AndroidHealthClinic

Nieuws 9 fitnessfouten die je work out verknoeien

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...itnessfouten-die-je-work-out-verknoeien.dhtml

Sporten, sporten, sporten. Het is de enige manier om écht en blijvend te vermageren, hoor je altijd. Maar wat als je oefent, en oefent, en je ziet geen resultaat? Simpel: dan doe je de foute oefeningen. Experts van de website webmd.com selecteerden negen oefeningen die niet echt efficiënt zijn, en je vaker zonder resultaat en met verwondingen laat zitten dan omgekeerd.

1) Gewichten trekken achter je hoofd

Alleen mensen met heel beweeglijke schoudergewrichten kunnen hun ruggengraat recht genoeg houden om deze oefening juist doen. Wie dat niet kan, doet de oefening fout wat kan leiden tot een scheur in de cuffspieren van de schouder. Als de staaf toevallig je net raakt, kan je ook je nekwervels bezeren.

Hoe moet het dan wel? Trek de staaf naar beneden voor je gezicht. Doe dit terwijl je een paar graden achteruit helt. Je zet er je schouder- en buikspieren mee aan het werk.

2) Met een halter achter je hoofd

Om dezelfde redenen als de gelijkaardige oefening met het fitnesstoestel: dit kan je schouder en nek bezeren.

Hoe doe je het dan wel? Hou de halter op schouderlengte en duw omhoog, waarbij je voor je gezicht passeert. Hou je rug recht, ook als je neerzit, en laat de gewichten nooit lager dan de sleutelbeenderen zakken.

3) Gewichten optrekken tot onder de kin

Je mag geen gewichten of staven tot onder je kin optrekken omdat het de zenuwen in de schouder kan samendrukken, waardoor een ontsteking kan ontstaan.

Hoe doe je het dan wel? Hou in elke hand een gewicht, en breng deze met gestrekte armen zijdelings tot op schouderhoogte of voor je uit, eveneens tot schouderhoogte.

4) Onjuist gebruik van de beenpress met gebogen knieën

Als je knieën te veel gebogen zijn, dan kan deze oefening je rug en knieën om zeep helpen.

Wat kan je doen? Hou je knieën niet meer dan 90° gebogen en hou je kont stil op de machine.

5) 'Squats' met de Smith-machine

Bij een squat buig je door je knieën om dan een gewicht om hoog te duwen omdat je je lichaam opricht. Sommige fitnesscentra hebben een machine om deze beweging mee te oefenen, maar de meeste mensen gebruiken hem verkeerd. Ze zetten hun voeten (lichtjes) voor hun lichaam en maken een verkeerde beweging in een poging de bar toch om hoog te duwen.

Hoe moet het dan wel? Sta recht met je voeten op schouderbreedte. Beweeg je heupen en kont naar achteren, alsof je zou gaan neerzitten in een stoel. Probeer je gewicht boven je voeten te houden, met je hielen op de grond. Dan buig je je knieën tot maximaal 90 graden, en keer zachtjes terug naar de beginpositie.

6) Je leunt te hard op de toestellen

Je vasthouden aan het toestel of er te hard op leunen heeft geen enkele zin: je lichaam werkt niet hard genoeg en je zwaartepunt komt anders te liggen, waardoor je bij bewegen je ruggengraat, schouders en ellebogen kan verwonden. Ook slecht: lezen tijdens het sporten. Ook dat beïnvloedt je houding, en niet op een positieve manier.

Hoe dan wel? Hou je rug recht en gebruik de toestellen zoals ze bedoeld zijn. Is de oefening te zwaar, verlaag dan het niveau of last een rustpauze in.

7) Oefeningen voor specifieke gebieden

Oefeningen voor specifieke delen van het lichaam (dijen, armen, buik of billen) hebben geen enkele zin zolang er een laag(je) vet op de spieren zit. De oefeningen zullen de spieren wel verstevigen, maar het zichtbare effect zal miniem zijn door de vetlaag.

Wat kan je doen? Naast cardio-oefeningen, die veel calorieën verbranden, zijn krachtoefeingen nodig om vet te aan te pakken. Bovendien zal een grotere spiermassa je metabolisme vergroten en dus ook de calorieverbranding, ook als je niet aan het sporten bent.

8) Voortdurend gebruik van de gewichtenriem

De gewichtenriem verlicht de druk op de onderrug en het voorkomt verrekking. Echter: deze riem is bedoeld voor professionele sporters, niet voor recreatieve sporters, zeker niet als ze geen medische reden of rugproblemen hebben, of extreem veel gewichten heffen. Probleem is dat deze riem je kernspieren (buikspieren, spieren in de lage rug en rond het bekken) laat 'slabakken' en je hebt deze spieren echt nodig.

Wat nu? Gebruik deze riem niet tenzij het echt nodig is.

9) Fout schoeisel

Het dragen van niet-geschikt schoeisel tijdens het sporten, kan je toch heel wat verwondingen opleveren aan je gewrichten.

De oplossing? Koop goede sportschoenen, die gemaakt zijn voor de sport die je zal doen. Vervang ze zodra ze licht versleten zijn. (edp)
 
Wat een onzin staat ertussen niet normaal meer. :rolleyes:
 
Nu ga je echt te ver Smurf... Kijk, al die gay-ass wijven shit van HNL aftrekken is tot daar aan toe, maar ik denk niet dat er iemand op DBB zit te wachten op fitness tips geschreven door een still gaylord ****ers die nog nooit een squatrek van dichtbij hebben gezien.

Oh ja, in before the ban.
 
Nu ga je echt te ver Smurf... Kijk, al die gay-ass wijven shit van HNL aftrekken is tot daar aan toe, maar ik denk niet dat er iemand op DBB zit te wachten op fitness tips geschreven door een still gaylord ****ers die nog nooit een squatrek van dichtbij hebben gezien.

Oh ja, in before the ban.

x2
 
inb4lock.jpg
 
Kan er niemand voor onze Smurfie ff een 'In before the Cock' gay picture maken?
 
:roflol:
ik vind dat we ook moeten lezen wat er zoal in de kranten wordt geschreven over fitness :p
ze zouden dat gerust mogen ophangen bij ons in de gym
daar zitn zelfs mensen die nog geen week trainen en al hun eigen varianten op oefeningen verzinnen :o
en ook zo een riem kopen omdat ze denken als ze zo een riem hebben dat ze sterk en breed gaan worden :rolleyes:
zelfs ik gebruik nog geen riem
niet dat ik sterk en breed ben ofzo ..
 
ik vraag me af wat dan zo BS is?
 
Mooi geprobeerd, maar grandioos de mist in gegaan dit artikel. Ochja het is toch niet voor echte bodybuilders bedoelt. Eerder voor de 'ik-ga-trainen-maar stop-na-eenmaal-people'. Dus niet druk in maken en zeker niet hier posten.
 
lijkt door een kinesist of zoiets geschreven te zijn..
 
en ook zo een riem kopen omdat ze denken als ze zo een riem hebben dat ze sterk en breed gaan worden :rolleyes:
zelfs ik gebruik nog geen riem
niet dat ik sterk en breed ben ofzo ..
:roflol:
Als je nog geen 100 bencht moet je... juist ja
 
Sticky voor bij Tienerfitness...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven