XXL Nutrition

90 dagen log (nu met foto) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Error21

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
99
Waardering
0
Hi allemaal,

Vanaf vandaag start ik met een 90 dagen programma. Doel is vetverbranden.

Stats:
Leeftijd:.............25
Lengte:.............194 cm
Gewicht:............89,9 kg
Vet%.................20,1 % (ongeveer)

Goal: 82 kg

Hoe te bereiken?
- Voedingsschema aanhouden
- P90X 90 dagen
- Wielrennen
- Homegym

Voedingsschema
TDEE:...............2650 kcal
Dagelijks kcal:....1700 kcal (950 kcal deficit)
Macro's:............40-40-20 ratio

Deficit is behoorlijk (I know). Ik kijk hoe ik me hierbij voel, gaat het goed, hou ik het zo. Voel ik me slap en futloos, maak ik er 500 kcal deficit van. (tips altijd welkom)

P90X
- 90 dagen schema volhouden

Wielrennen
- Wanneer mogelijk

Homegym
- Afwisseling voor P90X dagen

Start:...............31-12-2012
Eind:.................01-04-2013

Ik begin vandaag. Zal proberen elke dag een update te plaatsen. Feedback en mental-support is altijd welkom! Hoop dat de log me gemotiveerd houdt om door te gaan en vol te houden!

Wish me luck!

UPDATE: Foto toegevoegd > Eind Mei genomen

UPDATE:
31 dec 2012 - 89,9 kg
09 jan 2013 - 89,1 kg
18 jan 2013 - 88,0 kg
25 jan 2013 - 87,4 kg
01 feb 2013 - 86,9 kg

mei.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes, ik ga vanaf Woensdag weer verder met mijn cut, ik cut op 2300 trainingsdagen en 2000 rustdagen en ik voel me dan al futloos!

Heel veel succes dus!
 
zou beginnen op onderhoud, en dan om de twee dagen 100 kcal minder, 950 kcal gaat je voornamelijk spier kosten (als je het al volhoud)
als je het leuk wil houden (en haalbaar) zou ik het niet zo doen,

evengoed succes!
 
Thnx! Jij ook succes met het oppakken van je cut!

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 16:28 ----------

zou beginnen op onderhoud, en dan om de twee dagen 100 kcal minder, 950 kcal gaat je voornamelijk spier kosten (als je het al volhoud)
als je het leuk wil houden (en haalbaar) zou ik het niet zo doen,

evengoed succes!

950 kcal te veel dus? Beter rond de 2200-2300 kcal aanhouden?
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dag 1 begon goed!
40 km gefietst! Flinke wind!

Goal: Burn 1000 kcal
Result: 1087 kcal burned

Ter compensatie voor 't feest in de avond zullen we maar zeggen ;)

Voeding:
Protein shake (ontbijt)
Protein shake (na het fietsen)

Boterham kalkoenfilet (2x)
Protein pannekoeken
Komkommer

Rijst, kip en broccolli

En 's avonds natuurlijk feesten, veel te veel gegeten! Maar vooral te veel gedronken ;)

Oliebollen, bitterballen etc..

Vanmorgen flink brak!
 
Blerf!

Kan niet in slaap komen ;) Dan maar ff een post..

Vandaag was een waardeloze dag! Vanmorgen een gigantische kater, gat in de dag geslapen.. Planning was om rustig aan te doen vandaag en in de avond de 1e P90X workout te doen. Dat is er allemaal niet van gekomen.

Middag familie bezoekjes, avond werd bieren bij nieuwjaarsreceptie.. Erg gezellige dag, maar waardeloos als ik mijn doel wil bereiken! Vanaf morgen weer volle bak ervoor gaan.

Hoop morgen te kunnen gaan wielrennen, middag de maaltijden voor de rest van de week voorbereiden en in de avond P90X workout. Om deze verloren dag, toch enigszins in te halen!

Voor nu, toch ff proberen te pitten!
 
Volg je succes en vanaf morgen fris en hard van start gaan!
 
Vanmorgen op de fiets gestapt!
Planning was een route van 60 km, maar halverwege brak de versnellingskabel..
Dikke tegenvaller! Op het kleinste verzet naar huis moeten peddelen!

