AndroidHealthClinic

8000 kals per dag;)

Bezoekers in dit topic

Gunsy zei:
50 sneeën brood met 600 gram pindakaas

geweldig :D hoe erg zul je dan stinken hee, niet normaal

Hahaha, en dan zonder te drinken, moet je zien wat je dan voor een piek op je kaakspieren krijgt.

Tip, drink een liter pure palmolie, levert 8800kcal op, de meeste kcal per gr.

Lijkt je dit niks en wil je het met gewone voeding, vraag dan een Franse ganzelever boer of die het met de molen naar binnen draait.

En nu ff serieus.

Je zou zoveel kunnen wegeten zonder bij te komen als je;

Een touretappe fietst in de Alpen

Je zoals ik gedaan heb 2 weken lang elke dag een 4000er in de Alpen beklimt met 28kg bepakking op je rug en 1600 hoogtemeters naar boven en weer naar beneden maakt.

Een triathlon doet.

Enz.

Maar zelfs bij deze Alpentochten waarbij je het helemaal gebruikt lukte me het niet om zoveel per dag te eten, enkel al niet omdat je niet zoveel voedsel voor een week mee naar boven kunt sjouwen.
Ik viel dan ook steevast 5 tot 6 kg per week af zo terwijl ik toch 5000kcal per dag at.
Dus maar eens informeren hoe tourrenners dat doen.
 
Tuurlijk is dit te doen. Ik heb vrienden die zelfs 10000kcal per dag aten. Je kan er ook een aantal massabommen ingooien. Ik ken wel een aantal recepten!
 
Hmm Powerblade, als ik op fietsvakantie ging, at ik steevast zelfs minder dan thuis, althans , zo leek dat. En ofschoon die Alpentochten van jou te voet, waren, was mijn 100 Cols Tocht waarbij ik zowel de Pyreneëen, de Alpen, de Jura als de Vogezen doorkruiste ook bijzonder zwaar.

Maar.... desondanks, na de eerste week waarin meestal als een speer 5 kg afviel, ging er geen gram meer vanaf. Bleef altijd stabiel hangern op 72 kg. Kortom, een lichaam heeft mechanismen zoals bijv cortisolafgifte die het beschermt tegen overmatig gewichtsverlies. Daarom ook zijn junkdagen en magerdagjes uitgevonden om dat soort mechanismen tegen te gaan. Anders was jij als een skelet teruggekomen. Twee weken is niet zo lang.. mijn 4000 km was 50 fietsdagen. 80 km lijkt niet zoveel maar ik sjouwde toch rond 25-30 kg bagage op de fiets mee.

Dat is en blijft een van de redenen waarom afvallen voor mij en vele andere endomorfen zo gruwelijk veel moeite kost.

Nog zo'n voorbeeld, ik had toch een perfect gewicht moeten hebben na 3 wkn in de Noorse fjordengebieden rond fietsen, waar ik vanwege het krankzinnige prijspeil overleefde op 2 blikjes tonijn met sambal en flink veel kokos? Eg nie! Opnieuw: complete stagnatie na plm 3-5 kg gewichtsverlies.. voordeel is wel dat ik natuurlijk zo geen spieren verloor.

Alleen 2 weken onvrijwillig vasten leverde me in combinatie met een levensbedreigende infectie 4 kg spierverlies op, plus 1 kg vetverlies.. gefeliciteerd, NOT!
 
tourrenners hoeven "alleen maar te fietsen", ze hoeven hun eten niet ook nog eens mee te nemen (laat staan een rugzak van 20+ kilo). Overdag worden ze continu gevoerd met suiker-sapjes en 's avonds en 's ochtends een paar flinke maaltijden (pasta, pasta en pasta). En het zijn bijna allemaal hele kleine mannetjes (zowel kort als erg mager, ik zou wel eens willen weten hoeveel extra die Backsted moet eten)
 
Powerblade zei:
Hahaha, en dan zonder te drinken, moet je zien wat je dan voor een piek op je kaakspieren krijgt.

