor schrikt koolhydraat arm/loos me een beetje af.

oh ik heb daar geen last van (ben ecto denk ik)
alleen moet je op je vezel inname letten, als ik teweinig vezels binnenkrijg zit ik ook aan de diarree.
Ik heb soms het idee dat vezels me alleen maar meer vocht doen vasthouden eigenlijk...

Ik ben toe aan iets om me een beetje aan vast te houden, wat nu ben ik wat "in de war" :D en doe ik maar wat... :o

Ik geef een voorbeeld van vandaag:
5 eieren
100 gr. Zeeuws gebraad. :D
2 koolhydraatarme crackertjes...

Veel water.

Ruim 200 gr. tonijn in olijfolie met wat mayonaise.

Veel water.

Straks: Verse worst, bloemkool, Griekse yoghert met nectarine.

Niet echt volwaardige, evenwichtige voeding éh..? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ho Hummer, allereerst graag gedaan,
ik hoop dat ik je wat kan helpen, maar zoals elk systeem of methode elk lichaam reageert op de eigen manier, geen enkele manier is de beste te noemen.

mbt de grote hoeveelheden pasta's e.d. om de stofwisseling te verhogen, dat klopt, omdat je veel meer cal binnen krijgt zal de stofwisseling dat volgen en omhoog schieten. Je kn dan afvallen, is geen probleem. Echter op voorwaarde dat je veel meer caloriën gaat verbruiken dan dat je normaal zou doen, voor elke 500 cal boven normaal moet je er 800 extra verbranden in een mix van cardio en zwaardere krachttraining.
Het komt neer op het principe van het G-Flux systeem. En lijkt ook wel wat op burn the fat feed the muscles. Alles draait om voldoende calorie inname, waar tegenover moet staan dat de itensiteit omhoog gaat in KT en evt cardio dus.


mbt brinta, bambix en havermout, tja bambix, ...als baby's er van groeien en niet vet worden, waarom wij dan wel. Het is een goede mix van granen en havermout die met enzymen verrijkt is en deels voorverteerd voor betere opname. Het geeft voldoende voeding en energie. Ik denk ook dat het beter is dan brinta of havermout.
IK heb laatst gelezen dat teveel aan vezels de aanmaak van testosteron doet dalen. Dus al zou je het daarvoor al doen.

KH en meer naar de wc, dat zou kunnen, maar ik denk dat het een combinatie is van KH (en vetten) en voornamelijk op verkeerde tijdstippen. KH is wel nodig, maar hoeft niet in mega hoge doseringen aanwezig te zijn. Als het goed verdeeld is dan zou het voldoende moeten zijn. iig rond de zware uren als arbeid en training wanneer de glycogeen voorraden optimaal moeten zijn.
Ik heb zelf ondervonden dat als ik in de avond de snacks(chips en koek) laat staan dat ik minder naar de wc ga en vooral in de ochtend niet hoef te rennen naar de pot.
Plus hoe beter ik let op wat ik eet qua broodbeleg dat dat ook scheelt.

Ik neem tegenwoordig nog weinig kaas bijvoorbeeld, maar meer vleeswaren en vnl kip en kalkoen filet, ruim belegd op brood.
Vetten ga ik niet uit de weg, aardappels eet ik nauwelijks of nooit, groente en rijst weer wel. Ook bananen gaan er dagelijks in bij me. Bijna dagelijks gekookt ei, vaak eet ik kip, kippepoot, drumsticks en kipcarbo's. Kost geen drol (Aldi of Lidl, ik kom meer bij LIDL, is beter vind ik)kipfilet en kalkoen filet 100gram 79cent en 69 cent, dus ach lekker ruim beleggen dat brood. Een ei kost verder ook weinig (zitten ook erg veel goede vetten in omega3 en alle nodige amino's zijn aanwezig).

Ales bij elkaar heb je dan evengoed al een aardige hoeveelheid KH binnen. Maar een appeltje kan verder ook geen kwaad, zit vol met goede zuren die kunnen helpen vet af te breken, mineralen, antioxydanten, vitamines en wat vezels en fructose(waar ze ook dextrose van maken) Zelfde geldt ook voor citrusvruchten, die hebben de nare eigenschap vet af te breken en zitten stampvol vitamines.

Dus al met al, ach. Ik denk dat je zelf wel al weet waar je aan toe bent.
Beperk de KH ietsjes (in verhouding tot de rest), verhoog de eiwitten en de vetten iets en stampen met die hap. Een maandje lekker knallen op hoog intensief (jaja op onze leeftijd nog, maar we doen het op karakter haha. toch?) Dus probeer iets zwaarder te gaan en om de 2 sets minder of geen pauze, gelijk doorstampen. Ook af en toe supersets en triple sets kan geen kwaad. Maak de KT af en toe wat meer aerobe dan zal je al snel dubbel zo veel vet verbranden (en dubbel zweten).


Suces man.

ps, dat dieet van je vrouw ? 's avonds als je niets meer doet onbeperkt KH ? Dat is gelijk omzetten naar vet, dus elke avond zet de jo-jo in? + verlaagde cal inname is vnl spierverlies en sowieso zwaar jo-jo effect straks.
 
Laatst bewerkt:
Wat zag ik net in mijn log Hum ... ben je wezen fietsen? Toch maar cardio dan? ;)
 
Back
Naar boven