Result: 1323 kcal burned

Al met al toch een goed begin van de dag!

Nu mijn kwark met whey, blueberries en havermout naar binnen werken!
 
Kapot! Net de 1e P90X workout erop zitten! Zwaar!

Workout: Chest & Back + Ab Ripper X

Chest & Back ging ok, pull-ups gaan nog niet goed, maar push-ups gaan prima! Was wel helemaal leeg na deze workout. 5 min pauze genomen en daarna meteen door met de Ab Ripper X workout! Deze is zwaarder dan ik dacht. Veel pauzes nodig gehad. Last van mijn onderrug.

Dus morgen maar meteen een fitness/yoga mat aanschaffen!

Voel me voldaan na deze dag! Nu mijn avond eten naar binnen werken, wat heb ik daar zin in zeg!

150 gr. Kipfilet
60 gr. Zilvervlies rijst
150 gr. Broccoli
10 ml. Chili Saus

Smakelijk!
 
Foto toegevoegd, deze is ongeveer eind Mei genomen. Niet veel veranderd sinds die tijd.
 
Vanavond de Plyometrics workout gedaan!
Zeker zwaar! Laatste 10 minuten niet volle bak kunnen gaan. Hoop dat dit in week 2 wel lukt!

Goal: 600 kcal
Result: 510kcal

Morgen wegen, ben benieuwd. Verwacht nog niet veel resultaat, met de oud en nieuw dagen toch wat minder gegaan. Zal elke vrijdag wegen. Probeer ook foto's te maken en te posten, maar wellicht doe ik dat om de 2 weken.
 
Hoe gaat ie hier?
 
Gaat prima!

Voeding redelijk vol te houden, merk wel dat ik tijdens dagen waar ik sport, meer moet eten.
Zou vrijdag gaan wegen, maar baterij van dat ding is leeg.. Morgen ff nieuwe halen en wegen!

P90X een dagje over geslagen! Meer spierpijn dan verwacht ;)
Nice feeling ;)


Er is wel iets waar ik tegenaan loop.. Hoe gaan jullie om met uitnodigingen voor etentjes etc. ?
Heb er nu een paar afgeslagen, omdat ik niet wil afwijken van mijn voedingsschema..

Maar om nu steeds alles af te slaan, is ook niet gezelig.
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat eet je als je uiteten gaat of bij iemand uitgenodigd word?
Tijdens verjaardagen, drink je? Mensen kijken je al gauw raar aan als je niet drinkt ervaar ik..

Laat me weten hoe jullie dit oplossen/meemaken! ;)
 
Gaat prima!

Voeding redelijk vol te houden, merk wel dat ik tijdens dagen waar ik sport, meer moet eten.
Zou vrijdag gaan wegen, maar baterij van dat ding is leeg.. Morgen ff nieuwe halen en wegen!

P90X een dagje over geslagen! Meer spierpijn dan verwacht ;)
Nice feeling ;)


Er is wel iets waar ik tegenaan loop.. Hoe gaan jullie om met uitnodigingen voor etentjes etc. ?
Heb er nu een paar afgeslagen, omdat ik niet wil afwijken van mijn voedingsschema..

Maar om nu steeds alles af te slaan, is ook niet gezelig.
Hoe gaan jullie hiermee om? Wat eet je als je uiteten gaat of bij iemand uitgenodigd word?
Tijdens verjaardagen, drink je? Mensen kijken je al gauw raar aan als je niet drinkt ervaar ik..

Laat me weten hoe jullie dit oplossen/meemaken! ;)

Eet je toch nog minder als normaal? Hou je jezelf totaan het eten zoet met eiwitten, shake extra mee naar werk, en als je dan gaat eten gewoon slim eten (steak, kip, vis zonder saus, zonder friet)
 
Je kunt gewoon naar feestjes en etentjes toe gaan. Je moet alleen voor jezelf een grens stellen en de juiste dingen kiezen als je je doel wilt bereiken. In het begin is het moeilijk, maar je zult het snel kunnen weerstaan en er minder behoefte aan hebben.

Op verjaardagen drink ik meestal light of ik drink gewoon water. De gezonde dingen kiezen die in je schema passen en taart probeer ik af te slaan (lukt nog niet altijd:p)
Uit eten kies ik de minder vette dingen en gebruik ik geen saus of probeer ik dat zoveel mogelijk te beperken.