Tip, drink een liter pure palmolie, levert 8800kcal op, de meeste kcal per gr.

Lijkt je dit niks en wil je het met gewone voeding, vraag dan een Franse ganzelever boer of die het met de molen naar binnen draait.

En nu ff serieus.

Je zou zoveel kunnen wegeten zonder bij te komen als je;

Een touretappe fietst in de Alpen

Je zoals ik gedaan heb 2 weken lang elke dag een 4000er in de Alpen beklimt met 28kg bepakking op je rug en 1600 hoogtemeters naar boven en weer naar beneden maakt.

Een triathlon doet.

Enz.

Maar zelfs bij deze Alpentochten waarbij je het helemaal gebruikt lukte me het niet om zoveel per dag te eten, enkel al niet omdat je niet zoveel voedsel voor een week mee naar boven kunt sjouwen.
Ik viel dan ook steevast 5 tot 6 kg per week af zo terwijl ik toch 5000kcal per dag at.
Dus maar eens informeren hoe tourrenners dat doen.
wat dacht je van een infuus
 
Esperantisto, er is idd een punt waar dat stopt. dat gewicht verliezen, maar je merkt dan ook dat je lichaam effectiever probeert om te gaan met datgene wat het krijgt.
Je merkt ook dat het lichaam zich aanpast aan het type beweging, wat bijzonder bij het lopen/klimmen in de bergen geldt.
In het begin ben je veel bezig met je evenwicht en pak je niet de meest efficiente weg over een stenig pad of helling, maar na een dag of 5 lopen gaat dit zonder na te denken en loop je veel vloeiender en met minder moeite over hetzelfde terrein, dan kan ik zelfs een sprint trekken over een gletsjer met rotsblokken die meters groot zijn met diepe gaten ertussen.
En ongetijfeld gaat dat bij fietsen in de bergen ook op, dat je na een aantal dagen beter je krachten weet te verdelen.
Dat is dus ook een mechanisme waarmee het lichaam zich beschermt.
Trouwens ff snel berekend dat een zware tocht van 8 uur omhoog a 1200kcal per uur al 9600kcal kost en dan moet er nog afgedaald worden 3 a 4 uur, en dergelijke tochten heb ik meer dan eens erbij gehad.
Over cutten gesproken.
Wazzup, dat ze de hele dag door met voeding verzorgd worden is waar, maar toch.
Wat denk je van Hushovd, die weegt toch ook meer dan 80kg, als die een zware alpenetappe fietst, ik denk 10000kcal op zo'n dag.
 
probeer dit eens:

maaltijd 1
kwark ( mager ) 500 gr 343 60 32,9 0,0
banaan 1 stuk 124 1,0 30,0 0,0
brood (volkoren) 100 gr 208 5,7 40,0 2,8
kippenfilet 100 gr 111 21,0 0,0 3,0
whey proteine 40 gr 152,8 32,6 4,7 0,4
melk ( magere ) 30 cl 99 9,6 14,7 0,2

maaltijd 2
broodje. volkoren 250 gr 527,5 21,0 101,3 4,5
kippenfilet 350 gr 388,5 73,5 0,0 10,5

maaltijd 3
kwark ( mager ) 500 gr 343 60 32,9 0,0
brood (volkoren) 100 gr 208 5,7 40,0 2,8
kippenfilet 100 gr 111 21,0 0,0 3,0

maaltijd 4
whey proteine 40 gr 152,8 32,6 4,7 0,4
melk ( magere ) 30 cl 99 9,6 14,7 0,2

maaltijd 5
broodje. volkoren 100 gr 211 8,4 40,5 1,8
kalkoenfilet 100 gr 85 19,0 0,0 1,0
whey proteine 40 gr 152,8 32,6 4,7 0,4
melk ( magere ) 30 cl 99 9,6 14,7 0,2

maaltijd 6
spaghetti(volkoren)500 gr 1660 67,5 320,0 12,5
tonijn, eigen nat 600 gr 678 162,0 0,0 3,2
whey proteine 40 gr 152,8 32,6 4,7 0.4
melk ( magere ) 30 cl 99 9,6 14,7 0,2

maaltijd 7
kwark ( mager ) 500 gr 343 60 32,9 0,0
appel 1 stuk 60 1,0 14,0 0,0


is rond de 7000 + kcals , is volgens mij al beestig genoeg om op te groeien!
 
