AndroidHealthClinic

9 maanden bezig,ik blijf maar 70 kilo

Bezoekers in dit topic

Ter info, net een “boomstammetje” in de pan gegooit, met bulgur en sperziebonen 👍
 
Ik zou je volledige dagen gewoon loggen in myfitnesspal, kijken wat je dagelijkse kcal nu is, en indien je dus niet aankomt je kcal in stappen gaan verhogen.
 
10u pan met havermout > 250 ml melk met 50 gr havermout = 275 kcal
11u muslireep (pre workout) > 100 kcal
12u half bord rijst kip brocolli (post) > 40 gr rijst 100 gr kip 100 gr broccoli > 300 kcal
Glas whey > 100 kcal
13u half bord rijst kip brocolli > 300 kcal
14.30 proteine pannekoek met pindakaas en banaan en haver > 500 kcal max
16.00 fruit/gekookt ei > 125 kcal
17.30 “gewoon” avond eten (hellofresh) > hello fresh is vaak 500-600 kcal pp
19.00 bak joghurt met whey > 200 kcal

Ruw gerekend komt dit op ca. 2500 kcal.

Maar iig te weinig om aan te komen. Dus meer eten.
Dit is trouwens echt verre van veel eten..
 
Weeg je alles af? Voeding?
Nou het meeste weet ik, die prot pannekoeken komen bv van de AH, die rijst en brocolli maak ik gewoon een flink vol bord van, die ik in tweeen splits
Maargoed, antwoord is dus nee
 
Jup, ik pak de pullups/chin ups 2x per week, en stiekem savonds nog een 3x setje op mijn kinderen hun schommelpaal
Chin is smal met handen naar binnen, pull up is wijdt met handen naar buiten ’gedraaid’
 
Zorg dan eerst eens dat je weet wat je eet. Afwegen dus.
 
10u pan met havermout > 250 ml melk met 50 gr havermout = 275 kcal
11u muslireep (pre workout) > 100 kcal
12u half bord rijst kip brocolli (post) > 40 gr rijst 100 gr kip 100 gr broccoli > 300 kcal
Glas whey > 100 kcal
13u half bord rijst kip brocolli > 300 kcal
14.30 proteine pannekoek met pindakaas en banaan en haver > 500 kcal max
16.00 fruit/gekookt ei > 125 kcal
17.30 “gewoon” avond eten (hellofresh) > hello fresh is vaak 500-600 kcal pp
19.00 bak joghurt met whey > 200 kcal

Ruw gerekend komt dit op ca. 2500 kcal.

Maar iig te weinig om aan te komen. Dus meer eten.
Dit is trouwens echt verre van veel eten..
Wow dank; verfrissend ! Overigens dacht ik dat HFresh gemiddeld rond de 800 zat..
 
Chin is smal met handen naar binnen, pull up is wijdt met handen naar buiten ’gedraaid’
Ok, ik heb tennisarm (haha das weer ander onderwerp) dus eigenlijk doe ik alleen maar chins aan mijn eigen balk, in de gym doe ik wel 2x wekelijks “assisted pullups”
 
Gewoon meer eten, ik heb dezelfde lengte als jij wel iets meer gewicht maar ik kom ook bij de 65 kg vandaan eten eten eten en bijhouden wat je eet, wordt je niet zwaarder eet je niet genoeg zo simpel is het, Lifesum is btw best een aardige app om je calorieën etc te tracken
F2B17B89-459B-4BD3-88E7-0D2D9B1405C2.png
 
Nou het meeste weet ik, die prot pannekoeken komen bv van de AH, die rijst en brocolli maak ik gewoon een flink vol bord van, die ik in tweeen splits
Maargoed, antwoord is dus nee
Hier zit het probleem. Wil je resultaten zien, moet je behoorlijk strikt zijn. Een keukenweegschaal is een must! Bv cheatmeals meeberekenen in je kcal, koffiemelk en bakvet meeberekenen etc. In het begin is dat best wat werk maar het went snel. Ik houd liever alles bij met pen en papier, voordeel is dat je na verloop van tijd de meeste voedingswaardes uit je hoofd kent (handig als je gaat uit eten ofzo). Niks mis met een app verder.
 
Bekijk bijlage 559729

Wat vinden jullie overigens als je de fotos ziet, heb ik potentie om nog echt te groeien als “beginnende” 47-jarige ?
Complimenten! Goeie basis heb je zeker, leeftijd maakt niet heel veel uit. Je zult alleen nog strikter moeten zijn qua voeding.

Leuk stukje over dit onderwerp.
 
Nu je alle reacties leest zal je ongetwijfeld meer gaan eten, bedenk ook goed met welke producten je dat gaat doen.
Je vet% ligt prima zo dus vooral niet alle 'slechte' producten nu naar binnen schuiven om maar aan meer Kcal te komen.

Ondanks dat je te weinig eet zou je ook wel iets meer spier moeten kunnen ontwikkelen.
Kun je eens posten hoe een gemiddelde training eruit ziet? Sets, reps en gewichten.
Daar valt waarschijnlijk ook wat winst te behalen.

Succes! Je leeftijd speelt niet in je voordeel, maar beter laat dan nooit!
 
Lijkt wel Amerikaans. Een bord dit een halve bord dat een pannetje dit. Glasje hier, pannekoek daar. Klein bord is een halve bord rijst 40gram en een groot bord is dit 100 gram. Wat is dan een halve ook? De helft vol en hoe hoog dan? Of een grote schep? Of twee? Zo kun je toch onmogelijk bijhouden wat je calorie inname is.

Wat andere zeggen: keukenweegschaal is een must.

Waarom zoek je trouwens op internet op wat de macro's zijn? Die staan toch gewoon op de verpakking.

Je moet iig een precisie hebben met een afwijking van niet meer dan 50 kcal per dag (dus niet per maaltijd). Olie's die je gebruikt om te koken tellen ook mee.

Gaat het in iets wat in je mond gaat dan moet je de kcal tellen.

Overigens kun je al snel zien of je meer moet eten. Je zou elke week minimaal 200 gram moeten aankomen.
 
Dat is een goed lichaam voor iemand van 47 die nog een beginner is. Testosteron waarden checken en als die te laag is lekker aan de trt, heb ik nu al nodig laat staan op jouw leeftijd dus als het prima in orde is lekker laten en meer gaan eten inderdaad. Het lijkt me echter wel dat je moet aankomen met jouw stats en 3k kcal na 1 jaar tenzij je vet hebt verloren? Als dat laatste het geval is dan ben je eigelijk wel aangekomen.. althans in spiermassa.
 
gewoon meer eten, zwaarder trainen en rust is ook belangrijk
 
ik pak voor ieder item 3 websites om de macros te berekenen en neem het gemiddelde van de drie

Niet afwegen, maar wel het gemiddelde van drie sites berekenen. Okeeeeeee

Tenzij je ongekookte rijst met gekookte rijst vergelijkt, zal daar wel niet zo veel verschil in zitten
 
Na 9 maand zijn de meeste 7pond 😉
 
Maar als je op x (2900 of whatever) niet aankomt en groeit dan gooi je er toch na een week of 5 weer 200kcal bovenop en zo ga je door totdat je wel aan komt? De een komt aan met 'zijn' 2900 en de ander op 'zijn' 3500 en dan nog kunnen we niet afkijken bij elkaar want de een meet wat beter dan de ander.

Prioriteit zijn resultaten, niet een berekende theoretische 'zo zou het goed moeten zijn'. Dus verander je schema en die x op basis van je resultaten elke 4-5 weken.
 
Back
Naar boven