Aan de andere kant, als het af en toe is moet je je er niet te druk om maken. 1x in de maand kan best en mag je je wel keer laten gaan voor een dagje. Is het vaker zul je moeten passen en meten.

Op den duur weten mensen ook wel waar je mee bezig bent en het maakt het ook makkelijker gewoon tegen vrienden of familie te zeggen zodat je geen opmerkingen krijgt.
 
Eet je toch nog minder als normaal? Hou je jezelf totaan het eten zoet met eiwitten, shake extra mee naar werk, en als je dan gaat eten gewoon slim eten (steak, kip, vis zonder saus, zonder friet)

Goeie tip!

Je kunt gewoon naar feestjes en etentjes toe gaan. Je moet alleen voor jezelf een grens stellen en de juiste dingen kiezen als je je doel wilt bereiken. In het begin is het moeilijk, maar je zult het snel kunnen weerstaan en er minder behoefte aan hebben.

Op verjaardagen drink ik meestal light of ik drink gewoon water. De gezonde dingen kiezen die in je schema passen en taart probeer ik af te slaan (lukt nog niet altijd:p)
Uit eten kies ik de minder vette dingen en gebruik ik geen saus of probeer ik dat zoveel mogelijk te beperken.

Aan de andere kant, als het af en toe is moet je je er niet te druk om maken. 1x in de maand kan best en mag je je wel keer laten gaan voor een dagje. Is het vaker zul je moeten passen en meten.

Op den duur weten mensen ook wel waar je mee bezig bent en het maakt het ook makkelijker gewoon tegen vrienden of familie te zeggen zodat je geen opmerkingen krijgt.

Thnx voor de tips! Mensen vertellen waar je mee bezig bent helpt wel!
Sommige supporten je zelfs ;)

Update:

2 erg goeie dagen gehad!

Gister: 44 km gewielrend - 1231 kcal burned
Vandaag: 42 km gewielrend - 1210 kcal burned

Drukke avonden dus merk dat de P90X blijft liggen!
Weegschaalbaterij gehaald, morgen ochtend wegen!
 
UPDATE:

Vanochtend gewogen: 89,1 kg

Geen fantastische vooruitgang, maar voor mij goed genoeg gezien de feestdagen ertussen en een verjaardag ;)
 
Gisteren een 'rustdag' gehad.. Niet veel bijzonders!

Vandaag hele tas met eten mee naar het werk ;)

Voeding voor vandaag:

Maaltijd 1:
200 ml magere melk
30 g Whey Pro
35 g havermout
1 tablet multivitaminen

Maaltijd 2:
250 g magere kwark
1 appel (door de kwark)

Maaltijd 3:
Half blikje tonijn
50 g augurk (gesneden)
30 g walnoten

Maaltijd 4:
100 g rode paprika
200 g komkommer
20 g chili saus

Maaltijd 5:
80 g volkoren zilvervliesrijst (ongekookt gewogen)
150 g kipfilet
150 g broccoli

Maaltijd 6:
Homemade protein bar ;)
(K=11 V=4 E= 16)

Maaltijd 7:
200 ml magere melk
30 g Protein-6 Whey


Totaal:
Food: 1733kcal
Koolh: 162 g - 37%
Vet: 40 g - 20%
Eiwit: 187 g - 43%


Hoor graag wat jullie ervan vinden!
 
Laatst bewerkt:
Vind het nog wel weinig Kcal eigenlijk. Misschien dat je eens wat meer kan proberen.
 
Vind het nog wel weinig Kcal eigenlijk. Misschien dat je eens wat meer kan proberen.

Het zijn idd weinig kcal. Mijn deficit is behoorlijk. Dit was ook de bedoeling aanvankelijk.
Zat al tijden op de 89-90 kg, bleef hangen op dat gewicht. (kwam van 101 kg juni 2011)

Wilde daarom nu iets anders proberen dan ik gewend ben. Tot nu voel ik me er prima bij ;) Nog even aankijken of het resultaat gaat geven, zo niet, probeer ik het wat anders.
 
Back
Naar boven