'k Weet in elk geval dat ik me , toen ik eenmaal begrepen had, dat het raar was om zoals ik voorheen gewend was zonder voeding (dus rond 0 kcals) 600 km te gaan fietsen, suf heb gerekend aan wat ik aan kcals nodig zou kunnen hebben uit sportvoeding. Zoals dus maltodextrine met eiwitpoeder.

En het klopte voor geen meter.. na plus minus 600 km fietsen tijdens PBP (zie bijv http://www.rusa.org/pbp.html ) had ik nog geen kwart van het voedsel op dat ik dus voor nop had meegesleept omdat ik zelfverzorgend was. Ergo, na ongeveer 200 km zet zich een soort van spaarstand in waardoor het niet eens zo vreemd was dat ik ooit zonder eten van Parijs naar Amsterdam ben gefietst. Heb ook never nooit last van DOMS gehad in die tijd, alleen van DOH (delayed onset of hunger, na 1-2 dagen). Het raarste is dat ik, nu ik niet meer fiets, verga van de DOMS na 1-2 dagen en toevallig ook nog dezelfde dag al honger krijg na inspanningen ipv pas 2 dagen later.

Afijn.. zo maar wat overdenkingen.

Om het weer ontopic te maken:
Ik vind het advies om in een bulk 8000 kcals te gaan eten bij nader inzien ontzettend dom.. het zet alleen maar aan tot vetophoping als je toch al boven je onderhoud eet. Het is veel effectiever om in je bulk juist 1 dag veel minder te eten.

En in je cut juist wel 1 dag zoveel te vreten, niet elke week, maar zoiets van elke 3-4 weken. Misschien dat een vrouw zich tot 5000 - 6000 kcals zou kunnen beperken, want zelfs ik , die toch aardig wat kan verstouwen, zie me nog geen 10.000 kcals eten op een dag. En zeker niet op een trainingsdag.
 
heb een tijdje geleden een videotje gezien van die jaren 80 BB'ers (via dbb te pakken gekregen, was o.a. met Rich Gaspari) Zat ook een kerel in van ong 2 meter die per dag 7000 kcal moest eten om aan te komen. zn basis stond op 4500 kcal :eek:

hehe gaan we nu eetlogs krijgen? wie vreet het meest per dag? :D
 
Wat dachten jullie hiervan!!!

3 koppen magere melk
1 1/2 kop room (slagroom is t lekkerst)
6 rauwe eieren
12 eetlepels Weight Gainer
1 banaan
6 theelepels lecithinegranulaat(reformwinkel)
2 eetlepels vruchtensuiker(ik gebruik zelf zoetstof)

Banaan met melk,room en eieren en lecithine in de mixer doen en met gemiddelde snelheid mixen.Enkele minuten wachten om de lecithine te laten oplossen, op hoge snelheid verder mixen en lepelsgewijs de WG en vruchtensuiker toevoegen.De room kan vervangen worden door 12 eetlepels distelolie en 1 kop water.Goed gekoeld bewaren en verdelen in 4 porties

Voedingswaarden
kcal.3154
prot.131
koolhydr.303
vet 155


Een shake hiervan en je zit al op ruim 3000kcal. en de rest krijg je al binnen met het dieet dat je volgt. Simpel toch!!!

Dus 7000 of 8000 kcal is geen probleem, je moet er alleen ff tijd in stoppen om erachter te komen hoe je dit het beste kunt doen. Voilá

grtzzz bb'er DennisW
 
Laatst bewerkt:
builderB zei:
heb een tijdje geleden een videotje gezien van die jaren 80 BB'ers (via dbb te pakken gekregen, was o.a. met Rich Gaspari) Zat ook een kerel in van ong 2 meter die per dag 7000 kcal moest eten om aan te komen. zn basis stond op 4500 kcal :eek:

hehe gaan we nu eetlogs krijgen? wie vreet het meest per dag? :D

Is helemaal niet zo vreemd, onderhoud van 4500kcal per dag.
Ikzelf heb een BMR van 2200kcal, en met werken en dagelijkse bezigheden zit ik al aan 3700/3800 kcal totaal.
Voeg daar nog een training bij, die kost ook gauw tussen de 1000 en 1500 kcal en dan zie je, op dagen dat ik werk en train vlieg ik zo over de 5000kcal heen.
Dus wil ik dan al maar wat boven mijn onderhoud gaan zitten, dan kom ik zo op 6000kcal uit.
En dat is een boel eten.
 
Ik denk dat 8000 Kcal niet zozeer geen toegevoegde waarde is, maar wel een gevaar voor je gezondheid. Zelfs dikke Amerikanen eten nog niet zoveel Kcals. Volgens mij begeeft je je in de gevarenzone van de dikke mens en dat is niet gezond.

Zulke grote hoeveelheden voer kan je lichaam niet normaal verteren en schijt je bijna alles er zo uit als dat het binnen kwam.

Extra spiermassa zet je niet aan door meer voeding, extra spiermassa zet je aan door goede en gezonde uitgebalanceerde voeding. Wil je extra-extra spiermassa, kijk dan in de AAS sectie.

Als 8000 Kcals je extra spiermassa zou geven dan zat elke bodybuilder op deze hoeveelheden. Helaas zal je alleen maar extra vetmassa aanzetten.

En kom nu niet met Ronnie en andere Pro's, want die eten echt niet zoveel. Van die bordjes kip, bonen en rijst die ik in die DVD's zie wordt ik niet opgewonden...
 
DennisW zei:
Wat dachten jullie hiervan!!!

3 koppen magere melk
1 1/2 kop room (slagroom is t lekkerst)
6 rauwe eieren
12 eetlepels Weight Gainer
1 banaan
6 theelepels lecithinegranulaat(reformwinkel)
2 eetlepels vruchtensuiker(ik gebruik zelf zoetstof)

Banaan met melk,room en eieren en lecithine in de mixer doen en met gemiddelde snelheid mixen.Enkele minuten wachten om de lecithine te laten oplossen, op hoge snelheid verder mixen en lepelsgewijs de WG en vruchtensuiker toevoegen.De room kan vervangen worden door 12 eetlepels distelolie en 1 kop water.Goed gekoeld bewaren en verdelen in 4 porties

Voedingswaarden
kcal.3154
prot.131
koolhydr.303
vet 155


Een shake hiervan en je zit al op ruim 3000kcal. en de rest krijg je al binnen met het dieet dat je volgt. Simpel toch!!!

Dus 7000 of 8000 kcal is geen probleem, je moet er alleen ff tijd in stoppen om erachter te komen hoe je dit het beste kunt doen. Voilá

grtzzz bb'er DennisW


Lekker gejat!!! :mad:
 
Da's inderdaad een hele bekende en klassieke massabom.. niks gejat :)
 
Wat is lecithine?
 
Esperantisto zei:
Da's inderdaad een hele bekende en klassieke massabom.. niks gejat :)

Echt wel.....van Arnold!!
 
ja maar heeft iemand op het vetgehalte gelet
damn 155 gram vet
 
ik durf nowadays geen rauwe eieren meer te eten hoor..

trouwens volgens die wetenschapper is het dus geen gevaar voor de gezondheid, zoalang je t maar 1 keer per week doet. Zie t maar als soort junkdag. Ik heb 8000 nog niet geprobeerd maar vind 6000 bijvoorbeeld wel een lekker opgepompt gevoel geven.
 
volgens mij moet dit wel kunnen :P
alles vloeibaar maken wat je eet.
bijv vis, pasta, groenten en saus in een blender mikken, 2 liter water erbij doen en dan in 1 keer opdrinken zonder een keer adem te halen.
hehe, proost :D
 
Back
Naar boven